بازدید 12889
قرارداد عجیب سازمان لیگ فدراسیون فوتبال؛

حتی فردوسی‌پور باید برای پخش خلاصه بازیهای فوتبال پول بدهد!

با توجه به متن این نامه، طبیعتاً این شرکت از طرف سازمان لیگ این اختیار را دارد که حتی از مدیران شبکه‌های تلویزیونی و یا تهیه کنندگان برنامه‌های فوتبال به دلیل پخش خلاصه مسابقات لیگ برتر فوتبال بدون کسب مجوز از صداوسیما شکایت کند. به تعبیر دیگر اگر قرار بر اجرای این قرارداد باشد، از این پس حتی فردوسی‌پور باید برای پخش خلاصه بازیهای فوتبال پول بدهد!
کد خبر: ۷۴۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷ 29 October 2017
یک شرکت با تنظیم نامه‌ای مدعی شد در قراردادی با سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، امتیاز ضبط و پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران را در اختیار دارد و از تمامی صاحبان رسانه‌ها از جمله مدیران شبکه‌های تلویزیونی خواسته تا برای پخش بازیهای فوتبال، امتیاز این بازی‌ها را خریداری کردند؛ قراردادی که اگر جنبه قانونی داشته باشد، حتی فردوسی‌پور باید برای پخش خلاصه بازیهای فوتبال در برنامه 90 پول بدهد!
 
به گزارش «تابناک»؛ سازمان لیگ برتر فوتبال به توافق مالی برای پخش بازیهای فوتبال ایران با سازمان صداوسیما نرسیده و تلویزیون نیز همچنان در حال پخش این بازیهاست. در این شرایط سازمان لیگ در قراردادی با یک شرکت، امتیاز پخش بازیها در تمامی عرصه‌ها را واگذار کرده و این شرکت پیگیری کسب درآمد از این طریق را با ارسال نامه‌ای به رسانه‌ها آغاز نموده است.
 
شیرازی مدیرعامل شرکت «نگاه پردازان امین سیما کیش» که این امتیاز را از سازمان لیگ دریافت کرده، در نامه خود خطاب به مدیران شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی، مدیران مسئولان خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و مدیران کانال‌های شبکه اجتماعی، با اشاره به قرارداد منعقده با سازمان لیگ، یادآور شده هرگونه تصویربرداری و بازپخش محتوای ویدیویی مسابقات فوتبال کشور صرفاً با مجوز این شرکت مجاز است.
 
 
 
در ادامه این نامه با بیان اینکه هرگونه انتشار تصاویر ویدیویی ضبط شده از مسابقات و صحنه‌های منتخب هرچند کوتاه بدون عقد قرارداد با این شرکت و کسب مجوز غیرقانونی است، تاکید شده که انتشار متن و عکس از مسابقات فوتبال داخلی مشمول این قرارداد نمی‌شود و بلامانع است!
 
با توجه به متن این نامه، طبیعتاً این شرکت از طرف سازمان لیگ این اختیار را دارد که حتی از مدیران شبکه‌های تلویزیونی و یا تهیه کنندگان برنامه‌های فوتبال به دلیل پخش خلاصه مسابقات لیگ برتر فوتبال بدون کسب مجوز از صداوسیما شکایت کند. به تعبیر دیگر اگر قرار بر اجرای این قرارداد باشد، از این پس حتی فردوسی‌پور باید برای پخش خلاصه بازیهای فوتبال پول بدهد!
 
بنابراین به طریق اولی، شرایط برای وب‌سایت‌های ورزشی و وب‌سایت‌های ویدیویی که به شکل گسترده اقدام به پخش تصاویر و حواشی مسابقات فوتبال داخلی به ویژه لیگ برتر فوتبال ایران می‌نمایند، پیچیده‌تر است و اکنون با این نامه‌نگاری مشخص نیست این وب‌سایت‌ها باید چگونه عمل کنند؟
 
بخشی از این پیچیدگی از آنجا نشات می‌گیرد که صداوسیما مجوز IPTV را به برخی از این وب‌سایت‌ها داده و یکی مزایای IPTV را استفاده از امکان پخش زنده و بازپخش محتوای پخش شده از شبکه‌های تلویزیونی اعلام کرده‌اند. بنابراین اکنون مشخص نیست چرا باید تلویزیونی‌های اینترنتی مجدداً مجوز تازه‌ای کسب کنند و احتمالاً بابت این مجوز هزینه‌ای قابل توجه را پرداخت کنند؟
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۱
بیت المال این فقیر و فقرا را که به دو تیم اشغال بخورانند انتظاری جز این نیست
استدلال اخر شما خیلی عجیب است. صداوسیما که خود غیرقانونی و بدون پرداخت حقوق سازمان لیگ و تیمها تصاویر پخش میکند رفته است مجوز ای پی تی وی هم داده و به دیگران فروخته است. حال میفرمایید ان شرکتها که یکبار غیر قانونی پولی داده اند چرا باید قانونی پول بدهند و اصلا ایرادی به کار صدا و سیما ندارید!
كاملا منطقي است. چرا تلويزيون بدون پرداخت مبلغ عادلانه به خودش اجازه ميدهد از دسترنج ديگران استفاده كند؟ از قبل يك بازي فقط 16 ميليارد ميخورد در حالي كه بازيگران و دست اندر كاران اين بازي هيچ گيرشان نمي ايد. در كجاي دنيا اينقدر حق كشي ميشود؟
صدا و سيما را بايد تعطيل كرد و به يكي دو شبكه رساند تصور كنيد ٨صبح دوشنبه شبكه ملي راز بقاي ماهيها بدهد اىن شبكه ميلي را بايد گل گرفت
این هم از اون شرکت های ژن خوب هست
تابناک باز در کل صدا و سیما فردوسی پور یادش افتاد. چقدر این آدم عزیز کرده ی شما است؟ راستی اگر یک رقابت آزاد بود این آدم می توانست مجری یک برنامه باشد؟ اگر می توانست حتماً در رشته ی خودش (مکانیک) موفق بود.
اسمه شرکته یجوریه که انگار همین دیروز تاسیس شده...جالبه که همشونم یه کیش دارن!
بعد واگذاری چجوری بوده ؟ فروخته یا مقتو مجانی واگذار کرده؟ بازم بوی رانت فامیلی میاد.
به نظر میرسه این رویه از رویه قبلی خیلی بهتره هرچند احتمالا اوایل اشکالاتی خواهد داشت. بلاخره باشگاه های هم باید از پخش بازیاشون سودی ببرن. بعلاوه اینکه دریافت مجوز برای پخش صحنه های کوتاه هم احتمالا یک روال عادی در تمام لیگ هاست. اگر نیست باید با آن مخالفت بشه.
بدون توجه به اینکه این شرکت از کجا پیداش شده و چجوری قرارداد بسته، به صورت کلی باید گفت که کار بسیار درستیه. مسلما پخش صحنه های کوتاه از بازی قیمتش به اندازه پخش مستقیم نخواهد بود ولی اینم نمیشه که یک برنامه تلویزیونی درآمد میلیاردی از تحلیل مسابقات لیگ داشته باشه و از این درآمد هیچ چیزی نه به باشگاه ها برسه نه به سازمان لیگ.
صدا و سیما باید حق پخش مسابقات را بپردازد سازمان لیگ هم باید روی حق خودش و تیم ها و طرفداران پایداری و استقامت کند فقط کافیه چند بازی پخش نشه تا صدا و سیما مجبور بشه کوتاه بیاد و سازمان لیگ را در درآمد میلیاردیش سهیم کند .
ای کاش باشگاههای فوتبال کشور به بخش خصوصی واگذار می شدن تا شاهد این همه رانت و فساد دولتی نباشیم. انصافا کارگر یا ... که با سختی زیاد زحمت می کشد و سر ماه مالیات از حقوقش کم می شود نباید خرج تیم های بی مصرف فوتبالی شود. خدا بانی و باعث این کار را لعنت کند که پول بیت المال را صرف یک مشت بی ارزش می کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی