بازدید 3781

ممنوعیت خرید بلیت هوایی به نجف از فضای مجازی

کد خبر: ۷۳۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 11 October 2017
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره خرید بلیت های مجازی برای سفر به نجف، بدون برنامه‌ریزی برای پرواز هشدار داد.

به گزارش جام جم، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ارتباط با اعلام تخلف فروش بلیت پروازهای اربعین از طریق سایت‌ها یا عاملان فروش مجازی گفت: سایت‌های اینترنتی به صورت قانونی مجاز به فروش بلیت نیستند زیرا که می‌بایست مجوز لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری داشته باشند. در حال حاضر آژانس‌هایی که دفاتر خدمات فروش بلیت هستند از سازمان هواپیمایی مجوز بند الف دارند تا مجاز به کارگزاری شرکت‌ها شوند اما این سایت‌ها کارگزاری شرکت‌ها را به صورت غیر رسمی و بدون داشتن مجوز انجام می دهند.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است کسانی که قصد وارد شدن به این عرصه را دارند باید با مراجعه به این سازمان اقدامات لازم را نسبت به دریافت مجوز انجام دهند و پس از دریافت آن مجاز به عرضه بلیت می‌باشند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اهمیت احراز ویزا و نیز گذرنامه در صدور بلیت پروازهای خارجی گفت: صدور اینترنتی بلیت‌های خارجی مشکلاتی را برای خریدار به همراه دارد و برخی از پروازهای اعلام شده در سایت‌ها و فضای مجازی که دارای شماره پرواز، ساعت پرواز و اطلاعات دیگر هستند، اصلا وجود خارجی ندارند و متاسفانه موارد متعددی در فرودگاه داشتیم که برای بلیت خریداری شده توسط مسافر، پروازی توسط شرکت برنامه‌ریزی نشده است و تهیه بلیت از این سایت‌ها احتمال متضرر شدن مسافر را بدنبال دارد.

اسعدی تاکید کرد: مسئولین سایت‌های فروش بلیت برای برگزاری جلسه‌ای به سازمان هواپیمایی کشوری دعوت شدند ودر آن جلسه اعلام شده که اجازه فروش بلیت برای اربعین در این ایام را ندارند و نیز در جلسه‌ای دیگر که با حضور سازمان هواپیمایی کشوری‌، پلیس و دستگاه‌های نظارتی دیگر برگزار شد، به دوستان پلیس اعلام شد تا اقدامات لازم را انجام دهند تا مردم متضرر نشوند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: فروش بلیت با نرخ بالاتر از قیمت اعلام شده تخلف محسوب می‌شود و مردم می‌توانند به شرکت مربوطه مراجعه و جریان را پیگیری کنند. قرار بر این است تمامی شرکت‌ها تا تاریخ 20 مهرماه برنامه‌ریزی برای پرواز را انجام دهند و مجوز برخی از پروازها هنوز صادر نشده است بنابراین ممکن برای بلیت‌ها در فضای مجازی پروازی برنامه‌ریزی نشده باشد.

اسعدی سامانی با اشاره به بروز تخلفات، اعلام می‌کند: در سایت هواپیمایی کشوری و در قسمت شکایات، به شکایت از تخلفات احتمالی رسیدگی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار