بازدید 14548
۱

شرط ترامپ برای انتشار اسناد ترور جان اف کندی

کد خبر: ۷۴۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 29 October 2017
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که باقیمانده اسناد محرمانه از ترور جان اف کندی را پس از حذف اسامی و آدرس های افرادی که هنوز زنده هستند، منتشر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، ترامپ در توئیتر نوشت: پس از مشاوره های دقیق با ژنرال کلی (رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید)، سیا و سایر آژانس ها، همه اسناد ترور جان اف کندی را منتشر می کنم، البته به جز اسامی و آدرس های افرادی که هنوز زنده هستند. این کار را به دلیل افشای کامل، شفافیت و پایان دادن به همه تئوری ها توطئه انجام می دهم.
 
وی به زمان انتشار بقیه اسناد اشاره نکرد.
 
 
 
به گزارش ایرنا، در حالی که قرار بود روز پنجشنبه همه اسناد مرتبط با ترور جان اف کندی رئیس جمهوری اسبق آمریکا 54 سال پس از این حادثه منتشر شود، ترامپ تحت فشار نهادهای اطلاعاتی این کشور بخشی از این اسناد را همچنان محرمانه نگاه داشت.
 
ترامپ که روز چهارشنبه در توئیتی وعده انتشار همه این اسناد را داده بود، در فرصت اندک باقیمانده تنها امکان تصمیم گیری درباره انتشار همه سه هزار برگ سند و یا تنها بخشی از آنها را داشت. در نهایت ترامپ، تصمیم دوم را اتخاذ و دستور انتشار همان دو هزار و هشتصد سند را صادر کرد و 180 روز به نهادهای اطلاعاتی فرصت داد تا اسناد باقیمانده را بررسی کنند.
 
برخی از این اسناد حاکی از توطئه سیا برای ترور سران برخی کشورهاست. اما مورخانی که این اسناد را مطالعه کرده اند، می گویند که انتشار آنها به نتیجه گیری تازه و شگفتی درباره ترور کندی منجر نخواهد شد و تنها می تواند ابعاد تحقیقات درباره این ترور و سفر «لی هاروی اسوالد» (عامل ترور) را به پایتخت مکزیک روشن تر کند. اسوالد دو ماه مانده به ترور کندی به مکزیکوسیتی سفر کرده بود.
 
جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا 22 نوامبر 1963 ساعت 12 و 30 دقیقه ظهر به وقت تگزاس در شهر دالاس در ایالت تگزاس ترور شد. هنگامی که خودروی ویژه ریاست جمهوری به بیمارستان رسید، جان اف کندی بر اثر برخورد مستقیم گلوله به سرش درگذشته بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ترامپ با زبان بی زبانی خود دارد میگوید که یک باند قدرت مافیایی صهیونیستی یهودی سرمایه داران بزرگ در آمریکا امور کشور را اداره میکنند و هرکس حتی رئیس جمهور هم نمی تواند برخلاف میل آنان رفتار کند در غیر اینصورت کشته خواهد شد به همین سادگی . رئوسای جمهور بیشتر حالت دکور و عروسک خیمه شب بازی هستند و برای ارضای غرایز خود ومستی شهرت و قدرت بدنبال این پست هستند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل