بازدید 18011

جزئیات افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۷

کد خبر: ۷۳۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 28 September 2017
پیش بینی دولت در بودجه سال آینده برای افزایش حقوق کارکنان تا پنج درصد است.

به گزارش ایسنا، با ابلاغ بخشنامه بودجه برای پیش بینی منابع و مصارف دستگاه‌های اجرایی در سال آینده سازمان برنامه و بودجه در ضوابط مالی تکلیف کرده تا دستگاه‌های اجرایی میزان افزایش حقوق را تا پنج درصد پیش بینی کنند. دستگاههایی که بودجه خود را بر اساس بودجه ریزی بژمبتنی بر عملکرد تهیه می‌کنند می توانند معادل پنج درصد از محل صرفه جویی و اجرای این نوع از بودجه ریزی به عنوان سایر پرداختی‌ها پیش بینی و برای حقوق پیش‌بینی کنند..

باید یادآور شد که پنج درصد برای میزان افزایش حقوق براساس پیش بینی اولیه بوده و در نهایت باید به تصویب هیات وزیران رسیده و در قالب لایحه بودجه به مجلس ارائه شود.

 در حالی درصد افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم تعیین می‌شود که همزمان با روند کاهشی نرخ تورم در اولین بودجه دولت یازدهم، درصد افزایش حقوق ۲۰ درصد در سال ۱۳۹۳، ۱۴ درصد سال ۱۳۹۴، ۱۲ درصد در سال ۱۳۹۵ و ۱۰ درصد برای سال جاری بوده است. در حال حاضر نرخ تورم کمتر از ۱۰ درصد و تا هشت درصد از سوی مرکز آمار و ۹.۹ درصد از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.

همچنین روند تغییرات حقوقی در چند سال اخیر نشان می‌دهد که حداقل حقوق کار کنان از ٤٩٠ هزار تومان در سال ١٣٩٢ به یک میلیون و ٣٥ هزار تومان در سال جاری رسیده است. متوسط حقوق نیز از یک میلیون و ٤٧٠ هزار تومان به دو میلیون و ٩٧٠ هزار تومان افزایش یافته است.

اما در رابطه با میزان افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار نیز پنج درصد تعیین شده است و رقم قطعی آن باید به تصویب شورای عالی کار برسد.

طبق ضوابط مالی بودجه سال آینده، سقف اعتبار مربوط به سرانه کارکنان  حداکثر معادل اعتبار اضافه کار سال جاری خواهد بود و تغییری نخواهد داشت.

دستگاه‌ها باید اعتبار پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی پرداخت نشده بازنشستگان در سال آینده و مطالبات بازنشستگان سنوات قبل را پیش‌بینی کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۲۹
عجب!!!!!!!!!!!!!!
5 درصد! خسته نباشن!
حداقل 30درصد باید افزایش یابد
زحمت ندهید به خود وبستگان خودبرسید
متاسفانه کسانی که برای کارمندان بیچاره تصمیم گیری میکنن و این درصدها رو تعیین میکنن، خودشون حقوق و درآمدهای کلان و حتی نجومی از جاهای مختلف و پستهای مدیریتی متنوع دریافت میکنند و طبیعیه که شکم سیر هرگز از شکم گرسنه باخبر نیست. افسوس
واقعاً خود دولتی ها معتقدند که تورم واقعی با آنچه که اعلام می کنند مطابقت دارد. قیمت برنج ، اجاره بهاء مسکن، گوشت، مرغ، حبوبات و......؟؟؟؟؟
5 درصد.؟ خيلي خوبه اينجوري ملت بيشتر مي خندند. ميدونيد ملت چقدر احتياج به اين خنده ها دارند!؟
بله
برنج از کیلویی 9000 به 15000 رسیده. گوشت کیلویی 33000 به 50000 رسیده سایر مواد و اقلام مصرفی خانوارها نیز معمولا افزایشی حدود 20 درصدی در قیمت را تجربه کرده اند . این بودجه بر چه اسای فقط 5 درصد را پیشنهاد داده است. نرخ تورم در اکثر سال یالای 10 درصد بوده است . هر دولتی که میاید ضد قانون عمل میکند فرقی نمیکنه حسن باشه یا محمود!!! چرا اینجوری میشن؟ حالا که دیگه انتخاباتی در کار نیست هر جور دوست دارند عمل میکنند . یادمه دور دوم احمدی نژاد هم همینطوری کردند . اینها هم همینطوریند. پس فرقی با هم ندارند.
پارسال برج ده حقوق من دویست و اندی کم کردند و امسال همان میزان اضاف کردند سال بعد هم 5در صد یعنی سه سال با یک حقوق کار میکنم خسته نباشید دلاورا
دولتیها بیان مثل زمان پیامبر خونه هاشونو با ما مستاجران نصف کنن همین پنج درصدم بزارن جیب خودشون.اعانه میدن؟با این اجاره های میلیونی مارو به سخره گرفتن؟اره خوب پنج درصد برای حقوق میلیونی اونها خیلیه ولی برای ما فلاکت زده ها هیچه.
این افزایش کاملا پشتوانه علمی داره اما به نظر دولت محترم از از وضعیت قیمت اجناس در بازار اطلاع ندارند!
چرا اینقدر ما را تحقیر میکنید ؟ لطفا اون 5 درضد را هم بگذارید جیب خاوری و زنجانی ما صدقه نمیخواهیم .
لطف کردید سپاس گزاریم !!!
انگار این مسئولین در این مملکت زندگی نمیکنند و گرانی ها را نمیبینند؟؟؟
نهاد ریاست جمهوری چند درصد افزایش دارد؟ حقوق جناب نوبخت چند دردافزایش دارد؟ 65 درصد؟ 75درصد؟ 100 درصد؟به نظر شما با 5 درصد راضی میشوند؟
این مقدار کم افزایش غیر قابل قبول است.
مگر حالا که پسر خاله و عمو و دایی و عمه زاده های شما هر کدام بطریقی پول مردم را در بانکها و سایر مشاغل بالا میکشند مردم جز افسوس عایدیی داشته اند اینهم روش.
به قول آقای عامل
خسته نباشی دلاور...خداقوت قوت پهلوان
الان من موندم چطوری این ۵درصدافزایش حقوق خرج کنم خیلی زیاده!!!!!!!!!
وقتی میگفتن تورم چهل درصده چرا افزایش حقوق ۱۵درصد بود کسی این رو جواب بده
وقتی میگفتن تورم چهل درصده چرا افزایش حقوق ۱۵درصد بود کسی این رو جواب بده
دست ربیعی وزیر دلسوز کارگران درد نکنه که 5درصد افزایش داده تورم اعلان30 درصد
همین طور پیش بره چند سال دیگه افزایش حقوق که نداریم هیچ کارمندان باید یه پول دستی به دولت هم بدند
تیترتون رو اصلاح بفرمایید:

"جزئیات افزایش حقوق کارمندان" به

"افزایش جزئی حقوق کارمندان"



با تشکر
تورم 40% افزایش حقوق 5%
عجب عدالتی؟؟؟؟؟؟
باید رییس جمهوری چها دوره چهار سال باشه که حداقل ببینه رییس جمهور مدت زیادی به رای مردم احتیاج داره
دوسال بعد ان شاءالله منفی 5 درصد میشه و کارکنان ماهانه به دولت کمک مکنند
حقتونه
دستگاهها می تونند 5 درصد هم خودشون از محل صرفه جویی اضافه کنند .این یعنی بی عدالتی و رانت .الان سازمانهای پول دار این 5 درصد را اضافه می کنند ولی وزارتهای بی پولی مثل آموزش و پرورش و بهداشت سرشون بی کلاه میمونه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها