بازدید 3367

اخبار ضد و نقیض در مورد کودتا در زیمبابوه

پایگاه خبری «البلاد» الجزایر نوشت: شاهدان عینی می گویند چهار دستگاه تانک در حال حرکت به سمت هراره پایتخت زیمباوه مشاهده کرده اند و به احتمال زیاد ارتش در حال کودتای نظامی است.
کد خبر: ۷۴۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷ 14 November 2017
پایگاه خبری «البلاد» الجزایر نوشت: شاهدان عینی می گویند چهار دستگاه تانک در حال حرکت به سمت هراره پایتخت زیمباوه مشاهده کرده اند و به احتمال زیاد ارتش در حال کودتای نظامی است.

به گزارش ایرنا، این پایگاه خبری افزود: این تحرکات یک روز پس از هشدار فرمانده نیروهای مسلح این کشور مبنی بر دخالت برای پایان دادن به پاکسازی طرفداران «امرسون منانگاگوا» معاون برکنار شده رئیس جمهوری صورت می گیرد.
«رابرت موگابه»رئیس جمهوری زیمبابوه چند روز پیش معاون خود را برکنار کرد . ارتش از منانگاگوا حمایت می کند.

از سوی دیگر یک شاهد عینی اعلام کرد دو تانک دیگر را دیده است که در جاده اصلی هراره - چینهویی و در 20 کیلومتری پایتخت متوقف شده اند.
تاکنون هیچ گونه اعلامیه رسمی در این خصوص صادر نشده است و نظامیان نیز از دادن هرگونه توضیح در این خصوص خودداری کرده اند.

بر اساس پیگیری های خبرنگار ایرنا از داخل شهر هراره، پایتخت این کشور تا زمان ارسال این خبر همچنان امن است و خبری از ورود نیروهای نظامی به داخل شهر نیست اما گفته می شود به زودی تحولات محلی در این کشور آفریقایی روی می دهد.
رابرت موگابه در ماه فوریه (بهمن) گذشته وارد 93 سالگی شد و از زمان استقلال این کشور در سال 1980 تا کنون بر این کشور حکومت می کند.

وی چندی پیش اعلام کرد بار دیگر برای ریاست جمهوری کشورش در سال 2018 نیز نامزد می شود.
زیمبابوه، کشوری است در جنوب آفریقا. پایتخت آن هراره است. این کشور 12 میلیون و 521هزار نفر جمعیت دارد .زبان‌های انگلیسی، شونا و سیندبله زبان‌های رسمی آن است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان