بازدید 3631

۴ عامل موثر بر نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آتی تحت تاثیر 4 عامل مهم قرار خواهد داشت.
کد خبر: ۷۳۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 10 October 2017
تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آتی تحت تاثیر 4 عامل مهم قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه آر بی سی تاکید کرد: تشدید تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: بازار طلا بار دیگر به اصول اساسی خود بازگشته است. عواملی که موجب رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا می شود، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: نگرانی های مربوط به اوضاع آمریکا، کره شمالی و ونزوئلا تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است.

این کارشناس اقتصادی افزود: بازگشت سرمایه گذاران چینی از تعطیلات نیز تاثیر زیادی بر رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای بین المللی داشته است. سرمایه گذاران چینی سعی کرده اند از کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته استفاده کرده و اقدام به خرید ذخایر جدید طلا کنند.

وی اظهار داشت: گمانه زنی های مربوط به وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده داشته باشد.

موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس نیز اعلام کرد: نگرانی های جدید مربوط به وضعیت کره شمالی و تهدیدات رئیس جمهور آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1288 دلاری را بشکند، می توان انتظار داشت که قیمت این فلز گرانبها در کوتاه مدت تا 1300 دلار در هر اونس افزایش یابد.

به نظر می رسد انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته است.

اقتصاد آمریکا برای نخستین بار در 7 سال اخیر با کاهش فرصت های شغلی در ماه سپتامبر روبرو شده است. وقوع طوفان های سهمگین ایرما و هاروی تاثیر زیادی بر کاهش 33 هزار فرصت شغلی طی ماه گذشته داشته است.

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که آمارهای ضعیف اشتغال در آمریکا می تواند در کوتاه مدت به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

البته تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر به بیش از 80 درصد رسیده است.

اگر فدرال رزرو آمریکا بخواهد نرخ بهره را در نشست دسامبر افزایش دهد این مساله می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت جهانی طلا در ماه های آینده به شمار رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی