بازدید 16419
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛

غلامی ادبیات انقلاب را می شناسد و بر اساس آن عمل می کند/آقای رئیس جمهور کابینه امیدتان همه را ناامید کرد/غلامی وزیر علوم شد

مجلس وارد بررسی صلاحیت وزیران شد و در ابتدا صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم را بررسی می کند./ در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی، دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف هر یک پانزده دقیقه به ایراد سخن می پردازند و خود وزیر نیز به مدت نیم ساعت از خودش دفاع می کند.
کد خبر: ۷۴۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 29 October 2017
با این طرح، یک نفر هم صاحب خانه نمی شودمجلس در ابتدای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم پرداخت.

به گزارش «تابناک»، مجلس  وارد بررسی صلاحیت وزیران شد و در ابتدا صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم را بررسی می کند.

در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی، دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف هر یک پانزده دقیقه به ایراد سخن می پردازند و خود وزیر نیز به مدت نیم ساعت از خودش دفاع می کند. 
 غلامی ادبیات انقلاب را می شناسد و بر اساس آن عمل می کند/آقای رئیس جمهور کابینه امیدتان همه را ناامید کرد
غلامی در سال 1332 در شهر همدان در خانواده‌ای مذهبی و متدین متولد شد. وی مدرک کارشناسی خود را در سال 1353 در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت. وی در سال 1364 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد و در همان سال تا سال 1367 ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود.

او در سال 1370 برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال 1374 در مقطع دکترای رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.

غلامی پس از بازگشت به ایران مجدداً به‌مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست آن دانشگاه را عهده‌دار بود. وی هم‌اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.
 
در جریان بررسی صلاحیت غلامی، عبدالکریم حسین زاده، حمیده زرآبادی و جهانبخش محبی‌نیا به عنوان مخالف و نبی هزارجریبی، حبیب‌الله دهمرده، عباس گودرزی و احمدی لاشکی به عنوان موافق به ایراد سخن پرداختند. 
 
گزارش مذاکرات مجلس در خصوص تعیین صلاحیت وزیر  علوم، تحقیقات و فناوری؛
 
«منصور غلامی» وزیر علوم شد
۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۵:۵۱
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی پارلمان، برنامه‌های پیشنهادی منصور غلامی وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای تصدی وزارت علوم را بررسی کردند.

بر این اساس، غلامی با 180 رای موافق به عنوان وزیر علوم دولت دوازدهم انتخاب شد.

غلامی: هرگز از هیچ امتیاز ویژه‌ای برخوردار نبوده‌ام
۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۱:۳۴
منصور غلامی در دفاع از خود در جلسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر امروز با رای شما نمایندگان توفیق خدمت به نهاد علم را بیابم، در معرض آزمون دشواری قرار می‌گیرم که هدایت شما نمایندگان، حمایت دانشگاهیان و پشتیبانی همه نهادها می‌تواند عبور از آن را آسان کند.

وی ادامه داد: با آگاهی از سنگینی این بار و انتظاراتی که وجود دارد وظیفه دانستم که اعتبار و داشته‌های خود را در اختیار دولت تدبیر و امید و جامعه دانشگاهی قرار دهم. پیش از من بزرگانی بوده‌اند که میراث آنها رساندن جایگاه علمی کشور به جای فعلی است و حافظه دانشگاهیان نام نیک این عزیزان را بویژه آنها که در دولت یازدهم این مسئولیت سخت را بر عهده داشتند، به یاد دارند.

غلامی با بیان اینکه خود را متعهد به قانون، اتخاذ رویکردها و راهکارهای تحول آفرین به تناسب مسائل پیش روی دانشگاه می‌داند، تاکید کرد: سرمایه جز سادگی، صراحت و صداقت ندارم و هرگز از هیچ امتیاز ویژه‌ای برخوردار نبوده‌ام. من فرزند جهاد سازندگی،‌ جهاد دانشگاهی و نهادها و تشکل‌های علمی هستم و خدمت را از پایین‌ترین سطوح آغاز کرده ام و اکنون با ۱۲ سال مدیریت در یکی از دانشگاه‌های کشور در خدمت شما هستم.

ادامه دارد...

موافق وزیر پیشنهادی علوم
۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۱:۱۶
برنامه‌های «غلامی» کاربردی است
نبی هزارجریبی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم گفت: رئیس‌جمهور گزینه خوبی را برای وزارت علوم به مجلس معرفی کرده است. آقای غلامی عمر و جوانی خود را صرف ارتقای علمی کرده است.

وی توسعه علم و فناوری را از ارکان پیشرفت دولت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: لازم است وزیر علوم از تشکل‌های دانشگاهی و دانشجویان ولایی حمایت و دفاع کند. چون آنها دغدغه پیشرفت نظام را دارند. البته وجود دانشگاهی با محیط آرام نیز لازم و ضروری است چون محیط آرام عاملی موثر در پرورش ایده‌ها است.

نماینده گرگان دانشگاه را مکانی مقدس و قابل اعتماد دانست که باید در آن ارزش دانشجو و استاد حفظ شود لذا اگر عقیده وزیری با ما هماهنگ نیست نباید از گردونه علم و دانش رانده شود. پیش از این کسانی بودند که به دلیل اختلافات سیاسی از جامعه دانشگاهی کنار گذاشته شدند که این باعث ضربه به این جامعه شد.

هزارجریبی غلامی را فردی تحصیلکرده و لایق دانست که مراتب علمی را پلکانی طی کرده است که لازم است به دلیل معرفی او از رئیس‌جمهور قدردانی نمود.

وی تاکید کرد: اگر فردی را برای مسندی قبول نداریم نباید او را تخریب کنیم که تخریب در احکام دینی مذموم واقع شده است.

هزار جریبی با تاکید بر اینکه برنامه های وزیر پیشنهادی علوم کاربردی است، گفت: قطعا همه ما کامل نیستیم. وزیر دارای معاون و مشاورانی است که از نظرات آنها برای اصلاح امور استفاده می کند. انتظار می‌رود که آقای وزیر بعد از رای اعتماد رویه‌ای را در پیش گیرد که دانشگاه ها را براساس نیاز دانشجو جذب کند و شاهد مدرک گرایی نباشیم. درست است که اساتید و دانشجویان زحمت می کشند اما بعضا فقط مدرک داده می شود و فرد از دانش لازم برخوردار نیست.
مخالف وزیر پیشنهادی علوم
۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۱:۰۶
نمی‌توان اسم برنامه وزیر پیشنهادی علوم را برنامه گذاشت
جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی صبح امروز طی نطقی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی مجلس، اظهارداشت: وظیفه دانشگاه و وزارت علوم و تحقیقات در 3 سطح قابل بیان است و آن آموزش تربیت کادر برای اداره مملکت در سطوح متفاوت و تولید علم است.

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور با بیان اینکه آیا از اوضاع حاکم بر دانشگاه‌ها رضایت دارید؟ افزود: اگر نظرسنجی هم صورت دهیم معتقدم که آمار عدم رضایت از دانشگاه‌ها بیشتر است چرا که در انتخاب وزیران، مدیران و امانت‌داران براساس منطق و سوگندی که خورده‌ایم پیش نمی‌رفت.

محبی‌نیا افزود: همه دنبال این هستیم که آیا فلان وزیر با من خوب است یا بد، آیا اگر وزیر شود خرده فرمایشات ما در استان را جامه عمل می‌پوشاند یا خیر، یا فلان شخص توقعات سیاسی فراکسیون من را پاسخ می‌دهد یا نه بنابراین پیمانه از منش و رضایت الهی خالی است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما طبق تبصره یک ماده 206 آئین‌نامه داخلی مجلس مکلف هستیم برنامه و صلاحیت فردی وزرای پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین ما در صلاحیت فردی آقای غلامی مشکلی نمی‌بینیم اما معتقدیم ایشان توانایی اداره وزارت علوم را نخواهند داشت و از پذیرش این مسئولیت توسط وی گله‌مند هستیم.

محبی‌نیا ادامه داد: چنانچه که تأکید کردم ما در صلاحیت فردی وزیر پیشنهادی علوم هیچ مشکلی نمی‌بینیم و اگر ایشان پیش‌نماز هم باشند بنده پشت سر ایشان نماز می‌خوانم.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: متاسفانه برنامه شما برنامه نیست بلکه شما یکسری از اسناد بالادستی را تقسیم‌بندی کردید و حتی در تهیه متن هم آنچنان که باید و شاید توجه نشده است.

محبی‌نیا به ضرورت توان مالی دانشگاه‌ها اشاره و بیان کرد: در برنامه آقای غلامی هیچ اشاره‌ای به توان و استقلال مالی دانشگاه‌ها نشده است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی افزود: این برنامه برای بروز کردن سرفصل‌ها چه پیشنهادی دارد؟ من متأسفم که سرفصل جامع‌شناسی ما را کسی تنظیم می‌کند که فیزیک خوانده اما می‌گوید که تخصص فلسفه دارد.

وی با تاکید بر اینکه ما از نظر سرفصل‌های دانشگاهی 30 سال عقب هستیم، گفت: در مورد دانش‌بنیان کردن جامعه، اقتصاد، سیاست و اشتغال شاهد خلاء بزرگی در برنامه آقای غلامی هستیم. الان در سطح جهانی دانشگاه‌ها با دانش‌بنیان کردن بخش‌های کلان پیوند تنگاتنگ دارند.

محبی‌نیا به سکوت برنامه وزیر پیشنهادی علوم درباره مدرک‌گرایی پرداخت و گفت: مدرک‌گرایی جامعه ایران را خفه کرده است و شما هیچ اشاره‌ای برای رفع این مسئله در برنامه خود نکرده‌اید که علاوه بر آن در مورد توانمندسازی استان‌ها نیز با سکوت محض در برنامه شما مواجهیم. ما بسیاری از اساتید دانشگاهی برجسته داریم که متأسفانه به نحوی از وجود آنها استفاده نمی‌کنیم.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی علوم اظهارداشت: شما زمانی می‌توانید دیپلماسی علمی، استقلال مالی دانشگاه‌ها، جلوگیری از مدرک‌گرایی و اهمیت به سرفصل‌ها را عملی کنید که در برنامه شما گنجانده باشد. با شعار که نمی‌توان مملکت را اداره کرد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه وزیر پیشنهادی علوم در ارتباط با مسائل تحقیقاتی و پژوهشی ساکت است، گفت: باید با کمال تأسف بگویم این برنامه پیشنهادی اصلاً برنامه نیست بنابراین اگر قرار باشد آئین‌نامه داخلی مجلس را اصلاح کنیم بهتر است صلاحیت فردی و صلاحیت برنامه را جداگانه مورد رأی‌گیری قرار دهیم.

محبی‌نیا با تأکید بر اینکه ما به نیرویی نیاز داریم که با سرعت مسیر علمی کشور را بپیماید، گفت: با قاطعیت عرض می‌کنم با این برنامه به جایی نخواهیم رسید.
موافق وزیر پیشنهادی علوم
۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۰:۳۵
 «غلامی» به مشکلات شهرستان‌ها و استان‌ها اشرافیت دارند
قاسم احمدی لاشکی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: حساسیت وزارت علوم بسیار بالاست. معتقدم این وزارتخانه در دولت قبلی و فعلی به دلیل بی‌وزیر ماندن، مظلوم واقع شده است. در دولت قبل سه وزیر به مجلس معرفی شدند ولی رای نیاوردند و با سرپرست اداره شد در این دولت نیز همین رویه ادامه یافت.

نماینده مردم نوشهر در مجلس با اشاره به ارزیابی‌های یک هفته‌ای خود در خصوص صلاحیت‌های عملی و اجرایی منصور غلامی، گفت: با بررسی‌هایی که از  هیات علمی دانشگاه همدان و جهاد دانشگاهی اصفهان و شهرکرد و تمام مراکز علمی که غلامی در آنجا مسئولیت داشته، داشته ام، از ایشان دفاع می‌کنم. ۱۵ آذر در راه است و همه وزارتخانه‌ها خود را آماده کرده‌اند تا دولت با هماهنگی، بودجه سال آینده را به مجلس ارائه دهند اما وزارت علوم به دلیل اداره شدن با سرپرست نتوانسته برنامه‌ریزی درست، اصولی و با برنامه داشته باشد. با وجودی که برادر عزیزم سیدضیاء هاشمی این مسئولیت را بر عهده دارند اما ایشان به دلیل سرپرست بودن نمی‌توانستند تصمیم‌گیری نهایی کنند.

احمدی لاشکی یادآور شد: نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه همدان را بارها جویا شدم آنان هیچگاه نگفتند غلامی نیرویی ضعیف در انجام مسئولیت‌ها بوده است. ایشان را که ترامپ به مجلس معرفی نکرده است بلکه دکتر روحانی ایشان را به ما معرفی کرده است.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حمایت برخی جریان های سیاسی و نمایندگان مجلس، گفت: فراکسیون مستقلین مجلس در جلسه صبح امروز به ایشان رای داد. شب گذشته هم مجمع اصلاح طلبان اصفهان نیز جلسه گذاشتند و تلویحا از وزارت ایشان حمایت کردند. مجمع نمایندگان استان همدان نیز که متشکل از اعتدالگرایان، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است نیز با ایشان موافق هستند.

وی افزود: وزارت علوم با چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو منتظر تعیین تکلیف هستند. دکتر فرهادی از وزارتخانه دیگری به این وزارتخانه آمد اما دکتر غلامی از درون وزارتخانه معرفی شده است که سلسله مراتب سازمانی را در حوزه دانشگاهی طی کرده‌اند و به مشکلات شهرستان‌ها و استان‌ها اشرافیت دارند.
موافق وزیر پیشنهادی علوم
۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۰:۲۵
 غلامی با ادبیات انقلاب عمل می‌کند

عباس گودرزی در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، جهت‌گیری وزیر پیشنهادی را در رای اعتماد مجلس موثر دانست و افزود: در جلسات مشترک با ایشان، غلامی نشان دادند ادبیات انقلاب را دارند و رفتار می‌کنند. اسلامی شدن دانشگاه‌ها از آرزوی انقلاب اسلامی است. برای مجلس گرایش یک وزیر به سمت توسعه غربی و یا گرایش به فرهنگ اسلامی مهم است. اولویت اول کشور اقتصاد مقاومتی است. تفکر انقلاب در هر جا ورود کرده مشکلات کشور را رفع و کشور را از وابستگی خارج کرده است.

نماینده بروجرد ادامه داد: باید از مونتاژ به سمت نوآوری حرکت کنیم. پیوند بین دانشگاه و صنعت باید عملیاتی شود. جلسات و کمیته‌ها برای اقتصاد مقاومتی فایده‌ای ندارد. اعتقاد و باور یک وزیر به این مسئله و فراهم کردن مسیر پیشرفت در بستر اقتصاد مقاومتی اهمیت دارد. از ویژگی‌های غلامی این است که فردی بی‌حاشیه، اهل استفاده از گرایش‌های سیاسی مختلف و نیروی جوان است. دانشگاه باید سیاسی باشد اما نباید سیاست‌زده باشد. نباید دعواهای سیاسی وارد محیط دانشگاه شود. دانشگاه باید گره‌های اقتصادی کشور را باز کند.

دبیر فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد:‌ به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها برای ایجاد اشتغال، عدم پیشرفت محسوس اصل 44 و ریشه‌یابی و چرایی در خدمت نبودن نقدینگی در خدمت تولید بسیار اهمیت دارد. امروز چپ، راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب اگر دغدغه ملت و کشور را دارند باید دست در دست هم به وزیر مومن، با اخلاق، معتقد به مبانی انقلاب و کسی که به مطالعه و پژوهش توجه می‌کند رای دهند تا خلاءهای کشور و دانشگاه‌ها را برطرف کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: اعتقاد ایشان به سپردن مسئولیت‌ها به جوانان ما را بر آن داشت تا زمینه رای‌آوری ایشان را به وجود بیاوریم و صد البته عملکرد گذشته ایشان در این مسئله بسیار اهمیت داشته است. در میان مسئولان ارشد کشور تنها کسی است که از نزدیک به موضوعات دانشگاه آگاه است و به اساتید و نخبگان دانشگاه توجه می‌کند و برای اسلامی شدن دانشگاه با مسئولان ذیربط تشکیل جلسه می‌دهد.
مخالف وزیر پیشنهادی علوم
۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۰:۱۷
برنامه‌های «غلامی» قادر به پاسخگویی نیست

سیده حمیده زرآبادی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم صحبت می‌کرد، خطاب به رئیس جمهور،‌ گفت: زمانی که شهر به شهر در مناظرات انتخاباتی صحبت‌هایی را مطرح می‌کردید،‌ این عهدها و برنامه‌ها را مردم به یاد دارند. مردمی که اگر نبودند امروز سرنوشت کشور به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور اگر همه فراموش کنند شما که حرف‌ها، قول‌ها و سخن‌هایتان را فراموش نمی‌کنید. استفاده از ظرفیت زنان و اقلیت‌ها در کابینه چه شد؟ ما نمایندگان مردم هستیم. زبانی برای بیان مطالبات مردم. آقای رئیس جمهور کابینه امیدتان اگر نگوییم همه را ناامید کرد اما حرف‌ها و وعده هایتان اجرایی نشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: اکنون نوبت به آخرین سنگر یعنی دانشگاه رسیده است. صدای دانشجویان را در استان‌های مختلف شنیده‌اید؟ آیا دانشگاه امن نه امنیتی که وعده دادید اینگونه میسر می‌شود؟

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی علوم نشان دهنده نگرش و رویکردی است که قادر به پاسخگویی نیست و خلاء‌ دانشگاه‌های نسل چهارم در آن دیده می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه سوابق مدیریتی وزیر پیشنهادی علوم بیانگر این است که تلاش اندکی تنها در راستای اتصال دانشگاه به صنعت انجام شده است و عمده ایرادات وارد به برنامه های وی علاوه بر اشکالات فرمی و راهبردی عمدتا معطوف به دو محور کارایی سازی و پژوهشی است.

زرآبادی همچنین بیان کرد: در برنامه معرفی شده به مجلس به هیچ عنوان توصیفی از وضع موجود از نهاد آموزش عالی وجود ندارد و مشخص نیست که برنامه وی دقیقا چه مبنا و محوری دارد که بتوان با دنبال کردن آن برنامه ها را نظارت پذیر دانست. همچنین در برنامه‌های آقای غلامی مشخص نیست مرجعیت دانشگاه چگونه خواهد بود.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به بحث عدالت در آموزش عالی کشور گفت: آنچه ارائه شده آن هم در مباحث مربوط به نظام فناوری و نوآوری نشانی از نحوه مواجهه با تهدیدهای پیش رو نیست و همچنین رویه بومی گزینی نهادینه شده در دولت احمدی نژاد همچنان ادامه دارد و مغفول مانده است.

وی با تاکید بر اینکه نقش دانشگاه در محرومیت زدایی در مناطق هم مورد توجه قر ار نگرفته است، گفت: استفاده از تجربیات بین المللی و راهکارهای قانونی متاسفانه دیده نشده و بیشتر مباحث کلی در برنامه مطرح است.

زرآبادی در پایان اظهار داشت: در مساله نگرش امنیتی و سیاسی به فضای دانشگاه که یکی از لازمه‌های اساسی آن تلاش برای نهادینه شدن استقلال آکادمیک در همه شئون دانشگاه است حتی یک بار هم در برنامه وزیر پیشنهادی علوم از واژه استقلال استفاده نشده است.
مخالف وزیر پیشنهادی علوم
۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۱۰:۱۰
دائما از شرایط بحرانی سخن می‌گوییم اما انتخاب‌هایمان را دقیق انجام نمی‌دهیم
عبدالکریم حسین زاده در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم گفت: شاید سوال پیش آید که علیرغم توصیه همه بزرگان و عقلای اصلاح طلب چرا بنده اقدام به مخالفت با آقای غلامی کردم، ما نمایندگان سوگند یاد کردیم که در راستای تامین منافع ملی و نظام رفتاری عاقلانه داشته باشیم.

وی افزود: هنوز یک ماه از زمانی که رئیس مجلس شرایط بحرانی کشور را مطرح کرد، نمی گذرد و ما براساس این باید نوعی از مدیریت را اعمال کنیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس همچنین بیان کرد: انتخاب‌ها بیشترین تاثیر در منافع ملی و نظام را باید داشته باشند. انتخاب فردی که کمترین سابقه مدیریتی را داشته آن‌هم برای وزارتخانه‌ای که با بزرگترین چالش‌ها روبروست چه تاثیری می تواند داشته باشد.

حسین زاده ادامه داد: نظر دانشجویان، اساتید و تشکل‌های دانشجویی را ببینید. با انتخاب وضع موجود مخالف هستند. عدم مشروعیت مدیریتی برای وزیری که بخواهد در این وزارتخانه کار کند چه مسائلی را پیش می آورد. شخصی که از او نمی توانند حرف شنوی داشته باشند.

نماینده مردم نقده و اشنویه خاطرنشان کرد: جایگاه واقعی وزارت علوم در ساختارهای جهانی کجاست؟ بنده سوال می کنم اگر در مدیریت اجرایی کشور مسئول بودید غلامی را برای چه پستی انتخاب می کردید. برخی از افراد می توانند فرمانداران خوبی باشند اما الزاما استانداران خوبی نخواهند بود.

وی ادامه داد: دائما از بحرانی بودن شرایط کشور و وضعیت نامطلوب خاورمیانه صحبت می کنیم اما در انتخابهایمان انتخاب دقیقی انجام نمی دهیم و این موضوع نمی تواند خواسته های نظام را تامین کند.

حسین زاده در پایان اظهار داشت: بنده مخالفتم از سر دلسوزی برای نظام، کشور و دانشگاه است. شخصی که مدیریت دانشگاه همدان را بر عهده داشته و توان مدیریتی قابل توجه هم نداشته است و رضایت دانشجویان را هم نداشته چگونه می تواند نارضایتی های دانشجویان را برآورده کند؟
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۹
جناب غلامی متولد همدان نیست ایشان متولد روستای باباشیداله شهرستان قروه استان کردستان می باشد.
وی ساکن همدان است.
يا سليمان بن داوود..تعداد ارا مشخص كننده يك چيز است در اينده.
ای کاش در بیرون از همدان هم رزومه ای داشتند اونوقت بهتر میشد قضاوت کرد
صحبت های دکتردهمرده نماینده زابل رااصلا منعکس نکردید!خواستم ببینم آیاسخنانش ارزش انعکاس نداشت یاچون نماینده دورترین ومحروم ترین شهرکشوراست قابل انعکاس نیست
سرتاپا همشون یک کرباسن رای بدید بره این هم مثل بقیه.
پس دولت جوان و وزاری جوان چه شدند- که سفارش مسئولین نظام هم بود
اگر غلامی رای بیاورد درخواست ویزای کانادا خواهم داد. بنظرم امید به اعتدال و اصلاحات به آخر خط رسیده است... جا برای نفس کشیدن دانشگاهیان و روشنفکران هر روز تنگ تر می شود... حیف از همه لحظاتی که با شور و شوق پشت روحانی ایستادیم. حیف!
کدوم ادبیات انقلاب؟؟؟تفکیک جنسیتی؟پوشش اجباری؟ خدمترسانی جناحی؟؟ کدومش؟
جالب است که ایشان حتی نتوانستند نطقشان را از روی کاغذ درست بخوانند
به هرحال وزیر تابع رفتارومشی ای است که دولت( آقای روحانی) تعیین کرده است. چه دکترغلامی چه دکترتوفیقی...
همه می دانند که افراد مستعد این مملکت نخست (درست یا نادارست) در رشته های مهندسی و پزشکی و بعد علوم پایه و بعد رشته های دیگر می روند. آیا نباید سرپرستی وزارت علوم مملکت دست یک فرد شایسته و باهوش باشد؟

آیا باید مثل زمان آقای احمدی نژاد باشد که بین این همه نخبه ریاست دانشگاه شیراز را به یک استاد بی سابقه از دانشکده دامپزشکی سپرده بودند؟ واقعا نسبت به دانشجویان و اساتید و کارمند دانشگاه شیراز چه فکری کرده بودند؟

اما اینک این مصیبت بزرگتر است کل سکان وزارت علوم یک مملکت به دست فردی که در یک رشته فرعی تحصیل کرده؟ اگر این انتخاب رشته تحصیلی ایشان از روی علاقه نبوده و به دلیل پذیرفته نشدن در رشته های دارای رقابت تحصلیلی مانند مهندسی برق و مکانیک و کامپیوتر و ... و پزشکی و ... بوده باشد که وای بر ما.

هیچ وقت افراد مستعد تر که مدیریت هم بلد باشند را نباید زیر دست افراد کمتر مستعد کرد.
پاسخ ها
امین
| Germany |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
سلام علیرضا.انصافا اون مقطع دانشگاه شیراز فاجعه بود.دانشجو رو با چیز دیگه اشتباه گرفته بود.......
تکرار میشود

کدوم ادبیات انقلاب؟؟؟تفکیک جنسیتی؟پوشش اجباری؟ خدمترسانی جناحی؟؟ کدومش؟
اين ديار جاي ماندن نيست
یعنی همه چیز این سالها یکطرف، سپردن وزارت علوم، به یک وزیر بی علم، یکطرف
به نظر میاد روحانی اصلا حق انتخاب نداشته است .
به عنوان کسی که تجربه دانشجو بودن در دانشگاه تحت مدیریت ایشون رو داشتم از انتخاب ایشون در مجموع خوشحالم، کارآمدی ایشون چندان بالا نیست و بعیده پیشرفت قابل توجهی در وزارت علوم ایجاد کنن ولی همین قدر که انسان متشخص و بدون حاشیه ای هست، در این دولت غنیمت به حساب میاد! غلامی به همه تشکل ها تقریبا نگاه یکسانی داره و در دوره او شاهد جنگ بسیج و ریاست دانشگاه نبودیم که همین دلیل موضوع برای خیلی ها که نانشان در جنگ و دعواست ناخوشاینده!
دانشگاه عملا نابود شد آقای رییس جمهور
دانشكاهها گلستان ميشود باغبان تحصيل كرده امده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار