بازدید 4221

انتقادات وارده به طرح مسکن مهر دارای حب و بغض سیاسی نبوده است

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: تخریب ساختمان های نوساز مسکن مهر در زلزله نشان داد که انتقادات وارده به این طرح نه تنها حب و بغض سیاسی نبوده بلکه کاملا کارشناسی است.
کد خبر: ۷۴۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 14 November 2017
عبدالکریم حسین زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با فاجعه خواندن تخریب واحدهای مسکن مهر در استان زلزله دیده کرمانشاه، گفت: متاسفانه تخریب واحدهای مسکن مهر در پی این حادثه نشان داد که انتقادات وارده به این طرح نه تنها حب و بغض سیاسی نیست بلکه کاملا کارشناسی بوده است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسکن مهر نواقص بسیاری داشته و در زیرساخت ها و نحوه ساخت با مشکلات عدیده ای مواجه بوده است، تصریح کرد: عدم استحکام بناهای تحت شمول این طرح با زلزله اخیر و تخریب آن ها مشخص شد؛ زیرا ساختمان های نوسازی که تحمل زلزله را نداشته باشند به طور حتم با معیارهای مهندسی روز ساخته نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نگاه ها به مسکن مهر و انتقادات وارده به آن به هیچ وجه سیاسی نیست، افزود: متاسفانه تخریب واحدهای این طرح در این زلزله هدر رفت منابع ملی را رقم زد.

حسین زاده با بیان اینکه مسئولان باید میزان آسیب پذیری واحدهای مسکن مهر را قبل از وقوع حوادثی همچون زلزله می سنجیدند، گفت: متاسفانه بسیاری از واحدهای مسکن مهر نمره قبولی از حیث استحکام بنا و رعایت اصول مهندسی دریافت نمی کنند.

تعداد جان باختگان زلزله افزایش می یابد

وی با تاکید بر اینکه اگر زلزله رخ داده در شب گذشته در نیمه ها شب به وقوع می پیوست فاجعه بوده و به مرگ تعداد بسیار زیادی از هموطنانمان می انجامید، افزود: در حال حاضر بسیاری از روستاها هنوز آواربرداری نشده و به طور حتم تعداد کشته ها بیش از تعداد اعلام شده خواهد بود.

حسین زاده ادامه داد: زلزله اخیر تلنگری بر ضرورت بازنگری در ساخت وساز ها داشت به گونه ای که رعایت اصول ایمنی و مهندسی بیش از پیش جدی گرفته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با بیان اینکه بسیاری از ساختمان ها از حیث ویژگی های ساخت در شرایط مناسبی نبوده و برخی دیگر در خطوط زلزله قرار دارند، گفت: برای کاهش آسیب های ناشی از زلزله باید ساخت و سازهای ایمن در کشور افزایش یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان