بازدید 5923

انتقاد صریح نمایندگان از رسانه ملی

امروز مجمع نمایندگان تهران با مسوولین صدا و سیما جلسه ای داشتند و درمورد عملکرد کمی و کیفی برنامه‌های شبکه پنج به بحث و بررسی پرداختند.
کد خبر: ۷۳۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 09 October 2017
خبرآنلاین نوشت: امروز مجمع نمایندگان تهران با مسوولین صدا و سیما جلسه ای داشتند و درمورد عملکرد کمی و کیفی برنامه‌های شبکه پنج به بحث و بررسی پرداختند.

انتقادات نسبت به صدا و سیما و رویکرد آن کم نیست و هر بار که محل بحث قرار می‌گیرد سیل انتقادات روانه ساختمان جام جم می شود و مهمترین دایره نقد ها حول برخوردهای جناحی و سلیقه ای این سازمان می شود موضوعی که در جلسه بررسی عملکرد کمی و کیفی شبکه استانی تهران سیمای جمهوری اسلامی ایران و نحوه تعامل شبکه تهران با نمایندگان استان تهران مورد بحث قرار گرفت و مجمع نمایندگان تهران انتقادات خود را از لزوم رعایت آزادی بیان تا انعکاس واقعیات مطرح کردند. البته مسوولین صدا و سیما نیز در این جلسه از عملکر خود دفاع کردند.

معاونت صدا سیما: ادعا می‌کنم سازمان صدا و سیما فراجناحی‌ترین دوران خود را به نمایش گذاشته است

حمید شاه آبادی معاونت صدا و سیما در این جلسه گفت: قرارمان در سازمان تلاش برای انعکاس برنامه‌های نمایندگان استان تهران و عملکرد آنها در دفاتر چهارگانه نمایندگان در شهرستان‌های اسلامشهر، ری، پردیس و شمیرانات است و امیدوارم این نشست فصل جدیدی را بین سازمان صدا و سیما و نمایندگان تهران باز کند.

وی ادامه داد: ادعا می‌کنم سازمان صدا و سیما فراجناحی‌ترین دوران خود را طی سال‌های اخیر به نمایش گذاشته است و صرف اشاره برخی نمایندگان به یک دوره خاص، درست نیست.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* جایگاه نمایندگان در استفاده از موقعیت به وجود آمده در سازمان صدا و سیما بویژه در برنامه های تاثیرگذار و انعکاس عملکرد آنها اهمیت دارد اما این رویه باید اصلاح شود و رویه سازمان این نیست که فرصت‌هایش را تنها در اختیار بخشی از نمایندگان قرار دهد. سازمان صدا و سیما باید فرصت عادلانه و برابر را برای همه نمایندگان جهت انعکاس برنامه‌هایشان به وجود آورد.

* سازمان صدا و سیما باید به گونه‌ای رفتار کند که اقتدار نظام شکسته نشود

* خودمان را در برابر مجلس و نمایندگان پاسخگو می دانیم چرا که حق مجلس را پرسش‌گری می‌دانیم.

برنامه ریزی برای حضور نمایندگان

در ادامه این نشست مجید زین العابدین گفت: شبکه 5 فرصت برنامه‌هایش با حضور نمایندگان تهران برنامه ریزی کرده است. با تدبیر رئیس سازمان صدا و سیما و معاونت سیما، مسائل تهران به صورت ویژه در شبکه 5 منعکس می‌شود. از این رو برنامه‌های اختصاصی عمومی برای مردم تهران ساخته می شود.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* برای اولین بار پخش نشست جلسات شورای شهر تهران را در دستور کار قرار دادیم.

* بر حضور نمایندگان تهران در برنامه‌های مختلف شبکه تهران تاکید داریم، البته تا این لحظه نمایندگان تهران چون آقایان محجوب، کواکبیان، حضرتی و وکیلی در برنامه تهران 20 حضور یافتند و خانم اولادقباد و آقای قومی نیز در برنامه "در شهر" حضور یافته اند.

محمود صادقی: مقصر تماشای برنامه های بی بی سی از سوی مردم مدیران سازمان صداوسیما هستند

محمود صادقی از نمایندگان تهران در این جلسه با انتقاد از صدا و سیما گفت: طبق قانون اساسی در صداوسیما آزادی بیان و نشر اخبار با رعایت موازین اسلامی و مصالح کشور باید انجام شود و اولین رسالت سازمان اجرای قانون اساسی است. بنابراین سازمان صداوسیما باید مهد آزادی بیان و نشرافکار با رعایت موزاین اسلامی و مصالح کشور باشد.

اهم صحبت های او از این قرار است:

*رویکرد مدیران سازمان رویکردی حذفی و جناحی است و اگر آمادگی داشته باشید می توانیم به صورت مصداقی موارد را به شما گوشزد کنیم.

* مقصر تماشای برنامه های بی بی سی از سوی مردم مدیران سازمان صداوسیما هستند که با برنامه سازی‌های یک سویه موجب رجوع مردم به این شبکه می شوند. به صراحت می گویم روز به روز عرصه آزادی بیان در صداوسیما محدودتر شده و رفتار این سازمان جناحی تر شده است. حتی در شات‌های تلویزیونی که از مجلس در صداوسیما نشان داده می شود، کاملا جهت دار بودن برنامه سازان این سازمان مشخص است.

* شبکه 5 نیز طی یک سال و نیم فعالیت مجلس هیچ تلاشی برای تعامل با نمایندگان تهران و بازتاب نظرات، دیدگاه‌ها و عملکرد آنها نداشته است. البته اخیرا نشست شورای شهر به صورت مستقیم از این شبکه پخش می شود که برای من جای تعجب دارد.

* طبق اعلام مدیران، سازمان 156 شبکه داخلی و خارجی دارد که نیازمند بودجه، مدیریت و لجستیک کلان است. یک ده آباد بهتر از صد شهر خراب است. متاسفانه کمیت گرایی در صداوسیما وجود دارد. در این سازمان آنقدر که به کمیت توجه می شود به کیفیت اهمیتی داده نمی شود.

مافی:اگر متدین هستید چرا قانون اساسی را اجرا نمی کنید

* طبق ماده 7 قانون اساسی این سازمان نباید در حیطه تفکر و سلیقه خاصی باشد. اما متاسفانه افکار عمومی جامعه غیر از این را مشاهده می کنند.

* اگر متدین هستید و قوانین صریح قانون اساسی را اجرا نمی کنید به صراحت می گویم که حقوق دریافتی‌تان حلال نیست.

* نمایندگان تهران دلسوز شما هستند و سازمان مِلک ملت است و باید باعث سربلندی نظام شود. نمایندگان تهران، هم باید نسبت به عملکرد صداوسیما در جامعه آبروداری کنند و هم باید از مدیران صداوسیما طعنه بشنوند. از شما عمل به وظایف قانونی را خواستاریم.

سلحشوری: صدا و سیما روز به روز مخطبان بیشتری را از دست می دهد

پروانه سلحشوری نیز در این جلسه انتقاداتی را متوجه صدا و سیما دانست.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* این نمایندگان تهران هستند که کمتر با رادیو تهران و رادیو گفت‌وگو ارتباط دارند.

* تعامل بیشتر نمایندگان تهران وسازمان صداوسیما الزاما نمی تواند سیاسی باشد بلکه این تعامل می تواند جنبه کارشناسی و تخصصی داشته باشد که اساسا ارتباط دوسویه بین سازمان و نمایندگان تهران خوب است.

* شبکه‌های اینترنتی مثل وی او ای و بی بی سی از نمایندگان مجلس ایران گزارش کار می کنند اما خبری از نمایندگان تهران در شبکه تهران و اساسا در سازمان صداوسیما نیست، ابراز تاسف کرد.

* صداوسیما روز به روز مخاطبان بیشتری را از دست می‌دهد و بنده از اینکه سازمان ملی صداوسیما به سازمان میلی صداوسیما خطاب می شود ناراحت هستم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر