بازدید 3553

فضای مجازی فرصت مناسبی برای ترغیب مردم به کتابخوانی

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به فراگیر بودن اینترنت گفت:می توان از اینترنت به عنوان فرصتی برای ترغیب مردم به کتابخوانی استفاده کرد.
کد خبر: ۷۴۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 22 November 2017
سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای ارتقای سرانه مطالعه در کشور، بیان کرد: فضای مجازی می‌تواند به عنوان فرصتی برای ترغیب مردم به کتابخوانی باشد؛ هم‌چنین می‌توان از آن برای تبلیغ کتاب استفاده کرد و مردم در فضای مجازی با تازه‌های نشر آشنا شده و اقدام به خرید  کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده از فضای مجازی در دنیا به عنوان فرصتی برای مطالعه گفت: در صورت دانلود مجاز و قانونی کتاب‌ها استفاده از فضای مجازی فرصت مناسبی جهت بالا بردن سرانه مطالعه است؛ به طور مثال اساتید می‌توانند با شناسایی کتاب‌های مفید در فضای مجازی آنها را به دانشجویان معرفی کنند.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه نشر الکترونیک بیان کرد: اگر چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته اما کافی نیست و دولت باید برای تشویق افراد به کتابخوانی نرم‌افزارهایی را فراهم کند؛ در واقع باید به گونه‌ای عمل شود که فضای مجازی فرصتی برای مطالعه باشد نه تهدید و هم زمان با استفاده از اینترنت مردم به مطالعه کتاب‌های چاپی نیز بپردازند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از قیمت بالای کتب چاپی اظهار کرد: با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه در ایران، وزارت فرهنگ باید تمهیداتی صورت دهد تا کاغذ ارزان در اختیار ناشران قرار گیرد و کتاب‌هایی با قیمت مناسب به بازار عرضه شود؛ هم‌چنین با ایجاد کتابخانه و ارائه  تخفیف‌ در مناسبت‌های مختلف لذت خواندن کتاب‌های چاپی را برای مردم فراهم کند.

عضو مجمع نمایندگان تهران با انتقاد از نبود کتابخانه در مناطق محروم گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با توجه به فراگیر بودن اینترنت در شهرهای دور دست و مکان‌هایی که امکان دسترسی به کتاب را ندارند از فضای مجازی به عنوان راهی برای تشویق به کتابخوانی استفاده کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار