بازدید 19918
معاون حمل ونقل وزير راه در غرفه «تابناك»:

موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيم

به رغم اينكه مديران جديد شهرداري تهران بر خام بودن طرح گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه ها تأكيد دارند و آن را يك ايده اوليه عنوان مي كنند، معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي با حضور در غرفه «تابناك» آن را يك طرح خوب براي مقابله با ترافيك و آلودگي هوا دانست كه بايد در كل كشور عملياتي شود.
کد خبر: ۷۴۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 03 November 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمبه رغم اينكه مديران جديد شهرداري تهران بر خام بودن طرح گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه ها تأكيد دارند و  آن را يك ايده اوليه عنوان مي كنند، معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي با حضور در غرفه «تابناك» آن را يك طرح خوب براي مقابله با ترافيك و آلودگي هوا دانست كه بايد در كل كشور عملياتي شود.

به گزارش «تابناك» معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي كشور با حضور در غرفه «تابناك»پاسخگوي سئوالات مهمي در رابطه با چرايي بالا بودن آمار تصادفات جاده اي و نيز چگونگي مقابله با ترافيك غير قابل تحمل در شهر تهران شد.

مهرداد تقي زاده، در پاسخ به اين سئوال كه نظر شما در مورد طرح جديد شهرداري تهران كه بنا دارد، با هدف كاهش ترافيك شهر تهران از خودروهاي شخصي در بزرگراه ها عوارض بگيرد، چيست؟ گفت: اين طرح كه در بسياري از شهرهاي دنيا در جريان است به دنبال اين است كه با افزايش جذابيت سيستم هاي حمل و نقل عمومي، مطلوبيت خودروهاي شخصي را نيز كاهش دهد.

وي ادامه داد: براي اين كار روش هاي مختلفي مثل بالابردن هزينه سوخت، پارك و عواض و يا افزايش ميزان جريمه وجود دارد و كاري مي كند كه رانندگان خودروهاي شخصي احساس كنند بايد هزينه بيشتري براي مسافرت بپردازند اما كساني كه از حمل و نقل عمومي استفاده مي كنند، احساس كنند كه اين خدمات به راحتي و آساني در اختيار آنها قرار مي گيرد.

معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي با تأكيد بر اينكه ما بايد حمل و نقل عمومي را تقويت كنيم، اضافه كرد: اين دو بايد گام به گام پيش رود و يك قدم حمل و نقل عمومي راحت تر و يك قدم حمل و نقل شخصي سخت تر شود.

تقي زاده در پاسخ به اين پرسش كه پس شما با طرح شهرداري تهران مبني بر گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران موافقيد، افزود: با اين طرح كه مطلوبيت خودروهاي شخصي را كاهش دهيم 100 درصد موافقم.

وي ادامه داد: اين كار را بايد كرد وگرنه اين وضعيتي كه وجود دارد به هيچ وجه بهبود نخواهد يافت. ما در سال هاي گذشته حمل و نقل عمومي را توسعه داديم، اما مطبوبيت خوردوهاي شخصي پايين نيامده است و مردم تمايلشان به استفاده از خودرو شخصي بيش از خودرو هاي عمومي  است.

معاون حمل و نقل عمومي راه و شهرسازي در مورد تصادفات جاده اي و كيفيت و نقش كيفيت پايين جاده ها در اين پديده نيز گفت: ما اولين كشوري نيستيم كه سوانح جاده اي بالايي داريم. بايد ببينيم بقيه چه كردند كه اين مشكل حل شد.

وي ادامه داد: يكي از مهم ترين كارهاي آنها تقويت حمل و نقل ريلي است. طرح آنها اين است كه تا مي شود مردم را از جاده به سمت ريل ببرند. چرا كه سيستم ريلي و هوايي امن ترين روش مسافرت است.

تقي زاده ادامه داد: در اكثر كشورهاي دنيا حمل و نقل عمومي زيان ده است ولي دولت ها روي آن سرمايه گذاري مي كنند چون ايمن ترين روش سفر است.

وي افزود: در گام اول بايد اين بحث را انجام داد. بحث دوم اين است كه هزينه هاي سفر شخصي بايد به روش هاي مختلف مثل بالابردن قيمت سوخت و گرفتن عوارض افزايش يابد؛ روش هايي كه مردم را به سمت حمل و نقل عمومي سوق بدهد.

اين مقام مسئول با ذكر اين مثال كه در حال حاضر سفر 4 نفره با قطار بين دو شهر تهران-مشهد با احتساب رفت و برگشت بيش از 600 هزار تومان است، اما همين سفر با خودروي شخصي كم تر از 100 هزار تومان مي شود، ادامه داد:  ما كشورهاي مختلفي را مطالعه كرديم. هيچ كشوري با اين نرخ بنزين و با اين هزينه سفر كه خودرو شخصي دارد، سوانح جاده اي اش را كاهش نداده است و ما نمي توانيم معجزه كنيم.

تقي زاده در مورد كيفيت جاده ها كشور نيز  ادامه داد: مشكل جاده ها را بايد درست كرد و ما بودجه اي به عنوان راه داري داريم كه جاده هاي جديد  تاسيس مي شود و  جاده هاي قديمي تقويت مي شود ولي اين مشكل را حل نمي كند.

وي در پايان گفت: شما وقتي يك جاده را تقويت مي كنيد و مثلا جاده 2 بانده را 4 بانده مي كنيد، سرعت راننده ها نه ننها كاهيش پيدا نمي كند، بلكه افزايش هم مي بايد و سوانح نيز كم نخواهد شد. به همين خاطر ما به دنبال اين هستيم كه مطلوبيت خودروهاي شخصي را براي سفر كاهش دهيم و صنعت ريلي را تقويت كنيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۰۳
خودرو ها و بنرین رو استاندارد کنید بخاری ها و موتور خونه ها رو استاندارد کنید به جای اینکه مثل زالو خون مردم رو بمکین
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
توسعه حمل و نقل عمومی، شهرسازی مناسب ، کاهش دیوانسالاری وزارت خانه ها، کاهش کارمندان دولت که وبال گردن اقتصاد کشور و بخش خصوصی
هستند نیز از تردد ها خواهد کاست!
محمدطاها
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
به نظر من هم باید تا جایی که امکان داره جذابیت استفاده از خودروهای شخصی رو کم کنن وگرنه با استاندارد سازی بنزین هم آلودگی کاهش پیدا نخواهد کرد. مشکل آلودگی صوتی و ترافیک را چطور میخواهید حل کنید. اما قبل از اون باید سیستم حمل و نقل عمومی مجهز و به روز باشد و قادر به پوشش دادن جمعیت تهران باشد.
کجا مردم تمايلشان به استفاده از خودرو شخصي بيش از خودرو هاي عمومي است!؟ در طول روز کدوم خودروی عمومی بیخ تا بیخ پر آدم نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
اصلا برای زندگی در تهران باید عوارض بگیرید فقط از افرادی که شناسنامه ها مال تهران نیست و در تهران زندگی می کنند عوارض گرفته شود.
m
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
آقا این آقایون چون با خودروی دولتی جابجا میشن خبراز شلوغی وگرفتاری مردم ندارن درضمن از پول خیلی خوششون میاد بخاطر همینم کل برنامه هاشون تو همین راستاست
خوبه دیگه اتوبانا واسه از ما بهترون خلوت میشه
کم آورده اند ،برای پول درآوردن ،به هر کاری دست میزنند
آیا اینها بود ،وعده هایی که برای زندگی بهتر با حق شهروندی بیشتر؟
همیشه اخرش ملت باید هزینه برنامه ریزی اشتباه وبی لیاقتی حضرات را بدهند
عالیه. باید برای خودروهای شخصی عوارض بگیرن ، تنها راه حل و بهترین راه همینه
مطلوبیت استفاده از خودرو شخصی را با بهبود سیستم حمل و نقل عمومی کاهش می دهند!
با کم کردن فضای پارک خودرو در مرکز شهر و دیگر نقاط پر رفت و آمد، افزایش سنگین جریمه های پارک ممنوع، کاهش عرض خیابانها مرکز شهر، سنگ فرش خیابان های مرکز شهر و این قبیل کارها می توان به نتیجه ی مطلوب رسید.
عوارضی را نمی توان در بزرگراه هایی دریافت کرد که از وسط شهر می گذرند! این کار تنها در کمربندی ها معنا می دهد که آن هم مناسب شهری مثل تهران نیست.
شما را به خدا از جیب مردم خرج سوء مدیریت خود نکنید. یک دفعه بگیید که با توجه به اینکه زندگی مردم در تهران و کلانشهرهای دیگر کشور همراه با آزاد کردن دی اکسید کربن از بینی هاشون هست باید عوارض دهند. وقتی تقسیم سطح کاربری اراضی در تهران و شهرهای دیگرمون نانتوازن هست، وقتی خیابان و فضای سبز، باغات و حتی آسمون مردم را به بهانه کمبود منابع مالی حراج می کنید و زشترین کار را که فروش محرمیت مردم هست رو با واژه سانتیمانتال فروش تراکم توجیه می کنید. بجای این طرح ها کمی منصف باشید و جای خود را به کاردانهای متخصص در مسایل شهری بدید. شما هم شما را به خدا برید سر کاری که بلدید که معمولا حرف زدن هست.
با سلام وتشكر از دست اندر كاران؛طرح خوبي هست،ويك نكته مهم كه بطور روزمره مشاهده مى شود ،،،دود غليظ وآزار دهنده از اگزوز اتوبوس هاى واحد وسازمان ها در شهر تهران هست ،كه لطفا رسيدگى فرماييد ممنون
باز پول کم اومد....نمیشه کمی از اختلاس کنندگان که با ۴۰۰ میلیارد پول فرار میکنن پول گرفت؟
میشه لطفا زیاد کشورهای دیگه رو مطالعه نکنین..چون اونجا متوسط درامد سالانه ۴۰۰۰ هزار دلار نیست...۳۰ هزار دلار هست...در ضمن ماشین ۵ میلیونی را ۲۰ میلیون نمیفروشن...در ضمن کیفیت بنزین لیتری ۱ دلار ۱۰ برابر از بنزین ما بهتره...بنزین مگه ۱۰۰ تومان نبود شد ۱۰۰۰ تومان...آیا تغییر چشمگیری در کیفیت رخ داد؟ در ضمن آیا در کشورهای دیگه وضعیت اتوبوسرانی و مترو اینطوریه انصافا؟؟؟
پاسخ ها
محمدطاها
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
البته فرهنگ مردم اون کشورها هم در استفاده از خودروی شخصی به مراتب بهتر از مردم ایران است که تنها به فکر راحتی خود هستند.
یعنی اینکه یک ماشین آشغال را به چندین برابر قیمت آن می خریم فکر می کنید کمتر از عوارض است.
آیا حمل و نقل عمومی مناسب وجود دارد؟
این حرف ها را مسئولینی می زنند که با ماشین های آنچنانی و از جیب من و امثال من هزینه می کنند می گویند
مسئولینی که تا بحال یکبار از حمل و نقل عمومی استفاده نکرده اند و یکبار پشت چراغ قرمز و ترافیک گیر نکرده اند بخاطر اینکه برایشان کل مملکت را غرق می کنند، بایستی باز هم به فکر خالی تر کردن بیشتر جیب ما باشند که مجبوریم بخاطر عدم وجود حمل و نقل عمومی و همچنی عدم امنیت در جامعه از ماشین شخصی با هزار هزینه استفاده کنیم.
هر چند مطمئن هستم که تابناک این نظر را منتشر نخواهد کرد، حداقل آنرا بصورت خصوصی برای آقایانی که افاضات اضافه می کنند بفرستید.
با گرون کردن بقیه چیز ها باید احساس کنیم حمل و نقل عمومی به آسانی در دسترس هست؟!
یا با دسترس بودن واقعیش باید این احساس رو بکنیم؟!
این مسئولین محترم تا حالا ساعت 7 صبح یا 5 بعداظهر مترو رو دیدن؟!
یا اگر دیدن آیا بدون قرق واگن بوده ؟!
کلا هزینه و فکر اروپایی ؟! نحوه زندگی و عمل شعب ابو طالب!
ترافیک ؟! آلودگی هوا ؟! واقع فکر میکنید اکثریت مردم باور میکنند که قصد شما این چیزهاست ؟ ابدا .
به من بگین ایشون دارن شوخی میکنن دیگه؟! نه خداییش! "ا در سال هاي گذشته حمل و نقل عمومي را توسعه داديم"!؟!!؟!؟!؟!؟ والا تا زمانی که ما ایران بودیم، هرسال اوضاع شلوغی اتوبوسهای تهران بدتر میشد! مگه اینکه اخیراً یهو گل و بل بل شده باشه!

بعدشم من واقعا لذت میبرم وقتی میبینم مسئولین ما انقدر خوشون رو با کشورهای پیشرفته مقایسه میکنند و میخوان خودشون رو به این کشورها برسونن!
البته فقط در زمینه قیمت ها! وگرنه کمیت و کیفیت خدمات اصلا مهم نیست!

مثلا یه عمر گفتن باید قیمت سوخت رو به اندازه بقیه کشورها افزایش بدیم، ولی دیگه نگفتن که باید مردم ما این حق رو داشته باشن که اون بنزین گرونتر رو تو باک ماشینهای درست و حسابی تر بریزن، نه تو حلقومِ پراشتهای فرغونهای قدیمی داغونی که اتوموبیلسازهای داخلی میدن دست مردم!
پس مالیات و عوارض شهری برای چه می دهیم؟چطور است مطلوبیت زندگی را هم در ایران بیش از این کاهش دهید تا افراد خود خواسته بمیرند تا شما یارانه کمتر واریز کنید.
كاملا محاسبه ميكنند چي ارزان تمام ميشه ميخواند گران كنند
واقعا متاسفم
متاسفانه افکار تمام مسئولان و وزرا برای حل مشکل تنها به گرفتن پول از مردم و ایجاد ترس و تهدید ختم میشود وهیچ ابتکار دیگری بجز زور نمی شناسند درصورتیکه اگر این اقا وسیله حمل نقل عمومی را گسترش بدهد و مردم بتوانند به راحتی به تمام نقاط تهران توسط انواع وسیله حمل ونقل عمومی سفر کنند دیگر نیازی به استفاده وسیله نقلیه شخصی نمی باشد
اتفاقا طرح بسیار خوبی است مشروط بر اینکه عوارض صرف بهسازی جاده های کشور شود.سر از بیابان ها در نیاورد.
بهتر نیست به جای این راه حل جاهلانه، مطلوبیت وسائل حمل و نقل عمومی رو زیاد کنید؟
یه جوری صحبت میکنند انگار وضع حمل و نقل عمومی خوبه مردم از سر سرخوشی با خودرو شخصی رفت و آمد میکنند. این مسئولین رو باید یه روز بدون هماهنگی از مترو یا اتوبوس استفاده کننده تا بفهمند مشکل از کجاست.
کلا با پول گرفتن موافقند
هدف فقط درامدرزايي هست ولاغير!! اتوبان كرج به قزوين و يا قزوين به زنجان پر چاله و دست اندازه،پولهايي كه بابت عوارض ميگيريد خرج كجا ميكنيد!؟
این روشی جدیدی که باز از مردم پول بگیرم،مشکلم همچنان پا برجاست
به شرطی که خود مسئولین و خانواده هاشون هم مثل شهروندان عادی این محدودیت ها براشون اجرا بشه و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنن .خون اونا که رنگین تر نیست
اخه ترافیک نمیزاره با پورشه هاشون گازبدن
لابد حمل ونقل را انقدر زیاد میکنند که مردم راحت شن ای ای وای بر این مردم قدر این عزیزان را بدونید
آیا موافقت مردم شرط نیست؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
موافقت مردم کیلویی چند؟ شما الآن از هزینه کرد کدوم بخش از درآمدهای کشور در مناطقی که هزینه می شود مطلع و موافقی؟
شما جز پول زور گرفتن از مردم مگه كار ديگه هم بلدين انجام بدين ؟ اگر اين شهر سرويس حمل و نقل عمومي درستي داشت مطمئن باشيد مردم هم به استفاده بيشتر رغبت نشان مي دادن و نيازي هم به توصيه هاي جنابعالي نداشتند
ابتدا اگر راست می گویید ماشین های دولتی پلاک قرمز را کنار بگذارید و مدیران خودشان با وسایل نقلیه عمومی به اداره روند بعد سراغ مردم آیید استفاده شما مدیران از خودرو های دولتی دیگه کم کم به بچه هایتان رسیده
اول مطلوبیت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش دهید.
یادم میاد یه روز تصمیم گرفتم که خودم با فرهنگ بازی دربیارم و با اتوبوس برم سر کار تا کمکی باشه به مساله آلودگی هوا. خلاصه با هزار زحمت و تحت فشار شدید سوار اتوبوس شدم. یه بنده خدایی دیگه هم که خیلی مریض احوال بود تحت فشار اومد وایستاد درست روبروی من و بعد از مدتی یه عطسه وحشتناک کرد تو صورت من. خلاصه همون عطسه ما را ده روز تو خونه بستری کرد و دیگه از اون روز به بعد من قید با فرهنگ بازی را زدم.
حمل و نقل عمومی جا نداره که انقدر راحت میای حرف از عوارض میزنی شما یک ماه هر روز صبح با اتوبوس از جنوب به شمال تهران برو میفهمی من چی میگم
باز هم تجربیات شکست خورده میخاد پیاده بشه
خیلی جالبه به جای این که وضعیت حمل و نقل عمومی رو بهتر کنن که مردم ترقیب بشن چون عرضه این کار رو ندارن می خوان شرایط استفاده از خودرو شخصی رو سخت تر کنن
مثل احمدی نژاد که می خواست شوش رو مثل تجریش کنه ولی تجریش رو مثل شوش کرد
همین الان که مترو سوار میشیم داریم خفه میشیم چه برسه به این که یه عده که با ماشین شخصی میرن سر کار هم بیان مترو
واقعاً احمقا در راس هستن
آقا راضی به زحمت نیستیم، لطفا تو کاخت بشین یه شماره کارت بده ما هروقت از خونه اومدیم مبلغی به حساب نجومی شما واریز کنیم .....
اشتباه میکنید می خواهید همه را به کشتن بدهید.
بچای این ایده های مسخره احازه ورود ماشین های کم الاینده اروپایی رو بجای اشعالهای چینی بدید. الان تمام دنیا بحث الایندگی از مهمترین فاکتورهاست در خودرو
و یادحتی از سیستمهای برقی حمایت کنید.
همه چیز مردم !!
مردم بجون مردم بنازید چون مدیریت بلد نیستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
سیستم برقی؟ هیبریدی؟ عزیز من اونوقت کی از فروش بنزین و نفت و گازوئیل پول به جیب بزنه؟؟؟
مهم ترین چیزی که باید استاندارد شود حمل و نقل عمومی است. نمی گم کشورهای پیشرفته بروید همین استانبول را ببینید. ببینید چه حمل و نقل عمومی دارد. اگر حمل و نقل عمومی خوب باشد مگر بیکاریم که ماشین بیاوریم و دنبال جای و پارک و بنزین و هزار گرفتاری اش باشیم. حمل نقل عمومی تهران پاسخگوی جمعیت نیست. خطوط اتوبوس ها به نسبت شهرهای مشابه در دنیا بسیار کم است. وقتی اتوبوس تندرو یا مترو سوار می شویم بالاخص در ساعات اوج له و لورده می شویم. حضرات فقط نشسته اند یه گوشه و تز می دهند
ایشون کلا موافق هر نوع پول گرفتن از مردم هستن
بسیار کار خوبیه هر چه می تونید گرون کنید اصلن از هر خیابونی عوارض بگیرید خیلی ها همین حقشون است اگر میتونید از نفس کشیدن هم عوارض بگیرید موافقم
آقای تقی زاده لطف کنند ۱ ماه از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن و برگشتن به محل کارشون و جابجای خانواده استفاده کنند بعد بیان هرچقدر میتونن از مردم پول بگیرن.
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم.
خود گوئی خود خندی . موافقت مرد چی؟ اصلا روی این حرفی که زدی فکرهم کردی؟ بعید میدونم حتی به اندازه کسری از ثانیه...........
همیشه بهترین کار مایه گذاشتن از مردمه وگرنه مدیریت که تو کشور ما معنی نداره.
این طرح عجیب اگر به سرانجام برسد، بعد از مدتی برای همه عادی خواهد شد، و البته همچون طرح ترافیک، نه تنها تاثیری در کاهش ترافیک و آلودگی پایتخت نخواهد داشت، بلکه منبع درآمد دیگری خواهد شد برای سازمانهای مربوطه!
بر سوخت خودروها مالیات باید بست تا هزینه استفاده از خودرو بالا برود و مصرف سوخت کاهش یابد و در آمد حاصله خرج توسعه راهها و پلها شود و نفت بیشتری برای صادرات با کاهش مصرف داخلی ممکن گردد.
جناب معاون وزیر اگر مرد عمل هستی بیا و از طراحان خودرو های برقی و اقع در شرکت های دانش بنیان که میتوانند خودرو های با قیمت پایین تر از خودروهای بنزینی ایران خودرو سایپا حمایت کن که هم به از بین رفتن آلودگی ها و هم به وضعیت ترافیک کمک خواهد کرد.
وقتي رئيس يعني آقاي اخوندي باشه معاونش بهتراز اين نميشه فقط يك نمونه از كشورهاي خارجي بيارن كه از بزرگراهاي داخل شهر پرل ميگيرن پرل كم اوردن دنبال باج جديدن جريمه هاي درون شهر تهران از فروش نفت داره بيشتر ميشه ولي هنوز راضي نيستن
خدایا به داد این ملت برس
1 یه ذره از ریخت و پاش دستگاهاتون کم کنید خیلی مشکلات حل میشه البته نسکل اصلی وجود ادمای ناکارمد تدی جایگاههای مهم کشوره
2. عوض این کارا به فکر توسعه دولت الکترونیک باشید مردم چ گناهی کردن شت سیستم کااراشون و میکندد بعد باید این اداره اون اداره برن تا اماهاشو بگیری
3.ایشون فکر کرده مردم از سر خوشی تو خیابون ول میخورن
4. شما که از مسیر ویژه اتوبوس تردد میکنی نمیخواد غصه مردم و بخوری
لامصبا باید حمل و نقل عمومی رو گسترش بدید .حمل و نقل عمومی تو تهران خیلی خیلی ضعیفه .فقط برای یک سری مسیر خاص اتوبوس ( که خیلی هم بی کیفیت و داغونن) وجود داره . من و خیلیای دیگه مجبوریم از خودرو شخصی استفاده کنیم چون هیچ گزینه دیگه برای رسیدن به مقصد نداریم وگرنه من خودم طرفدار حمل و نقل عمومی هستم . فقط بلدید به مردم فشار بیارید به جای اینکه دنبال راه حل بگردید . خدایا ما چه گناهی کردیم اینا رو بر ما مسلط کردی؟؟
این عزیزی که اینجور حرف میزند حداقل چهار سال گذشته را با خودرو وراننده به محل کار میرفته
اولا از ماست که بر ماست. این کار هم نتیجه انتخاب مسئولین بی درد و بی دغدغه مردم متوسط جامعه است . وگرنه برای آقایون هرچی زندگی گرون تر بشه بهتره به خاطر این که شهر و خیابونا خلوت تر می شه. لااقل مردم برای انتخابهای بعدی واسشون باشه که چه کلاه گشادی سرشون رفته
دوما
اقای مسئول تا وقتی که سیستم جایگزن خودروی شخصی ایجاد نکرده ای حرف مزخرف نزن. سیتسم یکپاره حمل و نقل می فهمی یعنی چی البته که نمی فهمی چون از ابتدا سوار خودروی بیت المال با راننده اختصاصی شده ای . اول کمی فکر کن بعد افاضه فیض کن. خواهشا. از روی ..... حرف نزنی بهتره
تمام مشکلات کشور با اجرای قانون از کجاآورده ای حل خواهد شد وبا مصادره اموال حرام خزانه پر از پول خواهد شد
برادر گرامی شما اول سرويس حمل و نقل عمومی از نظر کيفت و کميت قابل قبول در اختيار ملت بگذار بعد اين تعرفه ای را که می خوای بگذاری رو سه برابر در نظر بگير، اين کار شما مثل نصب تابلو توقف مطلقا ممنوع در کنار همه خيابان های مملکت هست که بدون در نظر گرفتن جای پارک مناسب برای مردم نصب کردين.
ما مردم واقعا خوشحاليم که کارشناسان مطلقا دانايي مثل شما داريم.
چند وقت ديگه بايد کارشناس باسواد اعزام کنيم به خارج
در تهران و استان تهران فقط بنزین تا لیتری ۲۰۰۰ افزایش پیدا کنه
چند منفعت داره اول اینکه سود اوری برای دولت دوم باعث تورم در کل کشور نخواهد شد سوم باعث کم شدنتردد میشود والودگی کاهش میابد
باید در استان تهران فعلا بنزین ۲۰۰۰ تومن شود
و افطاطش قیمت خرج مترو و کاهش الودگی شود
حرف کاملا درست و منطقی است. در اروپا هم وضع همین است.
عوارض رو باید به خودرو های تک سرنشین بست!
چه داخل شهرهای پرترافیک و چه در بزرگراههای کشور!
حجم تردد و آلودگی کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.
نه اینکه خودروهای شخصی اجازه سوار کردن مسافر نداشته باشند!
هر کس که برنامه تردد بین شهری داشت، ساعت حرکت رو به آژانس هایی که به این منظور ایجاد شدن اطلاع میده و کسانی هم که قصد سفر با ماشین غیرشخصی دارن هم با آژانس در ارتباط میشن و هماهنگ میشن و.. کلی حجم ترافیک،مصرف بنزین،حجم تردد،حجم تصادفات و... کاهش پیدا میکنه.
مطلوبیت رو کم کنید ولی گلوی مردم رو نفشارید!
هر وقت شما ودیگر مسئولان از مسایل نقلیه عمومی استفاده کردید از مردم انتظار داشته باشید ............
مشکل دقیقا وجود امثال شما در مسند امور است .
زوج و فرد کردید جواب نداد . حالا کلا بگیم ماشین نیارند مردم . اما بخرند حتما چون اگر این آشغالهای ایرانخودرو و سایپا فروش نره . وزیر صنعت و معاوناناش از جهت دیگه به مشکل میخورند .
مشکل آلودگی دقیقا شمایید . بروید کار را بدید دست کاردان مطمئن باشید مشکل حل میشود .
جای ورود آشغالهای چینی و ایرانی به خیابانها . اجازه دهید خودروهای هیبیرید یا برقی وارد شوند ببینیم مشکل جل میشود یا نه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
علی آقا وقتی خودروهای برقی و هیبریدی استفاده بشه اون وقت کی از تجارت بنزین و نفت پول به جیب بزنه؟؟
باز هم راحت طلبی مدیران و حذف صورت مسئله به جای ارائه راه حل:
تصادفات و تلفات جاده ای زیاده؟ خوب با گرون کردن بنزین حجم مسافرتها رو کمش کنیم (ایمنی جاده ها و خودروها و فرهنگ سازی رعایت قوانین مقررات به ما مربوط نمیشه)
ترافیک شهری و آلودگی زیاده؟ خوب بیایم از بزرگراه ها عوارض بگیریم. هم درآمدزایی هم کاهش بار ترافیک و هم کاهش آلودگی (کیفیت بنزین و خودروها و تسهیل استفاده از وسایط حمل و نقل عمومی و افزایش کیفیت آنها. تمرکز زدایی از تهران به ما مربوط نیست)
راه حل های احتمالی و آتی
فارغ التحصیل بیکار زیاده؟ کاری کنیم که مهاجرت کنند (متناسب سازی ظرفیت رشته ها با بازار کار و ایجاد اشتغال به ما مربوط نیست)
مخارج درمان زیاده؟ تشویق مریض ها به مصرف مرگ موش!
یکی از راهکارها افزایش بلیط قطار در سه مرحله درهرسال میباشد!
واقعا کیا شدن مسئول

شما وضعیت حمل و نقل عمومی رو درست کن کسی از خودرو شخصی استفاده نمیکنه


ساعت 5 به بعد تاکسی هم گیر نمیاد
شما کلا یه کاری کنید مطلوبیت زندگی رو کاهش بدین... همینو بلدین
متاسفم که ایشون بالاخره خودش همین تصمیمش رو عملی میکنه و بعد ..........
يك مدير واقعي چنين ميكند:

مطلوبيت سفر با خودروهاي عمومي را افزايش ميدهد
دوستان لطف کنند اول مطلوبیت سفر با وسایل نقلیه عمومی را افزایش دهند
یک چیزی از اروپایی ها شنیدن که گفتن ما مطلوبیت خودرو شخصی را کاهش دادیم
ولی نفهمیدن چطوری
آقاجان شما حمل و نقل عمومی را سرعت بده، سوپسید قرار بده، ناوگانو نو کن
و قول با اتوبوس میرن در همون زمان خودرو شخصی میرسن،
در این حالت مطلوبیت خودرو شخصی میاد پایین.
البته مسیولین نییییییز باید با خودرو عمومی برن و فرهنننننننننننننگ سازی کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
حسین آقا دوچرخه رو جا انداختی. کی میتونه تو تهران با دوچرخه به کاراش برسه؟ در صورتیکه بسیاری از این رفت و آمدها با دوچرخه میسر میشه. حتی مطلوبیت پیاده روی نداریم ما تو تهران و سایر شهرهامون. پیاده راه نداریم اصولا و پیاده روها هم هیچی نگم ازش بهتره.
تفاوت تفکر را نگاه کنید، آمو، باید مطلوبیت حمل و نقل عمومی را افزایش دهی نه مطلوبیت خودروهای شخصی را کاهش .
اخه یکی نیست به این مسئول بگه چند بار سوار تاکسی ،مترو شده بفهمه حمل نقل عمومی درایران چیه
جالبه نمی گه باید مطلوبیت سفر با خودروهای عمومی رو افزایش بدیم می گه باید مطلوبیت سفر با خودروی شخصی رو کاهش بدیم ! واقعا چه فکری می کنن اینا
چرا این آقای معاون پیشنهاد نمی ده که تمام اتوبوس ها و تاکسی ها هیبریدی بشن و با طرح توسعه و دادن وام به بصورت قرض الحسنه سریع تاکسی هاو اتوبوس های هیبریدی واردکنند یا نه همین پراید قراضه رو یه موتور هیبردید روش بزارند متاسفم برای مملکتم که چه کسایی توش دارن مدیریت می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
بنزین عزیزم. اونوقت کی بنزین میخره؟؟ هیچکی! بنزینشون رو دستشون باد میکنه عاخه.
این نظرات را برای آقایان بفرستید مطالعه کنند شاید نقطه دیدشان وسیع تر شود و چیزهایی را که نمی دانند بدانند و بفهمند.
یکبار سوار اتوبوس تجریش تا رآه آهن بشو میفهمی فشار قبر یعنی چی
خودروی پر مصرف، بنزین بی کیفیت، حمل و نقل عمومی ضعیف آیا پس از پرداخت عوارض دراتوبانها درست میشود؟
شما بفرمایید این بی آر تی داخل اتوبان یا 4 تا اتوبوس قراضه خط های مختلف داخل دیگر اتوبان ها چه گلی به سر مردم زده است(چه جابجایی مهم و کاملی می کند؟) که میخواهید از خودروهای شخصی عوارض بگیرید؟!!!!!!
همانطور که عزیز دیگر اشاره کردند، چه کسی دوست دارد خودروی شخصی خود را با این هزینه های سنگین خودرو به خیابانها بیاورد ؟
تنها عامل آن ناچار است .
وقتی متروی ما بعلت مسائل سیاسی و هوای نفس دولتها در عدم تخصیص اعتبار جهت خرید واگنها تبدیل به کنسرو سازی شده چگونه انتظار دارید مردم از وسایل عمومی مثل مترو و اتوبوس استفاده کنند ؟
ای کاشک تابناکی های عزیز در نمایشگاه این آقا (معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي)را تعقیب می کردند تا ببیننند با چه خودروئی وارد نمایشگاه شده است .
اگر امكان داره 75 نظر باقيمانده هم منتشر كنيد شايد ايده ها و نظرات مفيدي براي شهرداري تهران باشد .اينقدر در انتشار نظرات مردم خست بخرج ندهيد
با سلام وقتی تفکر آقای آخوندی از وزارت راه به تفکر شهری پیدا می کند انتظار بیشتری نیست
فقط یک سوال آقای تقی زاده و پو سید آقایی در مدیریت شان با راه آهن چه کردند همان تفکر حالا بر مدیریت حمل و نقل کلان شهری مسلط شده است
با سلام
چرا ما نمي خواهيم از تجربه دنيا در امور ترافيكي استفاده كنيم و گره روي گره مي زنيم راهنمايي و رانندگي ما هنوز در كارش كلاس اول است يا بقيه نمي گذارند كارش را انجام دهد كافي است يك نگاه به همين كشورهاي جهان سوم نه جهان اول بزنيم در انجا چيزي به نام پارك خودرو در خيابان و كوچه معنا ندارد و به همين دليل خيابانها باز است مي گويند پاركينگ داري ماشين داشته باش نداري حق نداري در خيابان پارك كنني و حق عبور و مرور بقيه را بگيري . در انجا علايم ، خطوط و دوربين حاكميت مي كند نه پليسي كه كلا خلاف مي بيند و هيچ كاري نمي كند مثلا ميبيني در اين كشورها ترافيك چندين صد متر بوجود امده اما لاين گردش به راست ازاد است و خطوط به منزله ديوار عمل مي كنند و كسي به خود اجازه نمي دهد از ان عبور كند و راه ديگران را مسدود نماييد و....
میگم نفس کشیدن مردم هم باعث تولید دی اکسید کربن و آلودگی هوا میشه.بیاید برای کاهش آلودگی هوا همه ما مردم رو خفه کنید تا آلودگی هوا کاهش پیدا کنه!!

حرکت خودروها رو هم ممنوع کنید بجاش تردد خر و الاغ رو مجاز کنید و بهشون پلاک زوج و فرد بدید، حتماً آلودگی هوا کاهش پیدا میکنه. شهرداری هم هر روز کلی کود جمع میکنه که واسه رشد گیاهان و سرسبزی درختان و تولید اکسیژن مفیده.

اصلاً میگم مظاهر زندگی شهری رو ممنوع کنید و به شیوه عصر حجر زندگی کنیم. اینجوری خیلی بهتره.
بنظرم فردا هم برای استنشاق هوای الوده وسمی تهران هم باید عوارض بدیم .
از خطوط اتوبوسرانی،خطوطش در اشغال پارکینگ خودروهای شخصی و اتوبوسرانی در ترافیک برای راننده زحمتکش!توسعه حمل ونقل عمومی فقط ناوگان نیست،اصلی ترین عامل "مسیرباز"است.راه حل فقط طرح "سامع":
1.خط کشی زرد ناپیوسته لاین راست همه خیابان های اصلی به علامت مسیر حمل و نقل عمومی با جلوگیری از پارکینگ – نه عبوریا مکث – خودروها.
2.خط کشی پارکینگ در فرعی با تعیین پارک بها.
با این طرح مسیرباز، سرعت و ظرفیت حمل ونقل عمومی سه برابر،پارکینگ هزینه بردار،لذا استفاده از خودروتک سرنشین به صرفه نخواهد بود.جزییات طرح قابل ارایه است
با اين ايده ها مشكل ترافيك تهران تا 12 خط مترو و حتي بيشتر اجرا نشود و تمام بزرگراهها به بي آر تي حمل و نقل عمومي مجهز نشوند حل نخواهد شدو نبايد اين ايده اجرائي شود. فعلا هدف شهردار تهران بدنبال جبران كمبود بودجه است كه با اجراي اين ايده به درآمد مورد نظربرسد
اين ايده ها در ابتدا به نوعي افكارسنجي تلقي ميشود و در صورت چراغ سبز افكار عمومي و نظرات مردم بعدا به طرح تبديل ميشود ولي بايد ابتدا امكانات حمل و نقل عمومي در حد مناسب فراهم باشد بعدا از مردم انتظار داشته باشيد كه مردم كمتر از وسايط نقليه شخصي استفاده كنند. بنده اگر وسيله شخصي نداشته باشم بايد براي رفت 5 بار وسيله نقليه كرايه سوار و پياده شوم و در نهايت از يك پل هوائي بلند و مرتفع بدون پله برقي بالا بروم و پائين برم و مسافتي را طي كنم تا به محل كارم برسم و در برگشت به منزل هم همين 5 بار سوار و پياده شدن را طي كنم. در طرح متروي اوليه تهران در سال 56 نزديك به 10 خط مترو پيش بيني شده بود و جمعيت تهران نزديك به 3 ميليون نفر بود. اما اكنون با جمعيت 15 ميليوني تهران فقط 4 خط متروي درون شهري و يك خط متروي برون شهري تهران كرج وجود دارد خط 7 نيمه كاره متوقف شد و خط 6 هم به بهره برداري نرسيده . چهار بزرگراه اصلي تهران يعني همت، مدرس، نيايش و يادگار امام واقع در شمال غرب تهران فاقد حمل و نقل عمومي يعني بي آر تي ميباشد. مردم چكار بايد بكنند.؟
تامیتونید ازمردم بیچاره که صداشون در نمیاد به بهانه های مختلف پول بگیرید . جاده های ما که خیلی عالی وباکیفیت هستند مثلا جاده ورامین - پاکدشت - قیامدشت ....تاشریف آباد که چقدر وحشتناک هست واقعا مردم با لذت رانندگی میکنند . وباید بابت این همه لطف وخدمت شما عوارض بدهند
ایشان هم ژن برتر هستند
با گران شدن هیچی حل نمیشود بجز فشار بر طبقه حقوق بگیر شما وقتی گران کردید تولید کنندگان چندین برابر گران میکنند تنها راه حل ترافیک و عدم استفاده از ماشین شخصی تکمیل مترو و قطار است که متاسفانه با این بلایی که بر سر تهران اورده شده انهم جواب نمیده
مسئله خیلی ساده حل می شه, مسئولین از فردا ماشینهای شخصی واداری را کنار بگذارند واز سرویسهای عمومی استفاده کنند
به نظر من آلودگی هوا به تعداد ماشین ها نیست بلکه به خاطر بنزین و گازوئیل و خودرو های بی کیفیتی هست که در ایران تولید میشه.
صد در صد مخالف عوارض هستم مگر نه اینکه دلیل ایجاد بزرگراهها برای کم کردن حجم ترافیک در خیابان های شهر بود حال اگر به هر دلیلی محدودیت عبور در بزرگراهها ایجاد شود ترافیک بزرگراهها به خیابان ها کشیده میشه و عملا علاوه بر ترافیک شدیدتر آلودگی بیشتر افزایش می یابد بهتر اینکه دانشمندان ما ! فکر اصولی و دلسوزانه واقعی بکنند .
1- خطوط مترو به همه جای تهران دسترسی ندارند و بسیار در ساعات بازگشایی و پایان کار شلوغند. همکار من که از مترو استفاده می کنه، یه بار بند کیفش پاره شده، یه بار تمام دکمه های مانتوش رو از جا درآوردند، و یک بار چنگ زدنش!!!! قشنگ میدون جنگه اون تو، بعد به یه جاهایی دسترسی نداره. مثلا سیدخندان، یا غرب تهران دسترسیش خیلی خیلی کمه، سعادت آباد، پل مدیریت، و ...
2- اتوبوس ها خیلی شلوغند، هر روز هم مسیرشون عوض میشه
در مقابل:
1- کی دوست داره با ماشین شخصی بره تو ترافیک دنده صد تا یه غاز عوض کنه؟؟؟
2- بعد کلی کلاچ و ترمز برسی سر کار، حالا بگرد دنبال جا پارک!!!
3- از سر کار برگردی ببینی نصف ماشینت رو تو پارک زدند و رفتند
4- برگ جریمه رو ببینی زیر برف پاک کن!

حالا اگه وسایل نقل و حمل عمومی فراهم باشه، در دسترس، تمیز و شلوغیش بیش از حد نباشه، کی دوست داره با ماشین خودش بره سر کار؟؟؟؟
هر جای دنیا میخوان مشکلی رو حل کنن برآورد خرجهاشو میکنن نه احتمال درآمدزاییشو چون مسئله حل بحرانه نه چیز دیگری.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار