بازدید 4900

تفاهم با چین برای خط ۳ قطار شهری مشهد

کد خبر: ۷۴۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 28 October 2017
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: با امضای تفاهم نامه ای بین شهرداری مشهد ویک شرکت چینی به صورت کنسرسیوم، چینی ها با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی، فاز یک خط 3قطار شهری مشهد را اجرا خواهند کرد.
 
به گزارش روزنامه خراسان، کیانوش کیامرز افزود: تفاهم نامه ای میان شهرداری مشهد، بانک شهر ویک شرکت چینی به صورت مقدماتی امضا شده است که در صورت نهایی شدن با حضور یک شرکت سازنده داخلی، بانک شهر و شرکت چینی کنسرسیومی تشکیل وخارج از قرارداد قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اجرای فاز یک خط 3قطار شهری مشهد از میدان شهدا تا پایانه مسافربری به چینی ها واگذار خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: درصورت نهایی شدن این تفاهم نامه، حفاری خط 3قطار شهری مشهد توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) انجام و پس از آن تجهیز ایستگاه ها وبه بهره برداری رساندن فاز یک این خط توسط کنسرسیوم ایرانی وچینی اجرا می شود. وی با بیان این که شهرداری مشهد هزینه اجرای این قرارداد را به صورت تهاتر زمین و غیر نقدی پرداخت می کند، اظهارکرد: با اجرایی شدن این تفاهم نامه، طرف چینی وبانک شهر هزار میلیاردتومان را برای اجرای پروژه، تامین وشهرداری آن را به صورت تهاتر غیر نقدی باز پرداخت می کند.
 
مدیرعامل قطار شهری مشهد تصریح کرد: این قرارداد به صورت سرمایه گذاری و اجرا خواهد بود و در آن فناوری وارد نمی شود بلکه قرارداد به نوعی مانند فاینانس است که تضامین آن را به جای دولت، شهرداری تامین می کند. کیامرز گفت: هم اکنون شهردار مشهد وطرف چینی تفاهم نامه را امضا کرده اند اما برای نهایی شدن آن باید مسائل فنی ومالی قرارداد بررسی ونهایی شود. مشروح این خبر را می‌توانید در شماره امروز روزنامه خراسان رضوی یا سایت اینترنتی روزنامه خراسان مطالعه کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل