بازدید 2139

اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا راه طولانی دارد

رئیس جمهور لیتوانی پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا به این زودی‌ها را بعید دانست.
کد خبر: ۷۴۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ 24 November 2017

رئیس جمهور لیتوانی پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا به این زودی‌ها را بعید دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از وستی، دالیا گریبسکایته، رئیس جمهور لیتوانی گفت: بروکسل آماده است تا از تصمیم اوکراین استقبال کند و در صورت تمایل این کشور، اتحادیه اروپا هم از آن حمایت می‌کند اما این راهی طولانی است.

مقامات اوکراین به طور مدام در خصوص پیوستن به اتحادیه اروپا صحبت می‌کنند و آن را به نفع منطقه یورو می‌دانند.
در پاییز امسال توافقنامه‌ای اقتصادی برای ایجاد منطقه تجاری آزاد میان کی‌یف و اتحادیه اروپا به امضا رسید که در آن سند اوکراین اصرار داشت تا موضوع عضویت این کشور در اتحادیه اروپا گنجانده شود اما این اتفاق نیفتاد و سرانجام تابستان امسال اتباع اوکراینی امکان سفر بدون ویزا به اتحادیه اروپا را پیدا کردند.

در ماه ژوئیه در نشست اوکراین-اتحادیه اروپا، پترو پورشنکو، رئیس جمهور اوکراین مسئله ادغام کشورش را در این اتحادیه مطرح کرد و پیشنهاد داد تا نقشه راهی برای این منظور در خصوص هماهنگی در اتحادیه گمرکی، منطقه شینگن و همچنین تبدیل شدن اوکراین به بخشی از بازار این اتحادیه تدوین شود.
با این حال یوهانس‌ هان، کمیسر اروپا در سیاست همسایگی و گسترش این اتحادیه گفت: صحبت کردن درباره عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا در سال‌های آینده سخنی غیر واقعی است و کی‌یف باید تمرکز خود را بر اجرای توافقنامه‌های صورت گرفته بگذارد.
قرار است پنجمین اجلاس مشارکت شرقی کشورهای همسایه اتحادیه اروپا امروز در پایتخت بروکسل برگزار شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان