بازدید 6519

نکات کلیدی در اجاره آپارتمان

کد خبر: ۷۴۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 06 November 2017

کم نیستند افرادی که به دلایل مختلف به اجاره‌نشینی روی آورده‌اند و در این بین اجاره آپارتمان رونق بیشتری دارد. اما اجاره آپارتمان هم اصولی دارد که باید به این نکات کلیدی توجه کنید.

اینکه بخواهیم تصور کنیم با اجاره‌نشینی داریم جیب صاحبخانه را پر می‌کنیم، نمی‌تواند تفکر درستی باشد و این موضوع مطلق نیست. چرا که صاحبخانه نیز ملک با ارزش خود را در اختیار شما گذاشته است و شما بهای سکونت در آن را می‌پردازید. اما شما نیز به عنوان مستاجر حق و حقوقی دارید که بهتر است از آنها باخبر باشید. از طرف دیگر برای اینکه در اجاره آپارتمان دچار مشکل نشوید و هر ماه هنگام پرداخت اجاره‌بها فکر نکنید با اجاره‌ی ملک مورد نظر دچار اشتباه شده‌اید، بهتر است نکاتی را از پیش رعایت کنید.

از آپارتمان‌های مختلفی بازدید کنید

بی‌شک اولین و شاید مهمترین معیار شما در انتخاب آپارتمان، مطابقت آن با بودجه و توانایی شما در پرداخت اجاره‌ی آن است. از همین رو تلاش کنید از قبل فهرستی شامل آپارتمان‌های مطابق با بودجه، نزدیکی به محل کار، نزدیکی به محل زندگی خانواده، دارای امکانات رفاهی کامل و دسترسی راحت را انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید به سایت شیپور سر بزنید و با استفاده از فیلترهای هوشمند و قدرتمند آن، آپارتمان‌های مورد نظر را فهرست کنید.

ترجیحا در روز از آپارتمان بازدید کنید

فرقی نمی‌کند دنبال خرید، رهن یا اجاره‌ آپارتمان باشید؛ در هر صورت تلاش کنید هنگام روز برای بازدید املاک مراجعه کنید تا علاوه بر سنجش میزان نورگیری ملک، از وضعیت شلوغی و تردد محله، نمای ظاهری و مشکلات احتمالی آپارتمان باخبر شوید.

حتما قیمت دستتان باشد

تلاش کنید با مقایسه‌ی ملک‌های مختلف برای اجاره آپارتمان در سایت شیپور، قیمت و مشخصات گزینه‌های مختلف دستتان باشد تا بتوانید راحت‌تر با مالک مذاکره کنید. در این صورت می‌توانید در صورت امکان حتی از صاحبخانه تخفیف بگیرید تا در پول پیش یا اجاره‌بها صرفه‌جویی کنید.

ملک را با دقت بررسی کنید

به هر حال قرار است یک یا چند سال در آپارتمانی که قصد اجاره‌ی آن را دارید همراه با خانواده‌ی خود زندگی کنید. پس دقیقا بررسی کنید که ملک مورد نظر مشکل جدی نداشته باشد و حتما از صاحبخانه و مستاجر قبلی درباره‌ی مشکلات موجود بپرسید تا با مذاکره با مالک بتوانید آنها را برطرف کنید. در صورت توافق حتما در اجاره‌نامه مشکلات فعلی و آن چیزی که تحویل می‌گیرید را فهرست کنید.

زمان دقیق تخلیه‌ی ملک را جویا شوید

موارد زیادی وجود دارد که به دلیل عدم هماهنگی در تخلیه کردن آپارتمان توسط مستاجر قبلی یا هماهنگی شما با صاحبخانه‌ی فعلی خود، مشکلاتی در اجاره‌ی آپارتمان پیش می‌آید. حتما از زمان دقیق تخلیه‌ی ملک باخبر شوید و چند روز هم به عنوان سقف زمان تخلیه در نظر بگیرید که به مشکلی نخورید. اگر عجله دارید با جستجو در سایت شیپور آپارتمان‌های تخلیه را انتخاب کنید.

عجولانه تصمیم نگیرید

حتما با دقت و سر فرصت آپارتمان مورد نیاز خود را در سایت شیپور بررسی کنید تا گزینه‌های زیادی در دست داشته باشید. پیش از مراجعه با مالک تماس بگیرید و روی نکات کلیدی صحبت کنید. تلاش کنید چندین گزینه را زیر نظر داشته باشید تا در صورتی که روی هر کدام به توافق نرسیدید بلافاصله بتوانید برای اجاره آپارتمان سراغ گزینه‌ی بعدی بروید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی