بازدید 14281
۵

دانشجوی دکتری در برابر مجازات قطع دست

کد خبر: ۷۴۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 26 October 2017
 دانشجوی مقطع دکتری که همراه ۲ نفر از دوستانش به ۷ خانه اعیانی در پایتخت دستبرد زده‌اند برای دومین بار در برابر مجازات قطع دست قرار گرفته‌اند.آنها پيش از اين يك بار از سوي دادگاه به قطع دست محكوم شده اما قضات ديوان‌عالي كشور اين رأي را نقض كرده بودند.

به گزارش همشهري،‌ چندي قبل با شكايت چند نفر از شهروندان، تحقيقات پليس براي دستگيري اعضاي اين باند آغاز شد. تبهكاران با تخريب در ورودي يا بريدن قفل وارد خانه شهروندان مي‌شدند و در زماني بسيار كم وسايل با ارزش را سرقت مي‌كردند. هر از گاهي خبر مي‌رسيد سرقت مشابهي از يكي از خانه‌هاي مناطق شمالي پايتخت انجام شده و شباهت اين سرقت‌ها نشان مي‌داد كه به‌احتمال زياد همه دستبردها كار اعضاي يك باند است.

چند روز بعد از ثبت نخستين شكايت درحالي‌كه مردي قصد داشت وارد خانه‌اش شود با در نيمه‌باز روبه‌رو شد و با داد و فرياد از همسايه‌ها كمك خواست. 2مرد سارق داخل خانه بودند كه فرياد‌هاي صاحب خانه باعث شد از آنجا فرار كنند. 

آنها قصد داشتند با كمك همدست‌شان كه جلوي در منتظر بود فرار كنند اما از شانس بدشان همان موقع مأموران گشت كلانتري از آنجا عبور مي‌كردند و 3متهم را دستگير كردند. بازجويي از متهمان نشان مي‌داد آنها اعضاي باند سرقت از منزل هستند. 

آنها در جريان بازجويي‌ها به 7فقره سرقت اعتراف كردند و گفتند از اين سرقت‌ها 500ميليون تومان نصيب‌شان شده است.

در اين شرايط آنها مدتي قبل در شعبه پنجم دادگاه كيفري يك استان تهران محاكمه شدند و نماينده دادستان براي آنها درخواست صدور قطع دست كرد. 

قضات دادگاه پس از بررسي محتويات پرونده از آنجا كه همه شواهد و مدارك عليه متهمان بود حكم به قطع دست هر 3سارق و رد مال به مالباختگان دادند. وقتي اين پرونده به ديوان‌عالي كشور فرستاده شد قضات شعبه31ديوان رأي را نقض كردند و پرونده دوباره به دادگاه فرستاده شد.

در دادگاه
در دومين دور از رسيدگي به اين پرونده كه ديروز در شعبه هشتم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي حسين اصغرزاده برگزار شد، 

نماينده دادستان خواسته‌اش را مبني بر قطع دست متهمان اعلام كرد. سپس درحالي‌كه 4نفر از شاكيان اعلام گذشت كرده بودند 3نفر ديگر شكايت‌شان را مطرح كردند. 

يكي از آنها گفت: سارقان در جريان سرقت به خانه‌ام پول، طلا و تابلو‌فرش‌هاي خانه‌ام را سرقت كرده‌اند و خواسته من مجازات آنهاست.

شاكي ديگر كه 2روز بعد از جشن عروسي‌اش سارقان به خانه‌اش دستبرد زده بودند نيز گفت: ما قصد داشتيم به سفر برويم اما اين دزدان پاسپورت، 300دلار، 500يورو و همه جواهرات همسرم را سرقت كردند و باعث شدند شروع زندگي‌مان تلخ شود؛ به همين دليل بايد مجازات شوند.

 شاكي ديگر نيز گفت: فقط يك هفته به عروسي دخترم مانده بود كه سارقان به خانه مان دستبرد زدند و سرويس طلاي دخترم كه تازه خريده بوديم همراه با 9ساعت گران قيمت و... را دزديدند. اين سرقت باعث شد جشن عروسي دخترم به‌هم بخورد.

در ادامه اين جلسه نوبت به متهمان رسيد تا از خود دفاع كنند. نخستين نفر كه پيش از دستگيري دانشجوي مقطع دكتري رشته معماري بود گفت: من فقط در 2سرقت حضور داشتم. آن زمان با اينكه دانشجوي دكتري بودم اما وضعيت مالي خوبي نداشتم و مجبور شدم دست به سرقت بزنم. من در اين سرقت‌ها وارد هيچ خانه‌اي نشدم و فقط جلوي در كشيك مي‌دادم.

دومين متهم گفت: چند‌ماه قبل از اين سرقت‌ها تازه از زندان آزاد شده بودم اما چون كاري نداشتم دوباره دست به سرقت زدم‌ و باز هم به دام افتادم.

 متهم رديف سوم نيز در دفاع از خودش گفت: من و متهم دوم در دوران سربازي با يكديگر آشنا شديم و بعد از مدتي چون كاري نداشتيم به فكر سرقت افتاديم. ما از كارمان پشيمانيم و در اين مدت توانسته‌ايم رضايت 4نفر از شاكيان را جلب كنيم و از دادگاه تقاضاي بخشش داريم.

 با ختم جلسه قرار است قضات دادگاه به‌زودي راي‌شان را اعلام كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مسولین پاسخگو باشند
به کجا میرویم
وزارتین دانشجوی دکتری کم بگیرید ولی آنها را حمایت کنید
روی درب ورودی آپارتمان و درب بالکن قفل ضد دیلم بذارن که ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت داشته باشه دیگه عمرا هیچ دزدی نمیتونه بره تو خونه کسی
دست این سارقان باید قطع شود
ما عاشق قطع دست هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خودتو بزار جای اونا و خونوادشون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار