بازدید 2398

افزایش ۵۳ هزار تنی تولید سیب زمینی در کشور

مدیر کل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد تولید پاییزه سیب زمینی به ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار تن برسد.
کد خبر: ۷۴۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 09 November 2017
مدیر کل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد تولید پاییزه سیب زمینی به ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار تن برسد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حسین اصغری اعلام کرد تولید زمستانه، بهاره و تابستانه این محصول یک میلیون و 433 هزار تن بوده است.

به گفته وی برآورد سطح کشت این محصول برای سال زراعی 96-95 حدود 146 هزار هکتار با تولید 4 میلیون و 994 هزار تن بوده است که 53 هزار تن نسبت به تولید سال قبل از آن افزایش دارد.

اصغری اذعان داشت: بررسی بهای سه سال اخیر سیب زمینی حاکی از بهبود قیمت به نفع تولید کننده است ضمن آنکه با توجه به قیمت سر مزرعه، قیمت عمده و خرده فروشی در جهت رضایت مصرف کنندگان است.

مدیر کل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت امور زراعت درباره وضع تولید سیب زمینی در استان همدان اظهار داشت:کل تولید استان در سال زراعی 96-95 در حدود 935 هزار تن برآورد می شود که 400 هزار تن آن مربوط به سیب زمینی تابستانه بوده و به صورت تازه خوری به بازار مصرف عرضه شده است.

وی کل تولید پاییزه استان همدان را 535 هزارتن پیش بینی کرد و افزود:سالانه 250 هزار تن از این تولید به منظو تامین نیاز سیب زمینی بذری استان و سایر مناطق کشور در انبارهای فنی نگهداری و باقیمانده تا اردیبهشت سال آینده به تدریج به عنوان سیب زمینی خوراکی به بازار عرضه می شود.

اصغری خاطرنشان کرد : از طریق تشکل های تعاونی ، سردخانه به ظرفیت 150 هزار تن در حال بهره برداری بوده و برای 200 هزار تن دیگر نیز ظرفیت سازی شده و در حال احداث است.
وی افزود : انبارهای فنی با ظرفیت 30 هزار تن با قابلیت نگهداری محصول برای مدت طولانی در استان نیز موجود است.

مدیر کل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت امور زراعت در باره صنایع تبدیلی و رتبه بندی و بسته بندی سیب زمینی در استان همدان اذعان داشت : در حال حضر چهار واحد بسته بندی با فناوری جدید و همچنین دو واحد درجه بندی به ظرفیت اسمی 100 هزارتن در حال بهره برداری است.

اصغری با بیان اینکه رویکرد وزارت جهاد کشاورزی عرضه متعادل محصول در جهت تامین منافع کشاورزان و رضایت مصرف کنندگان است، درباره قیمت سیب زمینی در استان اردبیل گفت : در حال حاضر قیمت سر مزرعه و درب انبار استان اردبیل 7000 تا 9000 ریال در هر کیلوگرم است و این قیمت به طور متوسط 74 درصد از میانگین قیمت تمام شده تولید این محصول در استان اردبیل یعنی 4594 ریال، بالاتر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل