بازدید 10297
۷
در گفت و گو با تابناک مطرح شد

فروش مسکن متری تنها راه خانه دار کردن مردم است!

مسکن در حال حاضر از متری حدود 2.5 الی 3 میلیون تومان در مناطق پایین شهر شروع می شود و قیمت آن در بالای شهر تقریبا حد و مرزی ندارد و زمانی که به آگهی های فروش مسکن در بالای شهر تهران نگاه می شود گاهی مبالغ نجومی که حتی بعضی آز آنها متری فرا تر از 25 میلیون تومان هم هست را می توان دید.
کد خبر: ۷۴۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 23 November 2017
افزایش قیمت نان در روز زلزله بی اخلاقی بود/ خبر افزایش بهای نان در لابلای خبرهای زلزله گم شددر روزهای اخیر مسئولان بورس طرحی به عنوان مسکن متری را برای خانه دار کردن جوانان کشور مطرح کرده اند، در این طرح متقاضیان مسکن با توجه به اوضاع مالی خود می توانند به تدریج و به صورت متری مسکن خریداری کنند.

به گزارش «تابناک»؛ مسکن در حال حاضر از متری حدود 2.5 الی 3 میلیون تومان در مناطق پایین شهر شروع می شود و قیمت آن در بالای شهر تقریبا حد و مرزی ندارد و زمانی که به آگهی های فروش مسکن در بالای شهر تهران نگاه می شود گاهی مبالغ نجومی که حتی بعضی آز آنها متری فرا تر از 25 میلیون تومان هم هست را می توان دید.

در شرایط موجود اگر کسی برنامه ریزی هم داشته باشد که بتواند با پس انداز مبالغی در یک مدت مشخص، منزلی را تهیه کند با افزایش قیمت های افسار گریخته که سال به سال با آن مواجه هستیم، فرد به نکته اول خود باز می گردد و خرید خانه را برای اقشار کم درآمد و متوسط محال می کند.

این موضوع باعث شده تا برای خانه دار کردن جوانان طرحی در بورس پیشنهاد شود، طرحی که به واسطه آن افراد می توانند به صورت خورد خرد و متری خانه خریداری کنند.

سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالا در خصوص این موضوع گفته است: بورس کالا در صدد این بود تا ابزارهای ویژه ای را برای خرید خانه برای افراد معمولی فراهم کند، و شرایط به نحوی باشد که خاصیت همگن بودن و قابل تبدیل به اوراق بهادار بودن را نیز داشته باشد.

وی در ادامه گفت: ابزارهایی مانند فروش زمانی، فروش متری و تبدیل به سلف کردن مسکن از جمله مواردی بود که می توان در این طرح از آنها استفاده کرد اما این طرح در حال حاضر در مرحله مطالعاتی قرار دارد ولی زیرساختهای قانونی و مقرارت آن در بازار مالی پپیش بینی شده است.

به عبارت دیگر کسانی که نمی توانند از پس وام های کمر شکن و مبالغ بالای خرید مسکن بر آیند و پس انداز انها کفاف خرید واحد های کوچک را هم نمی دهد با اجرایی شدن این طرح می توانند به جای خرید کل خانه از خرید چند متر خانه شروع کنند و با افزایش متراژ بتوانند مالک سرپناهی شوند.

با این حال به نظر می رسد که این نوع خانه دار شدن هم با مشکلاتی مواجه است، البته این طرح یک بار دیگر در سال 87 هم مطرح شد اما به جایی نرسید از جمله مشکلاتی که این طرح دارد نگاه کالایی به مسکن است، در واقع مسکن به عنوان یک کالای نا همگن شناخته می شود و زمانی که صحبت از یک متر مسکن می شود قیمت آن در یک نقطه از شهر با قیمت آن در نقاط دیگر شهر متفاوت است و حتی ممکن است در یک ساختمان واحد هم قیمت دو واحد با یک دیگر متفاوت باشد.

بنابراین برای این کار لازم است که یک پرژه انبوه سازی بسیار بزرگی اجرا گردد که واحد های بسیار زیادی داشته باشد و علاوه بر این دوره طولانی لازم است تا مراحل ساخت آن اجرا گردد، از سوی دیگر خیلی ها از پیش خرید مسکن خاطره خوبی در ذهن ندارند و از طرف دیگر این تنها در برخی از مراحل قابل اجرا است.

با این حال مجید کیان پور نایب رئیس کمیسیون عمران، با اشاره به پیشنهاد طرحی مبنی بر فروش مسکن متری در بورس برای تامین مسکن اقشار کم درآمد، گفت: با ایجاد جهش در بخش مسکن 30 درصد اقتصاد کشور درگیر تحول شده و بیش از 300 شغل مستقیم و هزار شغل غیر مستقیم با این بخش نیز رونق می گیرند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت ساماندهی منابع مالی خرد در اختیار مردم افزود: اگر بتوانیم برای فروش مسکن متری در بورس برنامه ریزی داشته و به صورت منسجم کار انجام دهیم قطعا تجربه مفیدی به همراه راه اندازی بخش مسکن در سراسر کشور رخ خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به شرایط لازم برای عملیاتی شدن طرح فروش مسکن متری در بورس، تصریح کرد: در صورتی این طرح موفق خواهد بود که افراد مسکن ساز واجد شرایط که از سابقه خوبی برخوردار هستند در تولید مسکن دخیل باشند.

تاکید بر ضرورت تعامل وزارت راه با تمام دستگاه های ذی مدخل ساخت مسکن

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید با سازندگان، شهرداری ها، نهادهای حمایتی، شرکت های پیمانکاری و تمام کسانی که می توانند در بخش مسکن نقش ایفا کنند وارد مذاکره شده تا طرح فروش متری زمین در بورس را عملیاتی کند، گفت: تامین منابع مالی از طریق بورس نیز از جمله اقداماتی است که برای به حرکت درآمدن چرخ مسکن باید هر چه سریع تر در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

کیان پور با تاکید بر ضرورت افزایش انگیزه برای رشد ساخت و سازها، گفت: با ارایه مشوق هایی در خصوص مالیات و عوارض شهرداری ها و همچنین کاهش قیمت پایه باید بتوانیم به رشد ساخت و سازها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه قیمت پایه بسته به اینکه ملک در کجا و در چه طبقه ای قرار دارد متفاوت است، افزود: باید برای ساماندهی قیمت پایه مسکن نرخ پایه ای تعریف شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷
جهش قیمت مسکن بدلایل زیرقطعی واجتناب ناپذیراست:
۱_ کاهش شدیدعرضه مسکن در۵ سال گذشته افزایش مستمر تقاضا
۲_افزایش قیمت مصالح وهزینه های ساخت وساز
۳_ افزایش مستمروروبه رشدنرخ ارز
۴_ افزایش قیمت نفت
بااین طرح هانخواتهندتوانست مانع جهش قیمت مسکن بشوند آب درهاون میکوبند
مسکن روباید صنعتی کرد .همین الان میشه یک ساختمان سه طبقه رو به طور کاملا پیش ساخته بارعایت استانداردهای ایمنی تو کمتر از دوماه کامل ساخت .باور کنید مافیایی پشت مسکن هست که جز سوداگری کاردیگری ندارد.دولت میتونه واحدهای پیش ساخته رو با تیراژبالا توزمینهای ارزان نصب کنند وبه جوانان وزوجهای جوان واگذار کنند .قیمت تمام شده این خانه های پیش ساخته بیشتر از متری 500تومن نیست وبا پنجاه میلیون میشه یک منزل صد متری رو به یک جوان تحویل داد.به شرطی که زمین رو دولت تامین کنه.تنها کافیه فشار تقاضاروکم کنیم اون وقت میبینیم همین اپارتمانهای متری 10میلیونی هم به نصف قیمت خواهند رسید به شرطی که اصول شهرسازی رو تو ساخت واحدهای جدید رعایت کنیم .
والا من کارگر مستاجر فعلا تو پرداخت کرایه و تامین نیازا اولیه زندگی موندم،با این وضع و تورم وبیکاری متری که محاله سانتی هم به من کارگر نوعی بدید خانه دار نمیشم،یکی از راههای خانه دار شدن قشر زیر خط فقر اینه که شما نماینده عزیز !!!فکر کنید منم یکی از شهروندان جنگ زده وبرادر گوگوریو،میانمار،چوسان قدیم یا....هستم اونوقت قطعا خانه دار میشوم
یعنی راه دیگری ندارد؟ مثل بقیه دنیا نمی شود مالیات سنگین روی قیمت های غیرمعقول وضع کرد و گرفت؟ چطور از حقوق کارمند بدبخت مالیات تصاعدی و آنهم پیش پیش می شود گرفت ولی از ساختمانهایی که روز به روز گرانتر می کنند نمی شود گرفت؟!
شمارش معکوس برای جهش قیمت مسکن آغازشده
همهٔ اینها ،نقشه ای است برای تتمهٔ پولی که افراد ضعیف ،وکم درآمد با روزه گیری واقعی پس انداز کرده اند که گاهی در مو.سسات مالی به غارت میرود ،وگاهی در بانکهای خصوصی ،ودولتی که مابه تفاوت نرخ سود وام دهی ،با پرداخت سود سپرده ها به بیش از ده درصد میرسد ،که این مبالغ در نهایت اختلاس میگردد ،وباعث گرانی دلار ،وطلا ،وسکه میشود که آنهم باعث تورم ،ودر نتیجه ،مردم عادی ،وقشر متوسط فقیر ،وقشر فقیر ،درمانده میگردد ،در ایران بیش از صد شرکت سهامی مسکن وجود دارد که هر کدام صدها میلیارد تومان پول مردم را به زور گرفته اند ،مانند شرکت س س الف ،که مدیران ،ومسولین ارقام نجومی دریافت میکنند اما بعد از بیست ،وسه سال ارزش سهم پایه ،هنوز پنجاه در صد افزایش ننموده ،و سالانه برای هرسهم مبلغی حدود پنجاه ریال تقسیم سود میکنند که واقعا مسخره است؟ یا شرکت ت ،و یا شرکت خ ،وقتی معاون اول ریس جمهوری میگوید فساد نهادیه شده است ،مسولان کشور باید فکری عاجل نماید ،وبجای دخالت در یمن ،به فکر مستضعفین ایران باشد که در تور عنکبوتی گرفتار آمده اند ،باید همهٔ افرادی که از سال ۶۸ به بعد صاحب ثروتهای نجومی ،سوپر میلیاردی شده اند را مانند ال سعود ،بگیرند ،واموال آنها را به اندازهٔ نصف ،رانتها ،وخوارانیها را به خزانهٔ کشور باز گرداند ،وهمهٔ آنها را بازنشته نماید ،وبا عملیات پولی اعتباری الکترونیک رفتار ،وعملکرد مسولین جدید را پایش کند ،تا شاید سی سال آینده ،ایران ،ومردم ایران ،از لحاظ انسانیت ،وایثار ،و ،وطنخواهی به سال ۵۹ بازگردند ،،،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار