بازدید 3309

واردات ذرت شیرین ۲۰ میلیاردی شد

براساس آمار گمرک در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ بیش از ۵ هزار و ۷۶۴ تن ذرت شیرین از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.
کد خبر: ۷۴۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 10 November 2017
براساس آمار گمرک در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ بیش از ۵ هزار و ۷۶۴ تن ذرت شیرین از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

به گزارش میزان، براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال جاری، در این مدت بیش از ۵ هزار و ۷۶۴ تن ذرت شیرین به صورت پخته شده، خام و یا بخار پز از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.
 
براساس واردات این حجم ذرت شیرین به کشور، ۶ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۵۹۰ دلار ارز از کشور خارج شده است.
 
لازم به ذکر است که ارزش ریالی این حجم واردات بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۶۷ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۶۴۸ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

گفتنی است ذرت شیرین از کشور‌های تایلند، اسپانیا، امارات متحده عربی، جمهوری کره، چین، سوئیس، لبنان، مالزی و مجارستان وارد ایران شده است.
 
در این بین اولین و بزرگترین صادرکننده ذرت شیرین به ایران تایلند بوده است به طوریکه با فروش بیش از ۳ هزار و ۳۳۸ تن ذرت، درآمد ۳ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۲۶۵ دلاری را نصیب خود کرده است.

بعد از تایلند، کشور چین دومین صادرکننده ذرت به کشور بوده است که در ۶ ماهه نخست سال جاری با صادرات هزار و ۱۲۴ تنی درآمد ۸۶۷ هزار و ۳۴۹ دلاری را به خود اختصاص داده است.

همچنین کشور مجارستان با فروش ۸۰۵ تن ذرت شیرین به ایران در رتبه دوم صادرات به ایران قرار گرفت و در نیمه نخست سال جاری درآمد ۸۰۷ هزار و ۵۴۷ دلاری را کسب کرده است.

در بین کشور‌های صادر کننده ذرت شیرین به ایران سوئیس با صادرات ۲۱ تن ذرت شیرین درآمد ۶۹۷ هزار و ۳۷۵ دلاری را نصیب خود کرده است.
 
واردات ذرت شیرین ۲۰ میلیاردی شد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل