بازدید 9520
با کاروان اربعین - سه شنبه ۱۶ آبان ماه

ترافیک پرحجم و روان در مسیرهای منتهی به مرزهای مهران، شلمچه و چزابه/ آسمان مسیرهای پیاده روی صاف تا قسمتی ابری است

در این بسته می‌توانید اخبار مربوط به آب و هوا و آخرین وضعیت جوی شهرهای مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیرهای منتهی به مرزهای کشورمان با عراق، توصیه‌های پلیس و دیگر نهادهای مسئول، رویدادهای مرتبط با راهپیمایی اربعین در خاک کشورمان و آنچه در این خصوص در خاک عراق رخ می‌دهد را مطالعه کنید و مد نظر داشته باشید که این خبر در حال به روزرسانی و تکمیل است.
کد خبر: ۷۴۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 07 November 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمدر این بسته خبر می‌توانید اخبار مربوط به آب و هوا و آخرین وضعیت جوی شهرهای مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیرهای منتهی به مرزهای کشورمان با عراق، توصیه‌های پلیس و دیگر نهادهای مسئول، رویدادهای مرتبط با راهپیمایی اربعین در خاک کشورمان و آنچه در این خصوص در خاک عراق رخ می‌دهد را مطالعه کنید و مد نظر داشته باشید که این خبر در حال به روزرسانی و تکمیل است.

به گزارش «تابناک»، به فاصله چهار روز تا اربعین حسینی در عراق، همچنان سیل زائران ایرانی به سمت مبادی خروجی مرزهای کشورمان جاری‌ست؛ جمعیتی بزرگ که بر اساس آمار و ارقام ارائه شده از مرز دو میلیون زائر روادید گرفته برای انجام این سفر گذشته است.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی هواشناسی

سازمان هواشناسی کشورمان شرایط آب و هوایی و وضعیت آب و هوای امروز و فردا در گذرگاه های مرزی کشورمان و همچنین عتبات عالیات بدین شرح اعلام کرده است: مرز خسروی با دامنه دمایی 19 تا 27 سانتی گراد، آب و هوایی ابری و در برخی ساعات افزایش ابر را تجربه می کند. مرز مهران با دامنه دمایی 24 تا 32 سانتی گراد، آب و هوایی ابری و در برخی ساعات وزش شدید باد دارد.  شلمچه با دامنه دمایی 17 تا 34 سانتی گراد، آب و هوایی ابری و در برخی ساعات وزش باد را تجربه می کند. 

شهر زیارتی نجف با دامنه دمایی 19 تا 33 سانتی گراد، نیز آب و هوایی ابری و در برخی ساعات افزایش ابر را تجربه می کند و کاظمین با  دامنه دمایی 18 تا 32 سانتی گراد، آب و هوایی کمی همراه با وزش باد دارد.

 شهر زیارتی کربلا با دامنه دمایی 19 تا 33 سانتی گراد، ایلام با دامنه دمایی 13 تا 21 سانتی گراد، اهواز با دامنه دمایی 17 تا 34 و کرمانشاه نیز با دامنه دمایی 8 تا 22 آسمانی صاف تا قسمتی ابری دارند.

ترافیک پرحجم و روان در مسیرهای منتهی به مرزهای مهران، شلمچه و چزابه/ آسمان مسیرهای پیاده روی صاف تا قسمتی ابری است


آخرین وضعیت ترافیکی

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای منتهی به مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه، گفت: در حال حاضر در هر دو مسیر رفت و برگشت ایلام-مهران، ترافیک پرحجم و روان را شاهد هستیم.

وی افزود: ترافیک در محور دهلران-مهران روان است؛ همچنین ترافیک در محورهای حمیل-اسلام‌آباد، سوسنگرد-چزابه و خرمشهر-شلمچه در هر دو مسیر رفت و برگشت پرحجم و روان مشاهده می‌شود.

وی با اعلام این خبر که خوشبختانه در مرزهای سه گانه گره ترافیکی وجود ندارد، گفت: در برخی محورهای کرمانشاه شاهد بارش باران هستیم که این امر موجب لغزندگی جاده شده و می‌طلبد رانندگان با دقت و سرعت مطمئنه به رانندگی بپردازند.

طرح ویژه پلیس برای بازگشت زائران

سردار اسکندر مومنی، جانشین نیروی انتظامی گفت: تا این لحظه حدود 2 میلیون نفر از مرزهای سه‌گانه کشور خارج شده و 400 هزار نفر نیز وارد کشور شده‌اند. از فردا روند بازگشت زائران به کشور افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد از زائران از مرز مهران خارج شده‌اند، افزود: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته تردد زائران امسال در مرزها خوب مدیریت شده و در حال حاضر نیز آرام آرام موج بازگشت زائران آغاز شده است. در حال حاضر ورود و خروج از مرزها به آرامی در جریان است.

مومنی در ادامه به فارس گفت: نیروی انتظامی طرح ویژه‌ای برای بازگشت زائران به کشور تدوین کرده است و امشب آخرین جلسه هماهنگی در این زمینه برگزار می‌شود. با توجه به اینکه 50 درصد زائران با خودروهای شخصی و 50 درصد دیگر با وسایل نقلیه عمومی به مرزها آمده‌اند، طرح ترافیکی‌ای در نظر گرفته‌ایم که قرار است برای برگشت زائران اجرایی شود و بر اساس آن ممکن است برخی مسیرها از جمله مهران- ایلام و ایلام- ملکشاهی یک طرفه شود.

ورود 30 هزار زائر غیر ایرانی به سیستان و بلوچستان

محمد ناظری، جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با آغاز موج جدیدی از ورود زائران همزمان با اربعین حسینی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص اسکان و میزبانی مناسب در استان دیده شد. در این راستا اردوگاه راهیان نور در اهواز برای پشتیبانی ازاین حجم  زائر تجهیز و آماده سازی شد، با هماهنگی با مسئولان استان کرمان دو موکب در شهرهای ماهان رفسنجانی راه اندازی شد.

وی افزود: همچنین با رایزنی های انجام شده بامسئولان  استان خراسان جنوبی، ایستگاههای صلواتی در شهرهای نهبندان، قائن و بیرجند برای میزبانی از زائران راه اندازی شد. یکی از اقدامات جالب در مدت میزبانی از زائران اهداء  یک جلد کلام الله محید به زبان اردو به عنوان سوغات سفر به زائران بود.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بازدید مسئولان کشوری و استانی از محل اسکان زائران، اهدای بسته کودک و نوجوان، برپایی نمایشگاه، تولید برنامه 15دقیقه ای در  هر شب، اهدای مقنعه و شال به خواهران برای پوشش یکسان اسلامی و تامین دارو و تجهیزات پزشکی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی افزود: در سال جاری  30هزار زائر غیرایرانی وارد سیستان و بلوچستان شدند که یکی از اقدامات مهم در بحث میزبانی از زائران احساس امنیت است که توسط نیروهای نظامی و امنیتی به نحو مطلوبی انجام شد.
 
این خبر تکمیل می‌شود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس