بازدید 4251
۱
پیش بازی

بزرگترین دربی فوتبال آسیا با مربی خارجی و طعم قلیان!

دربی ۸۵ یک ویژگی منحصر به فرد دیگر هم دارد هر دو تیم مربیان خارجی دارند و وینفرد شفر مربی آلمانی که تلاش کرده در مدت کوتاه حضورش در استقلال تغییرات مثبتی ایجاد کند و برانکو که در دربی تهران بسیار باتجربه تر از مرد آلمانی است
کد خبر: ۷۴۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 25 October 2017
هشتادو پنجمین مصاف دو همشهری تهرانی پرسپولیس و استقلال در هفته دهم لیگ برتر فردا پنجشنبه با هدایت دو سرمربی خارجی در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

به گزارش تابناک ورزشی، تقابل دو تیم محبوب ایران و آسیا و بزرگترین دربی باشگاهی فوتبال قاره با انبوهی از تماشاگر و بیننده در حالی رقم خواهد خورد که تیم‌های پولدار عربی حاشیه خلیج فارس با خریدهای بی حساب و کتاب و دلارهای نفتی شان هم نتوانستند حتی بخش کوچکی از عظمت این نمایش ورزشی را برای خود بازسازی و تکرار کنند. دیداری که دهها هزار نفر برای تماشایش فرسنگ‌ها راه طاقت‌فرسا را طی می کنند و خودشان را به ورزشگاه آزادی می رسانند. 

پرسپولیس در ۹ بازی گذشته خود در لیگ برتر فقط یک باخت مقابل پیکان داشته و در این فصل هم یکی از شانس‌های مسلم قهرمانی است اما استقلال در ۹ بازی فقط دو پیروزی داشته و در رده سیزدهم جدول یعنی ۱۰ پله پایین‌تر از سرخپوشان قرار دارد. با این حال همه صاحب‌نظران و پیشکسوتان معتقدند که نباید پرسپولیس را از پیش برنده دانست زیرا دربی حساب و کتاب ندارد! بارها تیم ضعیف‌تر به پیروزی رسیده است. 

بزرگترین دربی فوتبال آسیا با مربی خارجی و طعم قلیان!

پرسپولیس در این مسابقه ۲ بازیکن اصلی‌اش را در اختیار نخواهد داشت. فرشاد احمدزاده مصدوم است و مهدی طارمی هم محرومیتی بلندمدت دارد. محسن مسلمان هم در آخرین لحظات از حکم قلیان گیت فرار کرد و به دربی رسید تا قرمزها بدون مهندس نباشند. در استقلال هم وریا غفوری همین تجربه را داشت و با توضیحاتی که داد موقتا مجوز بازی را گرفت. 
حیف است که بزرگترین دربی آسیا زیر سایه قلیان و مواد دخانی قرار گرفته است. شبکه های اجتماعی به شدت دربی را تحت تاثیر قرار داده اند و  همه باید یاد گرفت که تنها نباید به دنبال اخبار سیاه و منفی و حاشیه‌های مخرب فوتبال بود.

دربی ۸۵ یک ویژگی منحصر به فرد دیگر هم دارد هر دو تیم مربیان خارجی دارند و وینفرد شفر مربی آلمانی که تلاش کرده در مدت کوتاه حضورش در استقلال تغییرات مثبتی ایجاد کند و برانکو که در دربی بسیار باتجربه تر از مرد آلمانی است. شاید به خاطر وینفرد شفر حتی فوتبالدوستان آلمانی هم شاخک‌های احساسی‌شان تکان بخورد و توجهی به این مسابقه بزرگ در ایران داشته باشند و به همین دلیل است که تلویزیون دولتی آلمان برای تصویربرداری از شفر در ورزشگاه آزادی نماینده خواهد داشت. آنها می‌خواهند ببیند این مرد یخی ژرمن ها با موهای نقره‌ای‌اش می تواند تبدیل به اولین مربی آلمانی موفق در فوتبال ایران شود یا او هم جا پای میشائیل هنکه یا رولند کخ می‌گذارد؟ پنجشنبه شاید آلمانی‌ها و علاقمندان به شفر طرفدار استقلال باشند.

پرسپولیس اگر در دربی پیروز شود می‌تواند با یک بازی کمتر خود را به رده دوم برساند و استقلال در صورت پیروزی می‌تواند تا رده دهم بالا بیاید. خیلی‌ها هم می‌گویند این دربی مساوی می‌شود البته مساوی گل‌دار! به هر حال نه شفر و نه برانکو به فکر رکوردهای شخصی خود در دربی نیستند و اولین هدف‌شان کسب پیروزی در این مسابقه است که روز پنجشنبه در آزادی برگزار می شود و همین مساله دربی ۸۵ را از همه دربی‌ها متمایز می‌کند و شاید شاهد زیباترین دربی هم باشیم.

بیژن حیدری دکترجراح ارتوپد داور مسابقه سوت آغاز بازی را  در ساعت ۱۶:۴۰ روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی به صدا در می آورد و ۹۰ دقیقه ایران را غرق در هیجان فرو می‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دیگه بیش از حد هرمطلبو گنده میکنید.تیتراتون همه برای جلب نظر مخاطبه ولی متن باهاش نمیخونه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل