بازدید 2892

درخواست‌عفو‌بین‌الملل‌درباره‌شیخ‌عیسی‌قاسم

سازمان عفو بین الملل از مقامات بحرین خواست فورا امکان دسترسی آیت الله شیخ عیسی قاسم به درمان پزشکی را فراهم آورند.
کد خبر: ۷۵۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱ 27 November 2017

سازمان عفو بین الملل از مقامات بحرین خواست فورا امکان دسترسی آیت الله شیخ عیسی قاسم به درمان پزشکی را فراهم آورند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه اللولوءه، سازمان عفو بین الملل از مقامات بحرین خواست فورا امکان دسترسی آیت الله شیخ عیسی قاسم به درمان پزشکی را فراهم آورند.

گفتنی است که از شب گذشته تاکنون وضعیت جسمانی شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین رو به وخامت نهاده و طبق اعلام پزشکان وی دچار خونریزی داخلی نیز شده است.
وخامت حال جسمانی آیت الله عیسی قاسم واکنش علما و فعالان مدنی و حقوقی علیه مقامات آل خلیفه را به همراه داشت.

در همین راستا، علمای بحرین در خصوص وضعیت جسمانی شیخ عیسی قاسم که رو به وخامت نهاده است، بیانیه صادر کردند.

بر اساس این گزارش، علمای بحرین در این بیانیه ضمن نگران کننده توصیف کردن وضعیت جسمانی شیخ عیسی قاسم تأکید کردند: دیگر سکوت در برابر این وضعیت جایز نیست.

در این بیانیه آمده است: از امروز به بعد معنای هر گونه تاخیری در شکستن محاصره شیخ عیسی قاسم در نزد ملت تنها این خواهد بود که نظام و رأس آن نیت و اصرار بر قتل شیخ در منزل وی را دارند و هیچ معنای دیگری به‌جز این نخواهدداشت.

این بیانیه می افزاید: حیات این عالم ربانی که تمام عمر شریف خود را وقف خدمت به اسلام نموده‌است، به همان ارزش و گرانبهایی خود اسلام است که در راه آن جان‌ها، اهل و فرزندان ما ارزانند و هر آنچه داریم در راه حمایت و حفاظت از آن فدا می‌نماییم.

علمای بحرین اعلام کردند: محاصره دین مردم، رهبران و شخصیت ها و جوانان و زنان آن‌ها، بازداشت‌ها و هجوم به منازل، تلفیق قضایا و متهم نمودن نیروهای معارضه سیاسی و در آخرین مورد کشاندن نام امین ملت جناب شیخ علی سلمان به تسویه حساب‌های قبیله‌ای که ملت از آن به‌دور بوده و در آن هیچ نقشی ندارد، همه و همه‌ی این‌ها بیهوده و شکست خورده‌اند، این‌ها ملت را از حرکت، ادامه‌ی مسیر و مطالبه حقوقش باز نخواهدداشت.

علمای بحرینی افزودند: اکنون ما در کنار به‌صدا در آوردن زنگ‌های خطر، از ملت شریف می‌خواهیم که اداره امور را به‌دست گیرند، همان‌طور تا کنون در پرتگاه‌ها وسختی‌ها و هر زمانی‌که تکلیف دینی یا ملی حکم کرده به صحنه آمده‌اند.

در این بیانیه آمده است: از تمامی مردان و زنان و کودک و جوان می‌خواهیم شب جمعه‌ پیش رو (۳۰ نوامبر، ۹ آذر) در تظاهرات مسالمت آمیز در تمامی مناطق بحرین به خیابان‌ها بریزند و برای یاری رساندن خود را آماده سازند، قیامی همه‌گانی و از سر غیرت نسبت به سلامت وطن و فقیه و رهبرشان، هم‌چنین قیامی برای اعتراض به بالاگرفتن موج سرکوب و بازداشت‌ها، و در اعتراض به بازکردن پای کشور در کشمکش‌ها و تسویه حساب‌های منطقه‌ای.

در پایان این بیانیه تأکید شده است: کشور بیش از این توان و تحمل ندارد، و به مرز انفجار رسیده است؛ اگر چاره‌ای اندیشیده نشود انفجار قریب الوقوع است. مسوولیت شرعی و ملی همگان است که قبل از وقوع فاجعه و رخ دادن آنچه عاقبتش ناخوشایند است در این خصوص اقدام و حرکت کنند.

رژیم بحرین ۱۸۹ روز است آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را مورد حبس خانگی قرار داده و منزل ایشان در منطقه الدراز را از ۵۲۷ روز پیش تحت محاصره گرفته است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار