بازدید 9063
۲

افشاگری مجتهد از طرح عربستان برای مقابله با ترکیه

کد خبر: ۷۳۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 25 September 2017
«مجتهد» فعال توئیتری و تحلیلگر سعودی براساس گمانه زنی مبتنی بر برخی شواهد، می گوید: عربستان و امارات با یک بودجه بسیار عظیم طرحی برای نفوذ به رسانه های ترکیه، خریدن اصحاب رسانه و موسسات مطبوعاتی و پایگاه خبری در این کشور دارند.

به گزارش ایرنا، این فعال سعودی بدون ذکر جزئیات، در صفحه رسمی خود در توئیتر تاکید کرد که با وجود موفقیت اندک این دو کشور در نقشه خود، اما به این اقدام هاادامه می دهند.
 
براساس افشاگری مجتهد، این طرح دو هدف خرد و کلان را دنبال می کرد، نخست اینکه با فشار به ترکیه برای تغییر موضع حمایت از قطر و خدشه دار کردن چهره دوحه صورت گرفته است.
 
 
 
مجتهد در ادامه نوشت: اما هدف کلان ریاض و ابوظبی از این طرح آن بود که افکار عمومی را علیه رجب طیب اردوغان شورانده و زمینه براندازی وی را بوسیله کودتا و یا انتخابات فراهم کنند.
این فعال سعودی 30 شهریورماه نیز توئیت کرده بود: ریاض طرحی را در سر دارد تا عبدالله آل ثانی عضو خاندان حاکم بر قطر را جایگزین تمیم بن حمد امیر کنونی قطر کند.
 
عربستان و امارات به همراه مصر و بحرین 15خرداد 96 با ادعای حمایت قطر از تروریسم، روابط خود با این کشور را قطع کردند، اتهامی که دوحه همواره آن را تکذیب کرده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
ترکها را نمی توان خرید تنها می توان فریب داد و به مقصود رسید
عربستان کوچکتر از این حرفهاست که بتواند مردم ترکیه را گول بزند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر