بازدید 5409
۱

مرگ‌کاپیتان‌ لنج‌ایرانی د‌رتیراندازی نیروهای‌سومالی

طبق ادعای مقامات سومالیایی، بر اثر تیراندازی نیروهای این کشور به یک لنج ماهیگیری ایرانی در اقیانوس هند، یک کاپیتان کشته و یک ملوان دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۷۳۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹ 09 October 2017
جام جم نوشت: طبق ادعای مقامات سومالیایی، بر اثر تیراندازی نیروهای این کشور به یک لنج ماهیگیری ایرانی در اقیانوس هند، یک کاپیتان کشته و یک ملوان دیگر زخمی شدند.

مقامات پلیس دریایی منطقه «پونتلند» سومالی ادعا می‌کنند که به دنبال بی توجهی یک لنج ماهیگیری ایرانی به فرمان‌های نیروهای امنیتی سومالیایی برای متوقف کردن لنج، این نیروها به سرنشینان تیراندازی کردند.

طبق ادعای ژنرال «عبدی حشی» در سومالی، این درگیری روز جمعه حادث شد. نیروهای سومالیایی دو لنج ماهیگیری در منطقه را مشاهده کردند که ظن آن می‌‎رفت در حال ماهیگیری غیرقانونی در آب‌های سومالی هستند.
وی مدعی شده که این دو لنج به پیام‌های هشدار نیروهای سومالیایی بی توجهی کردند و سعی در متواری شدن از منطقه را داشتند.

این مقام سومالیایی گفت: «نیروهای امنیتی ما ششم اکتبر در حال انجام عملیات یودند که با دو لنج ماهیگیری غیرقانونی در ساحل راس هافون مواجه شدند. آنها تلاش کردند که آنها را متوقف و بازرسی کنند اما (دو لنج) متواری شدند».
وی افزود: «نیروهای سومالیایی توانستند یک لنج را توقیف کنند و لنج دیگر فرار کرد».
طبق گفته این مقام سومالیایی، در جریان تیراندازی بین دو طرف، «حیدر عبدالله سبیل» کاپیتان لنج کشته و یک ملوان دیگر زخمی شدند و 16 تن دیگر بدون صدمه دیدن، توقیف و دستگیر شدند.

بنا بر گفته مقامات سومالی، قایق به همراه سرنشینانش برای تحقیق و سوال کردن، به بندر بوساسو منتقل شدند. طبق ادعای مقامات سومالی، این لنج حامل دو تُن ماهی بوده که به صورت غیرقانونی از آب‌های سومالی صید شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
برای دو تن ماهی ؟ اونوقت دزدان دریایی سومالی به کشتی ها مون حمله می کنند و ما مدارا می کنیم!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل