بازدید 7016
۱

کارشکنی هسته‌ای امارات برای ایران

کد خبر: ۷۴۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲ 31 October 2017
امارات برای مقامهای ایرانی به منظور شرکت در کنفرانس ابوظبی روادید صادر نکرد.

به گزارش العالم، یک منبع آگاه در سازمان انرژی اتمی کشورمان دلیل عدم شرکت ایران در کنفرانس ابوظبی را عدم صدور روادید برای مقامهای ایرانی توسط امارات متحده عربی عنوان کرد.

لازم به ذکر است کنفرانس آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت عنوان انرژی هسته ای در قرن 21 از امروز در ابوظبی آغاز به کار کرد. براساس اطلاعاتی که بر روی وب سایت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرارگرفته است در این کنفرانس 700 نفر از 67 کشور عضو آژانس شرکت می کنند.
 
علاوه بر این نمایندگان 5 نهاد بین المللی نیز با شرکت در این کنفرانس در مورد نقش نیروگاه های اتمی در تامین انرژی مورد نیاز جهان بحث خواهند کرد. درحالی که گفته می شود بیش از 700 نفر در کنفرانس انرژی هسته ای در قرن 21 در ابوظبی شرکت کرده اند اما ایران غایب اصلی و بزرگ این کنفرانس بود.

خبرگزاری آسوشییتدپرس نخستین رسانه ای بود که به این موضوع پرداخت و در این باره نوشت : توافق هسته ای ایران با 1+5 از حالت ثابت خود خارج شده و با توجه به کارشکنی های امریکا در این مسیر به نوعی در حالت معلق به سر می برد، با این وجود ایرانی ها ترجیح دادند در کنفرانس انرژی اتمی که برگزار کننده آن سازمان ملل متحد بود و این بار در ابوظبی برگزار می شد شرکت نکنند. در حالی که صندلی متعلق به ایران در این کنفرانس خالی ماند یوکیا آمانو ، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز ترجیح داد در سخنرانی مقدماتی خود کوچک ترین اشاره ای به مساله پرونده هسته ای ایران و یا برجام نکند.

براساس این گزارش، در حالی که خبر عدم حضور ایران در رسانه هایی مانند آسوشیتدپرس به گونه ای پوشش داده شده است که گویا ایران به دلایل هسته ای از شرکت در این کنفرانس سرباز زده است اما یک منبع آگاه در سازمان انرژی اتمی در گفت و گو با اعتماد آنلاین تاکید کرد که دلیل عدم شرکت ایران در این کنفرانس، عدم صدور روادید برای مقام های ایرانی توسط دولت امارات متحده عربی بوده است.
 

این منبع آگاه افزود: امارات متحده عربی نقش میزبان در این کنفرانس بین المللی را برعهده دارد و اقدام این کشور در عدم صدور روادید برای ایران عملی دور از شان میزبانی اجلاس های بین المللی است. امارات متحده عربی نباید با دخالت دادن موضوعات سیاسی از مشارکت کشور مهمی همچون ایران در این اجلاس ممانعت به عمل می آورد.

این مقام آگاه در ادامه افزود جمهوری اسلامی ایران در سه نشست پیشین این کنفرانس که آخرین آنها در سن پترزبورگ بود شرکت فعال داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱
کشورهای کوچک عربی همواره منتظر فرصتی هستند تا بتوانند به ایران ضربه بزنندو به بزرگی تاریخی و جایگاه ایران در منطقه توهین کنند . این وظیفه ایران است تا با یک دیپلماسی فعال و پیشرو بتواند اذهان مردمان دنیا را روشن کند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل