بازدید 4692

برف و باران در استان‌های شمالی و هشدار پلیس

کد خبر: ۷۳۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 05 October 2017
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به بسته شدن محور هراز از صبح امروز به دلیل بارش سنگین برف و سقوط سنگ گفت: این محور از یک ساعت پیش بازگشایی شده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رحمانی گفت: صبح امروز محور هراز به علت بارش شدید برف و ریزش کوه که متاسفانه یک فوتی نیز به همراه داشته، بسته شده بود اما با تلاش راهداری با پلیس از یک ساعت پیش این محور بازگشایی شد.

وی تشریح محورهایی که بارش برف به همراه دارند، گفت: محور فیروزکوه، کرج، چالوس و هراز و اکثر ارتفاعات نوار شمالی کشور شاهد بارش برف هستیم.

در محور کرج- چالوس محدوده دیزین و کندوان بارش برف شدید است و در استان گیلان نیز محور اسالم به خلخال برفی است. همچنین در محور پونل به خلخال تردد هم تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در تشریح محورهایی که همراه با بارش باران هستند نیز تاکید کرد: اغلب محورهای استان البرز، اردبیل، خراسان شمالی، گیلان، مازندران و شرق استان تهران شاهد بارش باران هستند. همچنین در ارتفاعات استان خراسان شمالی مه‌گرفتگی و کاهش سطح دید را شاهد هستیم.

وی افزود: محور گرمی به اردبیل در استان اردبیل، محور کرج- چالوس در محدوده سیاه‌بیشه و همچنین محدوده آدران در همین محور نیز به دلیل مه‌گرفتگی سطح دید رانندگان کاهش یافته است.

رحمانی ادامه داد: محور بجنورد- اسفراین در خراسان شمالی، زنجان- ماهنشان در استان زنجان، ماکو- بازرگان در استان آذربایجان غربی، محور آزادشهر در استان گلستان و گردنه گدوک در محور فیروزکوه نیز با مه‌گرفتگی و کاهش سطح دید مواجه هستند.

وی در تشریح حجم ترافیک کلانشهر تهران نیز گفت: ترافیک در ورودی کلانشهر تهران از محدوده آزادراه قزوین- کرج و در ادامه کرج- تهران از محدوده پل استاندارد تا گرمدره سنگین است. سایر محورهای مواصلاتی کشور با ترافیکی روان مواجه هستند.

رحمانی با توجه به شرایط جوی جاده ها از رانندگان خواست با توجه به لغزندگی معابر به نکات ایمنی توجه داشته باشند و توصیه کرد که همه رانندگان از تجهیزات ایمنی استفاده کنند و پیش از آغاز سفر با شماره‌گیری شماره ۸۸۲۵۵۵۵۵ (و شماره تلفن 120 در شهر تهران) از آخرین وضعیت محورهای مورد نظر خود مطلع شوند. همچنین با توجه به اعلام وضعیت هوا توسط سازمان هواشناسی به نظر می‌رسد فردا روز مناسب‌تری برای سفر به ارتفاعات خواهد بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل