بازدید 3458
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

واردات موز مشروط به صادرات کشمش می‌شود

وزارت جهاد کشاورزی قصد دارد با اختصاص ۵ هزار ریال یارانه به تولیدکنندگان در ازای تولید هر کیلوگرم کشمش و همچنین تعیین و برخورداری از تعرفه ترجیحی برای واردات موز در ازای صادرات کشمش، از باغداران و صادرکنندگان این محصول طی سال جاری حمایت کند.
کد خبر: ۷۳۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 08 October 2017
وزارت جهاد کشاورزی قصد دارد با اختصاص ۵ هزار ریال یارانه به تولیدکنندگان در ازای تولید هر کیلوگرم کشمش و همچنین تعیین و برخورداری از تعرفه ترجیحی برای واردات موز در ازای صادرات کشمش، از باغداران و صادرکنندگان این محصول طی سال جاری حمایت کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از مقاومتی نیوز مسئله مازاد تولید محصولاتی که در بعضی سال ها تولیدشان بیش از نیاز می شود، یکی از مشکلات حوزه کشاورزی است.

در این راستا نیاز است کشاورزان هر ساله با دریافت اطلاعاتی، از شرایط و میزان تولید محصولات در بازار مطلع شوند تا از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

یکی از برنامه هایی که وزارت جهاد کشاورزی در جهت مدیریت این عدم تعادل ها می تواند انجام دهد، ایجاد امکان صادرات مازاد تولید داخل است که به دلیل مزایای فراوان آن بهترین راهکار جلوگیری حل این مسئله در حوزه کشاورزی است.

اقدام وزارت کشاورزی برای مدیریت تقاضا و عرضه محصولات

سیاست بازار در مقابل بازار یکی از اقدامات موثر وزارت کشاورزی در سال های اخیر بوده است که منجر به مدیریت بهتر محصولات کشاورزی و صادرات آن ها شده است.

سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی با استفاده از همین سیاست و به دستور وزیر، این مجوز را صادر نمود واردات یک کیلو موز با تعرفه بسیار کم به صادرات ۱,۵ کیلوگرم سیب وابسته است؛ یعنی هر کس می خواهد یک کیلو موز وارد کند باید ۱.۵ کیلو سیب صادر نماید. این سیاست باعث صادرات ۳۵۳ هزارتنی سیب شد.

صادرات کشمش در ازای واردات موز اقدام جدید وزارت جهادکشاورزی

اخیرا وزارت جهاد کشاورزی در اقدامی دیگر قصد دارد در جهت صادرات کشمش به کشورهای دیگر نیز از این سیاست استفاده کند.

سال گذشته ۲۳۰ هزار تن کشمش در کشور تولید شد که از این میزان ظرفیت صادرات بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزارتن از این محصول وجود داشت.

وزیر جهاد کشاورزی ۴ مهرماه اعلام کرد دولت با اختصاص پنج هزار ریال یارانه به تولیدکنندگان در ازای تولید هر کیلوگرم کشمش و همچنین تعیین و برخورداری از تعرفه ترجیحی برای واردات موز در ازای صادرات کشمش، از باغداران و صادرکنندگان این محصول طی سال جاری حمایت خواهد کرد.

موضوعی که می تواند هم بازار مصرف ما را به راحتی در اختیار صادرکنندگان قرار ندهد و هم باعث صادرات محصولات داخلی و رونق تولیدات بخش کشاورزی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس