بازدید 6157

برپایی طولانی‌ترین صف نمازجماعت در ۱۷صفر

کد خبر: ۷۴۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰ 07 November 2017
مسئول طرح تبلیغی حوزه علمیه نجف از برپایی طولانی‌ترین صفوف نماز در ظهر روز ۱۷ صفر خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده صفوف نماز متشکل از زائران اربعین به ۴۵ کیلومتر برسد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سید احمد اشکوری اظهار داشت: به منظور هرچه باشکوه‌تر کردن فرهنگ نماز، ۱۷ صفر مصادف با شهادت امام رضا علیه‌السلام (بنا بر قولی) بزرگترین نماز جماعت در مسیر کربلا برگزار می‌شود که نماز ممتده نام گرفته است. این نمازهای جماعت از عمود ۹۶ که موکب عتبه علویه در آن قرار دارد تا عمود ۹۵۰ به صورت همزمان برگزار می‌شود.

وی افزود: برآورد ما این است که نزدیک به ۴۵ کیلومتر از مسیر به طور همزمان نماز جماعت ظهر را برگزار کنند که مبلغین هر موکب برپایی نمازجماعت هر موکب را برعهده دارند.

مسئول طرح تبلیغی حوزه علمیه نجف درباره پیام‌های نماز جماعت ۱۷ صفر گفت: اعلام پیام همبستگی میان شیعیان از ملیت‌های مختلف، تاکید بر فرهنگ اقامه نماز به جماعت و ارزش نهادن بر ارزش‌های واقعی دین اسلام مهم‌ترین پیام‌های این برنامه عظیم فرهنگی و دینی است.

حجت‌الاسلام اشکوری افزود: بیش از ۵۰۰۰ طلبه و بیش از ۲۰۰۰ مبلغان خانم در طول مسیر راهپیمایی اجرای برنامه‌های دینی فرهنگی، پاسخ به مسائل شرعی و برپایی نماز در مواکب را برعهده دارند که از این تعداد ۵۰۰ نفر نیز از حوزه علمیه قم به عراق اعزام شده‌اند.

وی افزود: روحانیونی از بحرین، لبنان، عربستان و ... هم در این برنامه بزرگ تبلیغی مشارکت دارند. همچنین طلاب مرتبط با حوزه نجف که ساکن در برخی کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی هستند نیز در قالب کاروان‌های زائران به پیاده‌روی می‌آیند و وظیفه هدایت کاروان‌ها را برعهده دارند.

مسئول طرح تبلیغی حوزه علمیه نجف با اشاره به آنکه این طرح از ۲۵ محرم شروع شده و تا پایان عزاداری‌های اربعین نیز ادامه دارد، افزود: برخی از مبلغان ما در مرزهایی مثل مهران اقامت دارند و در برخی از مسیرها مانند مسیر بصره به نجف که پیاده‌روی اربعین چند روز زودتر شروع می‌شود هم مبلغانی داریم.

سید احمد اشکوری افزود: برنامه تبلیغی ما در محدوده نجف تا کربلا نیز از ۷ صفر (شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام) تا ۱۷ صفر (شهادت امام رضا علیه‌السلام بنا بر قولی) انجام می‌شود و پس از آن طلاب به شهر کربلا یا مسیر بغداد به کربلا اعزام می‌شوند.

مسئول طرح تبلیغی حوزه نجف اشرف افزود: حرکت در مسیر راهپیمایی اربعین باعث نشاط روحی می‌شود و برای افراد شرکت‌کننده خاطره خوش معنوی را به جای می‌گذارد؛ که به نظر من برپایی بدون تکلف آن و مردمی بودن تمامی رخدادها بوده است.

وی با بیان اینکه در مراسم اربعین، همه با برابرند و هیچ فرقی درمیان افراد شرکت‌کننده نیست، افزود: اینکه موکب‌داران از دسترنج سالیانه خود برای پذیرایی از عزاداران حسینی استفاده می‌کنند، باعث شکوه و عظمت آن شده است.

حجت‌الاسلام اشکوری با تاکید بر اینکه بهتر است بر جنبه‌های دینی آیین اربعین تاکید بیشتری شود، افزود: مطرح شدن مسائل حزبی و سیاسی در این راهپیمایی عظیم باعث به انحراف رفتن آن می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار