بازدید 12816
۶

گزینه های بهتری از غلامی برای وزارت علوم وجود داشت/ معدل رضایتمندی جامعه دانشگاهی نسبت به غلامی بسیار پایین است

انتقادات نسبت به گزینه پیشنهادی وزیر علوم، تنها به جامعه دانشگاهی مربوط نمی شود و برخی نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون امید نسبت به انتخاب غلامی انتقاداتی دارند و بر این باورند که افراد بهتر از غلامی در بدنه وزارت علوم وجود داشت و روحانی می توانست گزینه بهتری را معرفی نماید.
کد خبر: ۷۴۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ 24 October 2017
گزینه های بهتری از غلامی برای وزارت علوم وجود داشت/ معدل رضایت مندی جامعه دانشگاهی نسبت به غلامی بسیار پایین است  پس از روی کار آمدن دوباره حسن روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت امسال، بسیاری از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به رئیس جمهور نامه  نوشتند و از وی خواستند، در انتخاب وزیر پیشنهادی علوم، تغییر در روند چهار ساله را در نظر بگیرد. به باور بسیاری از تشکل های دانشجویی، روند چهار سال گذشته این وزارتخانه منفعلانه و ناکارآمد بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ روحانی نیز مطابق خواسته جامعه دانشگاهی در صدد تغییر وزیر علوم برآمد و قرار شد، علی خاکی صدیق سکان وزارت علوم را به دست بگیرد؛ اما در روز معرفی وزرا به مجلس، گزینه وزارت علوم به چشم نمی خورد. گفته می شد، خاکی صدیق یک شب پیش از معرفی وزرا به مجلس، از قبول مسئولیت وزارت علوم منصرف شده بود.

بنابراین، دولت تصمیم گرفت تا زمان معرفی گزینه نهایی برای وزارت علوم سرپرست تعیین کند. در روزهای گذشته اما برخی خبرها حاکی از نهایی شدن گزینه وزارت علوم بود. این گزینه کسی جز منصور غلامی، رئیس دانشگاه همدان نیست. بعد از مطرح شدن نام غلامی هم دانشگاهیان دست به قلم شدند و بیانیه نوشتند.

اما این بار نه اساتید دانشگاه که دانشجویان نظر خود را نسبت به او اعلام کردند. نظر دانشگاهیان همچنین بر خلاف دفعات گذشته، نه در حمایت از وزیر بلکه در اعتراض و تقاضای تجدیدنظر در مورد گزینه بود.

بنا بر این گزارش، بیش از پانصد فعال نشریات دانشجویی کشور، در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، نوشتند: قول دادید در مبارزات انتخاباتی، راه فرجی‌دانا ادامه می‌یابد. این نامه بدون آنکه نامی از منصور غلامی بیاورد، از گزینه‌های اخیر و شنیده شده وزارت علوم انتقاد می‌کند و ادامه می‌دهد: ما دانشجویان اما همچنان به عهدی که با ما بسته بودید، امیدوار بودیم تا اینکه خبر منتفی شدن بعضی گزینه‌های حداقلی مدنظر برای وزارت علوم و رایزنی با چهره‌هایی که با انفعال و یا حتی همراهی خود با برخی نهادهای بیرون از دانشگاه، نقشی اساسی در عقب‌گرد نظام دانشگاهی در سال‌های اخیر داشته اند، از سوی برخی منابع رسمی به گوش رسید.

اما این انتقادات تنها مربوط به جامعه دانشگاهی نمی شود و برخی نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون امید نسبت به انتخاب غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم انتقاداتی دارند و بر این باورند، افراد بهتر از غلامی در بدنه وزارت علوم وجود داشت و روحانی می توانست گزینه بهتری معرفی نماید.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: در مورد وزرایی که از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شده، به ویژه در مورد وزیر علوم، نظر جامعه دانشگاهی بیش از هر چیز دیگری برای ما مهم است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی گفت: هم اکنون معدل جامعه دانشگاهی برای منصور غلامی خوب نیست و وی در فرصتی که دارد، باید نظر این افراد را جلب و بر نقاط ضعف خود تمرکز و جاهایی که مشکل دارد، اصلاح کند، در غیر این صورت بعید است از مجلس رأی بیاورد.

این نماینده مجلس افزود: در جلسه فراکسیون نیز ما این موارد را به وی خواهیم گفت. او باید پاسخ دهد، چرا جامعه دانشگاهی کشور نسبت به معرفی وی گارد شدید دارد و دلیل این اعتراضات چیست.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه ضعف وزیر پیشنهادی علوم کجاست، گفت: جامعه دانشگاهی اعتقاد دارد که وی حامی سیاست های دولت نیست و صحبت هایی شده که وی وابستگی زیادی به جناح های سیاسی اصولگرا دارد تا اصلاح طلب، از سویی نیز برخی تشکل ها بر این باورند که وی در دوره ریاست خود بر دانشگاه، بسیاری از تشکل ها را در دانشگاه سرکوب کرده است.

این نماینده مجلس گفت: گزینه های بهتر بسیاری بوده که می توانست رئیس جمهور از بین آنها یکی را انتخاب و به مجلس معرفی کند؛ اما به احتمال زیاد، دولت معذوراتی داشته که نتوانسته است، فرد دیگری را برای این پست معرفی کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: متأسفانه دولت باید برای معرفی وزرای خود رضایت تمام مراکز قدرت را جلب نماید؛ بنابراین فشار بسیاری روی دولت برای معرفی این وزیر به مجلس وجود داشت. مجالس مختلفی از جمله مجلس خبرگان و جاهای دیگری از این دست و حتی برخی از مراجع بر روی انتخاب این وزیر به احتمال زیاد اعمال نظرهایی کرده اند، ولی واقعا انتظار ما این بود که حداقل برای این وزارت خانه یک وزیر زن معرفی می شد، کشور همسایه ما امارات متهده عربی 9 وزیر زن معرفی کرده و این واقعا برای ما نمایندگان مجلس سنگین است. چطور ممکن است، ما یک وزیر زن در کابینه نداشته باشیم، ولی یک زن ایرانی در امارات وزیر علوم می شود؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۶
من نه تنها دکتر غلامی را نمیشناسم بلکه تا قبل از
معرفی او بعنوان کاندیدای وزارت علوم حتی اسم او
را هم نشنیده بودم.
دوست دارم چند نکته را در اینجا یاد آور شوم.
۱- تا کنون بصورت سنتی وزیر علوم از یکی از
دانشگاههای تهران انتخاب میشده و شهرستانها
سهمی نداشته اند و این موضوع طبیعا عکس العمل هایی را به دنبال خواهد داشت به انگیزه ها و دلایلش کاری ندارم.
۲- کدام اقدام محیرالعقولی در دوره جناب آقای دکتر فرهادی یا جناب آقای دکتر کامران دانشجو
و یا جناب آقای دکتر زاهدی و ... انجام شد که فکر کنیم جناب آقای دکتر غلامی از عهده آن بر نیایند.
۳- زمانی یکی از روسای دانشگاهها گفته بود مدیریت در دانشگاه بر دانشجو و کارمند ساده و بر اعضای هیئت علمی مشکل است زیرا همه اعضای هییت علمی خودشان را در سطح رئیس
دانشگاه یا بعضا بالاتر میدانند. این امر در سطح
وزارتخانه بصورت جدی تری مطرح است.
۴- بهترین روش در حال حاضر آنست که دانشگاهیان وزیر را نماینده خود در وزرارتخانه بدانند و نظرات و پیشنهاد های سازنده خود را به
او منتقل نمایند و وزیر هم خود را موظف به بررسی
و کاربرد آنها بداند.
متاسفانه آقای غلامی را میخواهند به دولت تحمیل کنند.
تابناک، بخش نظرات با google chrome نمیتونیم امتیاز بدیم و یا جواب نظرات قبلی رو داد.
فقط میشه نظر جدید نوشت!
رسیدگی میکنین؟
مگه وزیر را رئیس جمهور انتخاب میکنه ؟!
وریر پیشنهادی دست پخت اصولگرایان و با همت و جدیت محمود واعظی معرفی شد.
دموکراسی جالبی است رئیس جمهور منخب 24 میلیونی نمی تواند وزیرش را خودش انتخاب کند !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس