بازدید 17104

چرا جوانها زندگی مجردی را انتخاب می کنند؟

کد خبر: ۷۴۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 06 November 2017
جوان هایی که زندگی مجردی را انتخاب می کنند دو دسته هستند. آن ها که با وجود داشتن خانواده ترجیح شان این است که به تنهایی خانه ای اجاره کنند و زندگی مستقل را تجربه کنند و دسته دوم هم کسانی که اجبار آن ها را وادار به تنها زندگی کردن ؛ کرده است. دانشجوها، جوانانی که به دنبال کار به شهرها آمده اند و یا آن ها که از همسر جدا شده اند و ناچارند تنها زندگی کنند.

به گزارش خراسان، مجید ابهری، استاد دانشگاه، آسیب شناس وعضو مرکز نخبگان تشخیص مصلحت نظام است. او از آمار 22 درصدی جوان هایی می گوید که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند آن هم در حالی که خانواده آن ها در همان شهر هستند.

ابهری از پژوهشی که روی موضوع زندگی مجردی انجام داده شده و علت انتخاب زندگی مجردی توسط این دسته از جوانان می گوید:« وقتی از 1640 دختر و پسری که مجردی زندگی می کردند علت جدا زندگی کردنشان سوال شد، 80 درصد آن ها توافق اخلاقی نداشتن با خانواده و محدود بودن رفت و آمد با دوستان را بیان کردند. بعد از آن هم طلاق ، جدایی از همسر و نبود تمایل به بازگشت به خانواده بعد از زندگی مستقل و توانایی مالی قابل توجه، دوست نداشتن محل زندگی والدین ازنظر جغرافیایی از دلایل دیگر این جوان ها بود.

البته 15 درصد پسرانی که زندگی مجردی را انتخاب کرده بودند زندگی با جنس مخالف را علت انتخاب خود بیان کردند به عبارتی همان ماجرای ازدواج سفید که از پنج سال پیش راجع به آن و آسیب های این نوع ازدواج در رسانه ها هشدار دادم چرا که تحقیقات نشان داده ازدواج سفید موجب کاهش آمار ازدواج و افزایش شلختگی فرهنگی است.

ابهری همچنین از علت زندگی مجردی جوان هایی که خانواده آن ها در شهرهای دیگر زندگی می کنند می گوید و این که این افراد، اشتغال، ادامه تحصیل، علاقه نداشتن به بازگشت به زادگاه خود به دلیل محدودیت امکانات تحصیلی، آموزشی و تفریحی و دارا بودن امکانات بیشتر در کلان شهرها را علت برگزیدن زندگی مجردی و دوری از خانواده بیان کرده اند.
 
این آسیب شناس اجتماعی همچنین خاطرنشان می‌کند: حدود 70 درصد از افراد مورد پژوهش پسر و 30 درصد دختر بودند و این جامعه آماری از شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و رشت انتخاب شدند که به ترتیب مقام های اول تا پنجم را در مورد انتخاب زندگی مجردی توسط جوانان به خود اختصاص دادند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۷
زیرا دوست دارند
یکی از مهمترین دلایل آمار وحشتناک بیکاری در برخی استان ها مثل چهارمحال و بختیاری است که بیکارترین استان شناخته شده است.

من خواهرم با اینکه در یکی از بهترین دانشگاههای تهران با رتبه ی عالی قبول شده ولی چون امکان اشتغال در استانِ بحران زده ی چهارمحال و بختیاری وجود نداشت همونجا موند دور از خانواده.
بعضی وقتا که میاد موقع برگشتن به تهران جیگر هممون میسوزه.
سلام خسته نباشید
دختران و زنها توام بالا و فکر خودش و فقط پول و ...
اکثر جوانان علاقمند به ازدواج و تشکیل خانواده و فرزندآوری هستند به شرطیکه مسوولین شرایط مناسب ازدواج و اشتغال و کسب و کار را در کشور فراهم کنند .. ولی متاسفانه مسوولین برای شانه خانه کردن از وظایفشان ، این اکثریت را رها کرده اند و روی اقلیتی که در هر شرایطی به دنبال ازدواج سفید یا روابط خارج از ازدواج هستند ، تمرکز کرده اند و مرتب این گونه روابط را عامل کاهش نرخ ازدواج و رشد جمعیت در کشور معرفی می کنند تا طبق معمول جوانان و مردم را عامل مشکلات کشور معرفی کنند !!!
کیست که نداند که عامل اصلی کاهش ازدواج و فرزندآوری ، مشکلات اقتصادی جوانان و بیکاری و نداشتن امنیت شغلی بدلیل خودخواهی های مسوولین است ؟؟؟؟؟؟
مجردی را انتخاب میکنند؟ انتخاب؟! مگر گزینه دیگه ای هم وجود داره؟
اعصاب ها خرابه زن شوهر نمیتونن همدیگه رو تحمل کنن.
میدونید چرا؟ چون اگر ازدواج کنیم حد اقل بیست میلیون باید بزاریم زمین برای جشن و لباس و طلا و کلی مسایل دیگه تازه یه مهریه سنگینم باید بندازیم پشتش. ولی مجردی زندگی کنیم هزینه رابطه خیلی خیلی گرون باشه دویستومنه که هفته ای یکبارم باشه میشه ماهی هشتصد تومن و سالی نه میلیون و ششصد اصلا بگو ده میلیون در سال که میشه بدون منت و اعصاب خوردی. آدم عاقل به نظرتون چیکار میکنه؟ وقتی خانوم ها همش سخت میگیرن باید پسر ماشین و خونه و کار خوب داشته باشه تازه قدشم زیر 180 نباشه موهاشم بور باشه (کچل به هیچ وجه نباشه) مدرک فوق لیسانس داشته باشه . حقوقش زیر 5 تومن که اصلا حرفشو نزن! حد اقل ماهی یه مسافرت داخلی ببره خانومو و هر شش ماه یه مسافرت خارجی. و هزارتا بازی دیگه در میارن خانوما بعد انتظار دارن شوهر گیر بیاد و زندگی مشترک داشته باشن و ادامه هم پیدا کنه. من به شخصه سه مورد میشناسم که صددرصد اینایی که گفتم میخواستن و طلاق گرفتن و بیش از ده تا از دوستام همشون بعد ازدواج به دلایل مختلف طلاق گرفتن و الان همشون تنها زندگی میکنن و حتی زن دوتاشون هم میدونم که خونه گرفتن و تنها زندگی میکنن و بعد طلاق برنگشتن خونه پدریشون! ولی در کل تنها زندگی کردن مزایای خوبی داره و اینه که یه پسر بعد 18 سالگی اگر بتونه تنها و مستقل زندگی کنه و خرجشو از خانواده جدا کنه زودتر برای زندگی مشترک آماده میشه و میفهمه اداره یه خونه چه چالشهایی داره
چون امکانات زندگی مشترک نیست الکی تفسیرهای بی خود نکنید
به طور کلی آزادی بسیار خوب است. تو این وضعیت نابسامان اقتصادی و فرهنگی همین کم مونده که به آزادی ها و انتخاب های فردی افراد هم گیر بدید!

اینقدر با اعصاب ما بازی نکنید. وضعیت اقتصاد و اشتغال رو سر و سامان بدید خیلی چیزها هم درست میشه!
جوانان امروزی طرف دار ازدواج موقت(صیغه ای مرسوم) هستند چون نه شغل پایدار و نه حصیل شان به انجام رسیده و غول سربازی هم در کمین. و چون می دانند در کنار پدر و مادر ازدواج موقت/ دوستانه امرشدنی نیست، اگر خانواده و خود توان مالی مناسب داشته باشند، تصمیم به زندگی مجردی می گیرند.
به خاطر اينكه حاضر نيستند برن شكم دختر مردم رو سير كنند . دختري كه خونه باباش هيچ توقعي از خانواده اش نداره ولي وقتي ازدواج ميكنه انتظار داره شوهرش تمام قطعات بدنش از جمله دماغ و صورت و ... رو براش عوض كنه . دختري كه تا سر كوچه نرفته انتظار داره شوهرش با اسب بالدار ببرتش كل دنيا رو بچرخونش . بعد از پنج سال زندگي هم بره مهريه اش رو بزار اجرا و پسره رو حسابي بدوشه . خخخخخخخخخخخ و شرح حال نمي از جوانان ايران زمين
پول سفر خارج مسکن اشتغال
یه سری هم در استانه طلاقند کاش از اونها هم سوال بشه
اگر هم مسائل مالي مطرح باشد در مورد من به اين خاطر است كه زنها ديگر مثل سابق سازشكار نيستند و از زماني كه در جامعه حضور پيدا كردند براي خودشون يك مرد شدند و باقي ماجراها را بخوانيد
100 سال دیگه هم از این مقالات بدید آسیب شناسان محترم! تفاوتی در آمارها نخواهد کرد. مشکل جای دیگست که ما اصرار داریم انکارش کنیم!
با نام خدا:تمام اهدافى كه جوانان از به اصطلاح خودشون مستقل زندگى كردن دارند به نظر من به جز آنهايي كه مجبور شدند در شهر ديگه اى تحصيل كنند؛با پيامدهاى زيادى همراه هست،،،كه جامعه را تحت تاثير قرار مى دهد،،،جوانانى كه به قول خودشون مي هواهند مستقل باشند واز خانواده جدا مى شن،،،بعد از مدتى كه گذشت،،،آدمهاى لاابالى مى شن كه هر وقت مى خواهند مى خوابندو هر وقت مى خوان بيدار مى شن ،،،نظم وانضباط را از دست مى دن...هر چيى خواستند در خانه پوشيدند وهر چيى خواستند خوردند ومتوجه معنى استقلال نشدند كه انسان با خانواده هم مى تواند زندگى كند وفرد مستقلى باشند،اين جوانان به اين ترتيب آمادگى براى وارد شدن به يك زندگى با چارچوب هاى اصولى را از دست مى دهند واين كمترين زيان هاى دستاورد هاى غرب مى باشن كه خودشون جديدا پى بردند كه باروش سنتى تشكيل خانواده وداشتن كانون گرم خانواده مى توان مشكلات جامعه را حل نمود
افراد بشر باید با یکدیگر برخورد داشته باشند. انسان موجود اجتماعی است یعنی هم دیگر را از قبل ببینند. قوانین اجتماعی هم میاد ان را محدود می کند. مثلا" کسی ازدواج می کند بعد از آشنایی از قبل مثلا" استخدام می شود در سن خاصی و فرد باید راهنمایی شود کار پلیس برای راننده راهنمایی می باشد به شرطی که جاده و سایر امکانات فراهم باشد. فردی استخدام است می گفت زن را می خام چکار کنم البته مشکل پزشکی و روانی نداشت. می روم بازار آزاد . ناگفته نماند چون در جامعه محدودیت داریم الکی می گفت می رم بازار آزاد. از ایدز می ترسید.افراد از هم لذت ببرند با هم جور می شوند.
بیکارند ، در آمد ندارند ، مسکن ندارند
بنظر من چون سربازی سنو بالا می‌بره ادمو از شور میندازه
مهمترین عامل بنظرم سربازیه که شور زندگیو گرفته از جوانها
نباید نابغه باشی که دلیلشو بفهمی. جوانی که کار و درامد ندارد اگر بخواهد هم نمیتواند ازدواج کند.
پسرها متوجه شده اند نیازی به زن گرفتن ندارند چون این دخترها دخترهای قدیم نیستند
بی مسیولیتی راحت تر بودن نداشتن پول
افکار غیر منطقی و توقعات عجیب و غریب خانومها و کارهای بی معنی و منفی آنها دلیل اصلی فراری شدن من یکی از ازدواج میباشد حالا با بقیه کاری ندارم.
اشتغال اشتغال اشتغال
چون يك مشت ژن خوب چهاردرصدي فرصت حداقل هاي زندگي رو از همه جوانهاي اين مملكت درديدند!!!!
فلاكت
بيكاري
گراني
تورم
نزول خوري بانكها
مسئولين بيخيال و دلال
اختلاس
نجومي ها
كاخ نشينها
دوتابعيتي ها
بازم بگم!!!!!؟؟؟؟
و هزاران هزار چيز ديگر
اصلا به حكومت چه ارتباطي داردكي كجا و با كي زندگي ميكند عجيبه واللا
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی