بازدید 8487

مبتلایان به آسم،واکسن آنفلوآنزا بزنند

کد خبر: ۷۳۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 16 October 2017
یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم، برونشیت، قلبی-عروقی، دیابت و سرطان مبتلا هستند یا کلیه ، کبد و قلب و ریه پیوند کرده‌اند، واکسن آنفلوآنزا بزنند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا ناظر اظهار کرد: افرادی که  به بیماری زمینه‌ای مانند آسم، برونشی، قلبی-عروقی، دیابت و سرطان مبتلا هستند یا کلیه ، کبد و قلب و ریه پیوند کرده‌اند با نظر پزشک معالج خود هر سه سال یک بار واکسن پنوموکوک را تزریق کنند.

این متخصص  عفونی در ادامه گفت: در پایان شهریور و اوایل مهر یک سری عفونت‌های ویروسی به نام آنتروویروس‌ها ایجاد می‌شود که آب‌ریزش بینی، سردرد، سرفه، دل‌درد و حالت تهوع درپی دارد و کم کم بیماری آنفلوآنزا شروع می‌شود.

 وی افزود: بهترین راه پیشگیری از آنفلوآنزا رعایت موازین بهداشتی و بهداشت عمومی و در رأس آن شستن مداوم دست‌هاست.

 این متخصص بیماری‌های عفونی اضافه کرد: مهم‌ترین اقدام پیشگیری باید توسط فرد آلوده صورت گیرد و افراد آلوده در صورت سرفه و عطسه از ماسک و دستمال استفاده کنند و دست خود را به مکان‌های عمومی و تلفن‌های عمومی نزنند.
این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: در برخی مواقع این ویروس‌ها می‌توانند علائم غیرطبیعی و کشنده مثل بیماری مننژیت، درگیری مغز و قلب و عفونت پرده‌های قلب را ایجاد کنند و  بیمار را در فاز کشنده قرار دهد که در این موارد نیاز است به متخصصین عفونی مراجعه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی