بازدید 16733

نیمی از آمریکایی‌ها از فشار خون بالا رنج می‌برند

کد خبر: ۷۴۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 20 November 2017
نتایج به دست آمده از یک مطالعه جدید نشان داد، بیش از 46 درصد مردم کشور آمریکا دچار فشار خون بالا هستند.

به گزارش فارس، بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعات جدید، بیش از 46 درصد آمریکایی‌ها از فشار خون بالا رنج می‌برند و همین موضوع، آنها را در معرض سکته قلبی نیز قرار می‌دهد. 

به گفته محققان آمریکایی، کشورهایی با جمعیت بالا از جمله چین، هند، روسیه و اندونزی دارای بیشترین میزان ابتلا به فشار خون بالا بین سایر کشورها هستند که حالا ایالات متحده آمریکا نیز در این دسته بندی قرار می‌گیرد. 

بر اساس این تحقیقات که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، بیش از سه و نیم میلیارد از جمعیت مردم جهان در آستانه فشار خون بالا قرار دارند و در حدود 870 میلیون نفر در سراسر جهان نیز مبتلا به فشار خون بالا هستند.

کارشناسان، افزایش فشار خون را یکی از عوامل جدی مرگ و میر در عصر حاضر می‌دانند که می‌توان با تنظیم رژیم غذایی، انجام ورزش منظم، خودداری از مصرف نمک به میزان زیاد، تنفس عمیق، تناسب اندام و نیز مصرف دارو تحت نظارت پزشک تا حد بالایی کنترل کرد.

به گفته کارشناسان بهداشتی، فشار خون بالا خون مهم‌ترین عامل خطر قابل پیشگیری در مرگ زودرس در سراسر جهان است.

انجمن قلب آمریکا میگوید: «در حال حاضر بیش از 103 میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا مبتلا به فشار خون بالا هستند و چندین میلیون نفر دیگر نیز در آستانه ابتلا به این بیماری قرار دارند». 

با توجه به آمار و ارقام موجود، در حال حاضر بیش از 38 درصد از آمار مبتلایان به فشار خون بالا، مربوط به زنان آمریکایی می‌شود. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار