بازدید 15078

جنگ قدرت جناح های سیاسی در مناطق زلزله زده با دو «اسم رمز متفاوت»!

تیتر این گزارش را اگر یکی از رسانه های داخلی، کار کرده بود، چندان جای تعجبی نداشت. در ایران به دلیل فقدان خیلی چیزها و عدم اجازه برای فعالیت خیلی چیزهای دیگر، هر پدیده ای خیلی زود سیاست زده می شود؛ حتی خرابی، حتی بی خانمانی، حتی غم و درد و رنج! نکته رنج آور اینکه این تیتر گزارش خبرگزاری رویترز درباره نزاع قدرت جناح های سیاسی ایران در مناطق زلزله زده است.
کد خبر: ۷۴۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 18 November 2017
اگر تیتر این گزارش را یکی از رسانه های داخلی کار کرده بود، چندان جای تعجبی نداشت. در ایران به دلیل فقدان خیلی چیزها و عدم اجازه برای فعالیت خیلی چیزهای دیگر، هر پدیده ای خیلی زود سیاست زده می شود؛ حتی خرابی، حتی بی خانمانی، حتی غم و درد و رنج! نکته رنج آور اینکه این تیتر گزارش خبرگزاری رویترز درباره نزاع قدرت جناح های سیاسی ایران در مناطق زلزله زده است.

به گزارش «تابناک», البته می توان در نگاه اول خود را راحت کنیم و چون همیشه بگوییم، این خبرگزاری انگلیسی به دنبال تز معروف انگلیسی ها نزد ایرانیان یعنی «تفرقه بینداز و حکومت کن» هستند و دست ایادی استکبار در میان است، ولی چه می شود کرد با این همه واقعیت که در روی زمین زلزله زدگان از این نزاع قدرت مشاهده می کنیم؟!

از همان روز اول زلزله، دست فرمان و خط آتش رسانه های دولتی و اصلاح طلب، در رسانه ها و شبکه های اجتماعی با اسم رمز «مسکن مهر» رونمایی شد. در اولین ساعات پس از زمین لرزه، هنگامی که مردم ایران چشم خود را از خواب گشودند و با خبر زلزله در نواحی غربی کشور، روبه رو شدند، به همان میزان که از زلزله شنیدند، از مسکن مهر هم شنیدند که مقصر این همه خرابی و ویرانی مسکن مهر بوده است. البته بعدها برخی دیگر گفتند که کمترین کشته ها مربوط به مسکن مهر بوده و در مقابل در بافت های فرسوده و بیمارستان نوسازی که در دولت کنونی ساخته و ظاهرا هم با خاک یکسان شده بود، کشته ها بیشتر بوده است؛ هر چند برای بررسی بیشتر، باید بعدا کار تحقیقی بیشتری در این باره صورت بگیرد و درصد خرابی های مسکن مهر و بیمارستان نوساز شهر و مقصران احتمالی آن معرفی شوند؛ اما به هر حال، کلید واژه مسکن مهر، اسم رمز یک جناح برای حمله جناح دیگر بود، در همان آغازین روزهای زمین لرزه!

جناح مقابل اما با نام رمز «سوء مدیریت»، به مقابله با دولتی ها در سرزمین های زلزله دیده رفت و دولت را متهم کرد که در زمینه کمک رسانی و توزیع مناسب کمک ها به مردم، مدیریت قابل توجهی ندارد و با اینکه کمک های زیادی به مناطق اعزام شده، برخی همچنان بدون امکانات اولیه روزان و شبان سرد و پاییزی خود را سپری می کنند. حتی عده ای در این میان خبری را منتشر کردند که استاندار در شب زلزله با معاون اول تماس گرفته و او در جواب گفته است که امشب تولد رئیس جمهور است و فردا به این مسأله رسیدگی می کند؛ خبری که البته قویا از سوی استاندار کرمانشاه تکذیب شد. عده ای حتی تصاویر حضور رئیس جمهور در مناطق زلزله زده سوار بر ماشین ضد گلوله را با حضور صمیمانه و مردمی رئیس جمهور سابق آمریکا در میان حادثه دیدگان حوادث آمریکا را مقایسه و حسن روحانی را از این بابت شماتت کردند!

وضعیت به تدریج به گونه ای پیش رفت که هر فرد یا صاحب رسانه یا تریبونی، وظیفه ملی و امداد رسانی جمعی را به گونه ای که مطلوب خود و گروه های ذینفع شان بود، روایت کردند. طرفداران سپاه از سپاه گفتند، دوستداران ارتشی ها از ارتشی ها گفتند، دولتی ها از دولت گفتند، مردم از مردمی ها گفتند. در حالی که همه این نهادها و مردم برای تسکین بخشی از درد هموطنان غرب کشور دور هم گرد شده اند، همه باید مکمل هم باشند، تا عملا دردی از جان این مردم برداشته شود. خط افتراق و تفرقه حتی در کمک رسانی به هموطن، شاید تنها در جایی شبیه ایران دیده شود.

هرچند همه این اتفاقات افتاده است، هنوز هم دیر نیست. داوطلبان و خیرین مردمی، خود را در تقابل با نهادهای حاکمیتی نمی بینند. اگر اعتمادی به آنان شده و مردم مبالغی را به حساب آنان برای کمک به هموطنان واریز کرده اند، وقت و پول حاصله را صرف تقابل نکنند. نهادهای حاکمیتی، در کمک رسانی خوب است که گوی سبقت را از هم بربایند، اما این سبقت فقط در کمک رسانی و کاستن از دردها و آلام مصیبت زدگان باشد، نه مسابقه دادن در تخریب تلاش های یکدیگر! نه مسابقه دادن در حضور در مقابل تلویزیون ها و ژست های تبلیغاتی گرفتن.

زلزله غرب کشور نشان داد حس عمیق وطن خواهی ایرانیان، همچنان با قدرت و صلابت در خونشان جریان دارد. مردم نشان دادند برای دستگیری از هموطنانشان در هر کجای این وطن پر افتخار باشد در حد توان ایستاده و پای کار هستند. نهادهای حاکمیتی و دولتی هم اگر در کمک به همدیگر و نه تخریب کوشا باشند، ثمره همه تلاش ها بدون اینکه دغدغه اسم ها باشد، خیلی زود به ثمر خواهد رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۳۳
مدتهاست دیگه کسی سنگ ملتو به سینه نمیزنه و مدتهاست هرکسی دنبال اینه که از هر نمدی واسه خودش و گروهش کلاهی درست کنه
بدبخت ملت !!!!!
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
اتفاقا محور و شعار نخ نمای همه جریان های سیاسی از اصولی اش تا اصلاحی اش همین مردم نگون بخت بودنه ومطمئن باش در آینده هم باز از این کلمه مردم استفاد و عوامفریبی صورت میگیرد
جناح های سیاسی در حد بجه های مهد کودک از عقل و شعور برخوردارند .
يكي از همين رسانه ها خبرگزاري تابناك بوده است كه فقط سعي داره از قلم خود براي تخريب دولت قبل استفاده كند . چون نميخواهد واقعيت ها را ببيند و فكر ميكند اگر طرف مقابل را بكوبد مشكلات كشور خود به خود حل ميشود . جاي تاسف است كه براي موقعيت كاري خودتان همه چيز را زير پا ميگذاريد . به راحتي برچسب ميزنيد . به راحتي تهمت ميزنيد و به راحتي مينويسد . الان پنج ساله كه فقط تخريب كرده ايد چه چيزي نصيب كشور و مردم شده . ايا خبرهايتان كمكي به مردم و كشور كرده است . بايد به خدا پاسخگو باشيد چون فقط خدا از نيتهايتان و دلهايتان خبر دارد . كمي مصف باشيم و خبرهاي همدلي و روحيه پخش انتشار دهيم . نه بذر دودسته گي در كشور بپاشيم /
آنانی که در خدمت با یکدیگر رقابت نمودند، حتی اگر جناحی هم بوده است، بهترین شیوه رقابت را انتخاب نموده اند.
و آنانی که فقط راه تخریب آن هم مبتنی بر بی وجدانی را انتخاب نموده اند بیشتر خود را رسوا نموده اند.
عزیزم شما خودت وسط دعواهای سیاسی بودی چرا الکی خودتو بی گناه جلوه می دهی بعد هم موضوع را گردن کسی ننداز انقدر آش این دولت شور است که رسانه های طرفدار دولت هم از بابت بازدید رییس جمهور از این مناطق حالشان بهم خورده و به مشاورینش ایراد می گیرند.شما خودت سردمدار انتقادات بدون کارشناسی و مغرضانه از مسکن مهر بودید.استاندار خودش دیر به مردم سر زده است.این نوع کار کردن را هم ثروتمندان آمریکا هم انجام نمی دهند.البته مردم ما هم دیگر فهمیدند چه کسی برایشان کار می کرده است.انقدر دروغ گفته اید که ادم مجبور است از یکی مثله احمدی نزاد حمایت کند و اخرش بگوید خدا پدر و مادرش را بیامرزد.این دولت چادر هم در اختیار مردم نمی گذارد.در مورد چی حرف می زنید.انقدر الکی از دولت حمایت نکنید.مردم در سرما در حال تلفن شدن هستند سر پناه ندارند خانه ندارند فرزند و همسر و خواهر و برادر و ... از دست داده اند رییس جمهور حال ندارد از ماشین پیاده شود ؛این چه مصیبتی است بر سر این کشور آمده است.مرحوم هاشمی خودش یک دقیقه اینطوری نبود، با چه دیدگاهی از این اقا حمایت کرد و شد رییس جمهور این مملکت.جواب این مردم مظلوم و بیگناه را چه کسی می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
قدري ارام تر مرد مومن مقاله از گرو گو كشي مي گويد وشما هم كه همين رويه را دنبال مي كني . سياست زدگي بلاي خانمانسوز كشور ماست كه بذر بي اعتمادي را در دل ملت نشانده . قدري ارام تر .
چیزی که در این بین خیلی واضح است عدم اعتماد مردم به تمام جناح های سیاسی و خود دولت است. این خیلی بد است.
توی این حادثه زلزله یک موضوع به روشنی و صراحت آشکار شد و آن هم این است که مردم از دلتمردان و مدعیان اموربطور کامل قطع امید کردنه وخودشون برای خودشون آستین بالا زدند.
نه اصولی اش و نه اصلاحی اش. هیچکدام .
این دو حزب کشور را به نابودی خواهند کشاند مردم از هر دو گروه خسته شده اند کی این ملت بر علیه این دو گروه بپاخیزد بزودی انشاء الله
همیشه تخریب از سمت اصلاح طلبان شروع میشه
جای تاسفه
اینها سیاسی بازی نیست واقعیتی است که می بینیم اگر چیزی نگویم مشکلی حل نخواهد شد ساخت وسازهای بعدی و زلزله های بعدی هم همینجوری و شاید بدتر خواهد بود یک بار تجربه دوبار تجربه کی درست خواهد شد تنها اگر مسکن روستایی را درست و قانونی بسازیم در این واقع حدود 70درصد از خسارت جانی ومالی و مشکلات امدادی کم خواهد شد و نیاز نیست کل ایران و حتی دنیا بسیج شود برای کمک رسانی
سلام
خدا از باعث و بانیش نگذره که خون ملت را تو شیشه کردند فرق هم نمی کنه کدام جناح یا حزب باشه فقط باید گفت انشالله خدا اون روز را بیاره که همه کسانی که با ملت و مردم بازی کردند سرنگون بشوند و نیست و نابود بشوند
آیا مدیریت بحران در زمان آقای دکتر احمدی نژاد اینگونه بود؟
قبول کنید این دولت به شدت کم کاری کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
هنوز دانش آموزان شین آبادی و زلزله زدگان اطراف تبریز و ورزقان به حق و حقوق خودشون و وعده های داده شده توسط دکتر محمود نرسیده اند!
میگویند فرق ما با کشورهای پیشرفته چیست ؟
باید باور کنید ماجهان سومی هستیم و لا غیر با این دلایل :
1- در کشورهای پیشرفته هر کس شرح وظایفی دارد که باید به آن عمل کند .
2 - در کشورهای پیشرفته افراد در کار هم دخالت نمیکنند.
3- در کشورهای پیشرفته افراد مدام همدیگر راقضاوت نمیکنند.
4- در کشور های پیشرفته از مسئول بالایی تا مردم عادی باید قانونمند بوده و قوانین رادر جای خود رعایت و عمل کنند.
5- در کشورهای پیشرفته اگر کسی و یا مسئولی اشتباه کرد تقصیر را به گردن دیگری نمیاندازد و مستقیماً از مردم عذر خواهی میکند و یا استعفاء میدهد .
6 - در کشورهای پیشرفته ماسک دین و یا اسحله دین را برای ثابت کردن خود استفاده نمیکنند. چهره دین راخراب نمیکنند.
7- در کشورهای پیشرفته دروغ نمیگویندچون مفتضح میشوند.
8 - در کشور های پیشرفته مردم و مسئولین یک رو بیشتر ندارند دو و یا چند شخصیتی نیستند.
9 - در کشورهای پیشرفته قانون طوری است که خلافکار باید یا خود کشی کند ، یا عذر خواهی کند وبدترین کار اینکه جلو میز محاکمه بنشیند.
10- درکشورهای پیشرفته همه برای پیشرفت هم تلاش میکنند . و کسانی برای کسان دیگر نردبان نمیشوند.
با سلام
شرکت الیاف مصنوعی با نماد شمواد در بورس تهران بیشتر از چندین ماه است که بسته است من مگر چقدر در امد دارم که با پایه حقوق یک میلیون تومان که باید چندرغاز پولی هم که در این نماد گذاشتم بلوکه باشد و قابل معامله نباشد چقدر دیگر این سهم بسته است؟ مگه چه اتفاقی تو این شرکت افتاده ؟ چرا نماد باز نمی شود؟ تنظیم صورت وضعیت چقدر زمان بر هست؟ تنظیم اطلاعات شفاف چقدر نیاز به زمان دارد؟ تمام جای دنیا نهایتا 3 ساعت زمان می برد!!!!!! در کشور ما به چندین ماه کشیده می شود. تکلیف پول ما چی هست؟
حقوق ملت سالهاست كه در جريان جنگ قدرت جناحهاي سياسي در كشور از بين رفته است.
همچنان كه در زلزله كرمانشاه مردم نشان دادند و در صحنه بودند بايد در جاهاي ديگر مردم خود در صحنه باشند و اميدي به مسئولين نداشته باشند.
تابناک عزیز یکی از رسانه ها که در اولین فرصت اقدام به تخریب دولت قبل بعد از زلزله از اسم رمز مسکن مهر استفاده کرد خود شما بودید حالا نقدتان برای چیست اول خودتان را اصلاح کنید
متاسفانه در روزگاري نه چندان دور در برابر حوادث مردم وحاكميت در كنار همديگر بودند و چه شده بعد از 39 سال از عمر انقلاب ملتي كه همه هستي خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راه دفاع از ارمان كشور تسليم مي نمود امروز اعتماد واگذاري مبلغي اندك به جريان حاكميت را ندارد . چرا ؟
قطعا عملكرد ها ورفتار دوگانه سياستمداران در برهه هاي مختلف تاثير فراواني در ايجاد اين بي اعتمادي داشته است . معظلي اجتماعي و بس خطرناك كه از سوي سياستگزاران مغفول مانده است .
از سويي فضاي مجازي و بستر هاي ايجاد شده در اين رهگذر اگر چه ابزاري جهت بيان خواست ها و نظرات همه طيف هاي ملت گرديده است ولي تهديد است بر ايجاد بحران هاي اجتماعي فراگير كه به جهت عدم اطلاع رساني و ضعف رسانه هاي ملي نقشي اساسي در جريان دهي به حوادث گرديده است . و صد البته همراهي افراد صاحب نام در تقويت اين شائبه ها .( جمع اوري كمك توسط علي دايي و انتقال به مناطق زلزله زده و عنوان نمودن اين بحث كه امانت مردم را به محل اصلي و مردم زلزله زده رساندم . جمع اوري كمك جواد خياباني . جمع اوري كمك صادق زيبا كلام . جمع اوري كمك .... كساني كه در بين مردم داراي اقبال و جايگاهي مي باشند و البته ذكر اين نكته كه همگي مدعي رساندن امانت به مردم زلزله زده بودند .)
از سويي گرو كشي در جناح سياسي نيز معضل خطر ناكي بود كه در اين بين قدري نمود يافت و انهم به جهت بعد رسانه اي فضاي مجازي و سكوت خبري رسانه ملي در روز هاي اول بحران و خبررساني ناگهاني با موضوعي كاملا در تضاد با شبكه هاي مجازي كه انسان را دچار دوگانگي مي نمود . در سرتاسر كليپ هي فضاي مجازي چه واقعي يا عمدي اثري از نيروهاي سپاه نيست (حتي در رسانه فارس نيوز ) ولي به يكباره سرتاسر فضاي رسانه اي رسمي به نشر اخبار سپاه اختصاص مي يابد در حالي كه حاضرين در صحنه چيز ديگري مي ديده اند . و جالب تر انكه از حاضرين در صحنه واقعي حرفي به ميان نمي ايد بجز خبري كوتاه .
مجموعه عوامل و حوادث رخ داده فضاي مجازي ،رسانه هاي عمومي و ملي و عملكرد هاي گروهها در القاء توانايي مديريت بحران منجر به افزايش شكاف ملت و حاكميت خواهد شد . كه بذرش ساليان قبل كاشته و روز به روز بزرگ تر مي شود و اگر چاره اي انديشده نشود اين گرو كشي ها منجر به بحراني خواهد شد غير قابل درمان .
زلزله یا هر حادثه دیگه ای ، اول از همه گسل های موجود توی کشور رو فعال میکنه که به کمک اخبار دروغ این کار پر رنگ تر میشه. حمله به دولت فعلی ، دولت قبلی ، ارتش ، سپاه ، بسیج ، سلبریتی ها ، اصلاح طلب ، اصول گرا ، حاکمیت ، کرد ، لر ، ترک ، فارس ، عرب ، دین و مذهب و ... .
متاسفانه وقتی دولت مردا هر کدوم برای بردن دعوا سعی می کنن مشت اول رو بزنن ، چه انتظاری میشه از مردمی داشت که مدت هاست با جای خالی خبر رسانی منصفانه درگیر اخبار تک بعدی یا اغلب دروغ شبکه های اجتماعی و مخالف شدن.
تا دیر نشده باید کاری کرد...
شما خودتون توی همه مسائل بدترید


زلزله..مذاکرات..تحریم اسید پاشی


همه و همه

خوبه ک خوانندگان قدیمی شناخت روتون دارن

چطور رتون میشه این مطالب توی سایت بذارید
تابناک از اولین رسانه هایی بود که به این اختلافها دامن زد. در روزهایی که باید همه دست به دست هم بدهند.
در بیشتر مواردی که اتفاق میفته تابناک از اولین رسانه هایی است که از همان ابتدا شروع به قضاوتهای جهت دار میکنه. در بسیاری از موارد هم به شدت تابلو و کینه توزانه این کار رو انجام میده. حتی در موارد غیر سیاسی مثل موضوعات هنری. حداقل از بی بی سی فارسی یاد میگرفتین که ظاهرتون رو مواظبت کنین.
چیزی ک برای مردم مسجل شده اینه ک چ اصلاح طلب چ اصول گراها ب فکر جیب خودشونن.فقط موقع انتخابات و رای گیری یاد مردم میوفتن.
متاسفانه این کار زشت رو جهانگیری آغاز کرد
متاسفانه فضای مجازی بیشتر اتش بیار معرکه شده
وقتی که قوه مقننه به راحتی قوانینی وضع می کنه که منافع اکثریت را ندارد و قوه مجریه مجری این قوانین می شود ودائما از حق زندگی مردم کسر می شودواقشار خاصی بهره مندی حد اکثری از امکانات جامعه رادارند به جز بی اعتمادی مردم انتظار ی نمی رود .
نه اصلاح طلب نه اصولگرا... خوده مردم باید به فکر خودشون باشن.اینا فقط به فکر خودشونن و از مردم بهره کشی سیاسی میکنن.
یه ضرب المثل هست که میگه: نه ... میخوام نه ... لعنت به هر 2 تاشون!
همه سرو ته یک کرباسید
به خدا خسته شدیم از جنگ و دعوای حزبی و اصولگرایی و اصلاح طلبی. به وضع مردم بیچاره مون برسید. می خوام صد سال سیاه این دو حزب نباشن. هر دو تاشون برن به درک اسفل السافلین. چندین ساله به دلیل دو گانگی این دو حزب پدر این مردم دراومده. هر کی هم از هر جناح اومده به فکر خودش بوده. لعنت بر هر دو تاشون.
سلام
این منازعات جز بدبختی چیزی به ارمغان نمی آورد در حال حاضر از طرفی بلا نازل شد ولی از طرفی نعمتی فراهم شده تا مسئولین ذیربط با کمک مشاورانی دلسوز و نمایندگان اهالی محترم بنشینند طرحهایی را اجرا کنند که برخی از ساختار های اشتباه روستاها تصحیح گردد ؛مثلا تجمع زمین کشاورزی جانمایی صحیح خانه های روستایی ؛مصرف آب کشاورزی و.... که کشور هایی در کشاورزی پیشرفت کردند چنین کرده اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار