بازدید 3585

هشدار آمانو درباره آزمایش‌های اتمی کره شمالی

کد خبر: ۷۳۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 29 September 2017
یوکیو آمانو رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه ای با خبرنگاران گفت که آزمایش ششم اتمی کره شمالی تهدیدی نوین است.
 
به گزارش ایرنا، وی روز جمعه در سئول پایتخت کره جنوبی تاکید کرد که این آزمایش نشان داد تهدیدهای کره شمالی برای جامعه بین المللی به سطح بالاترین ارتقا یافته است.
 
وی در شرایطی که غرب و به خصوص آمریکا نسبت به توان اتمی کره شمالی ابراز تردید می کند، تاکید کرد که این کشور در مسیر ساخت تسلیحات اتمی پیشرفت های زیادی کرده است.
البته او در سئول به خبرنگاران گفت که آژانس هنوز نمی تواند با اطمینان آزمایش ششم را مبنی بر اینکه انفجار یک بمب هیدروژنی بوده است، تایید کند.

کره شمالی روز چهارم سپتامبر یک روز پس از انجام آزمایش مذکور که با زمین لرزه ای به قدرت 6.3 ریشتر همراه بود این آزمایش را انفجار بمب هیدروژنی و موفق توصیف کرد.
آمانو گفت که این آزمایش قوی تر از آزمایش های قبلی بوده است و یک تهدید بزرگ پیش روی جهان قرار دارد و همه دنیا باید متحد شوند.
 
وی گفت که البته حل این مساله به سازمان ملل مربوط است اما اگر رشد سیاسی اجازه دهد آژانس هم برای حل موضوع نقش ایفا خواهد کرد.
 
وی که برای سفر سه روزه با هدف گفت و گو در باره همکاری های آژانس با کره جنوبی و مساله هسته ای شبه جزیره کره به این کشور سفر کرده است گفت که بر فعالیت های هسته ای کره شمالی بدون دسترسی به این کشور نظارت می کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر