بازدید 3867

افزایش قیمت بلیت هواپیما این بار در مسیر مشهد

تقریبا باب شده، در روزهایی که تقاضا برای سفر زیاد است ، قیمت بلیت هواپیما هم افزایش می یابد.
کد خبر: ۷۴۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 13 November 2017
تقریبا باب شده، در روزهایی که تقاضا برای سفر زیاد است ، قیمت بلیت هواپیما هم افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما بعد از افزایش قیمت بلیت هواپیما برای اربعین و افزایش بلیت پرواز نجف ، این بار بلیت پرواز مشهد خبرساز شده است.

به آژانس های هواپیمایی برای تهیه بلیت مشهد با نرخ مصوب سر زدیم و با وجود پیگیری ها وتماس هایی که داشتیم، نتوانستیم بلیت با نرخ مصوب برای روز 27 ابان تهیه کنیم.

بسیاری از آژانس های مسافرتی از تکمیل ظرفیت های خود و برخی هم از افزایش قیمت بلیت در ان روز می گویند.

یکی از آژانس های مسافرتی در تهران اعلام می کند: نرخ مصوب بلیت مشهد وجود ندارد و اگر بلیت می خواهید قیمت ان بیش از 300 هزار تومان و بر اساس زمان پرواز، متفاوت است.

قیمت بلیت چارتری و سیستمی از تهران به مشهد و یک طرفه حدود 559 هزار تومان است.

برای برگشت (29 آبان) نیز قیمت از مشهد به تهران 419 هزار تومان است.

این در حالی است که وقتی به سایت اژانس های هواپیمایی مراجعه می کنیم قیمت بلیت روز 27 ابان از تهران به مشهد از 114 هزار تومان اغاز می شود و تا 559 هزار تومان ادامه دارد.

بلیت پرواز از مشهد به تهران در روز 29 آبان هم از 299 تا 419 هزار تومان است.

جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی هم می گوید : پس از تصمیم شورای عالی هواپیمایی و اجرایی شدن موضوع بند ب ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی و ابلاغ آن به شرکت های هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری نرخ تکلیفی ندارد، اما نظارت دارد. 

وی گفت : نرخ بلیت هواپیما بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما الزاماً به معنای افزایش قیمت ها نیست، همان طور که در بسیاری از مواقع شاهد ارائه نرخ بلیت هواپیما پایین تر از نرخ های متعارف هستیم. 

وی ادامه داد: قیمت بلیت هواپیما بر مبنای نرخی است که شرکت های هواپیمایی اعلام و در سایت خود منتشر می کنند. 

در کنار آژانس های مسافرتی که از داغی بازار استفاده می کنند و قیمت بلیت را افزایش می دهند؛ البته هستند آژانس هایی که بلیت را با قیمت مصوب به فروش می رسانند.

به نظر می رسد در خلاء نظارت بر فروش بلیت های هوایی و اژانس ها ، این مردم هستند که ضرر می کنند و از نهادهای نظارتی انتظار می رود با متخلفان برخورد کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل