بازدید 4025

طولانی شدن مسکن مهر خواب سرمایه را در پی دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از طولانی شدن پروسه تکمیل طرح مسکن مهر در کشور، گفت: دولت باید از سرمایه مردم در راستای تامین مسکن آن ها استفاده کند زیرا وام دهی در راستای تامین مسکن سیاست شکست خورده ای است.
کد خبر: ۷۴۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 11 November 2017
سید حسین افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت پروژه مسکن مهر در کشور، گفت: بخش عمده ای از مسکن مهر که در نقاط مختلف ساخته شده به افرادی واگذار شده که 40 درصد این افراد یک پرداخت اولیه انجام داده و دیگر پرداختی نداشته اند و ازآنجایی که تکمیل این پروژه به طور مستقیم وابسته به پرداخت افراد است نیمه کاره باقی مانده است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تنها راه تکمیل پروژه مسکن مهر با تضمین دولت همراهی سیستم بانکی و ارایه تسهیلات است، افزود: اگر دولت به سیستم بانکی برای تکمیل این پروژه مقروض شود بعد از بهره برداری صاحبان مسکن مهر باید خود با سیستم بانکی تصویه حساب کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بحث مسکن مهر باید هر چه سریع تر در کشور به سرانجام برسد، تصریح کرد: واحدهایی که به دلایلی گفته می شود متقاضی ندارند هم باید با ترفندی واگذار شوند تا پرونده این طرح طبق تعهد دولت در سال 96 بسته شود.

مسکن مهر طولانی ترین پرونده در نوع خود

وی با بیان اینکه پرونده مسکن مهر طولانی ترین پرونده در نوع خود بوده است، گفت: بیش از 5 سال از کلنگ زنی این طرح می گذرد و اکنون لازم است هر چه سریع تر تمام شود زیرا طولانی شدن آن خواب سرمایه را در پی داشته و ضرر مالی برای کشور دارد.

افضلی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از واحدهای نیمه کاره رها شده طرح مسکن مهر هدر رفت سرمایه مردم رقم زده اند، تصریح کرد: با طولانی شدن زمان تکمیل و در نهایت بهره برداری از این واحدها شاهد مستهلک شدن آن ها هستیم.

وی با بیان اینکه دولت پس از تکمیل و واگذاری تمام واحدهای مسکن مهر باید از طرحی جدید برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه رونمایی کند، گفت: ما چندین قشر نیازمند به مسکن در جامعه داریم از این رو باید حتی پس از پایان مراحل ساخت مسکن مهر نیز کلنگ زنی برای تامین مسکن ارزان برای اقشار نیازمند جامعه صورت بگیرد.

بروکراسی اداری تامین مسکن را سخت کرده است

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم، ادامه داد: نیاز بخشی از جامعه به مسکن در حد مرمت و تعمیر مسکن است اما بخشی دیگر زمین داشته و نیاز به یک سری امکانات دارند از این رو باید همسو با نیاز افراد مختلف تامین آن صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه مرمت و تعمیر مسکن و همچنین ساخت خانه مربوط به افرادی است که زمین داشته و غالبا در شهرستان ها و روستاها ساکن هستند، گفت: در این زمینه باید بروکراسی حاکم بر سیستمی که از سوی بنیاد مسکن دیده شده کمتر شود تا تامین مسکن تسهیل شود.

افضلی گفت: مهم ترین بخشی که نیاز به مسکن دارد جوانان هستند از این رو باید تامین خانه برای این اقشار در دستور کار قرار بگیرد که در این رابطه سیستم بانکی نیز باید به کمک دولت بیاید.

وی ادامه داد: متاسفانه باید بگوییم که صرف تامین مسکن با سیستم وام دهی از طریق بانک ها طرح شکست خورده ای است از این رو باید از آورده مردم در این زمینه استفاده کرد.

وام دهی در تامین مسکن سیستم شکست خورده ای است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه علت شکست سیستم وام دهی در تامین مسکن عدم همخوانی مبلغ وام با قیمت ساختمان است، گفت: باید با الگو گیری از کشورهای موفق تامین مسکن در ایران نیز صورت بگیرد تا به این ترتیب تامین مسکن همسو با نیاز جامعه صورت بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید سیستم جایگزینی برای تامین مسکن جوانان داشته باشیم تا از انباشت تقاضا در این حوزه برای سالیان آتی جلوگیری کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر