بازدید 3880

تکذیب خبر احضار سرکنسول ایران در اربیل

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در عراق مصر هستیم.
کد خبر: ۷۳۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 25 September 2017
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در عراق مصر هستیم.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با بیان اینکه سیاست ایران نسبت به همه پرسی و بحث اقلیم عراق از همین تریبون و سایر تریبونها مکررا مطرح شده گفت: مواضع ما در این زمینه کاملا روشن بوده و هست ما به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در عراق مصر هستیم و آن را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: هر اقدامی مغایر با ثبات، امنیت و تمامیت ارضی دولت عراق اقدامی نابه‌جا  و غلط است و می‌تواند منجر به برخی تحولات و اتفاقاتی باشد که همه مردم منطقه و به خصوص بیش از همه مردم کرد را که همواره خیرخواه آنها بوده‌ایم و در زمینه کمک به آنها حرکت کرده ایم، را تحت تاثیر قرار دهد.

وی احضار سرکنسول ایران در اربیل عراق را تایید نکرد و گفت: این خبر توسط برخی رسانه‌های غربی منتشر شد که خبری نادرست و غلط بود. چنین اتفاقی نیفتاده و این یک فضاسازی در آستانه همه پرسی در اقلیم بود که اهداف مشخصی را دنبال می‌کرد.

قاسمی گفت: ایران بنا به درخواست دولت مرکزی عراق مرزهای هوایی خود را بر روی اقلیم کردستان بسته است . بعد از ظهر روز گذشته یادداشتی را در این ارتباط از وزارت خارجه عراق دریافت کردیم که از ما خواسته بودند مرزهایمان را مسدود کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار