بازدید 3536

مانعی برای اعزام حجاج در سال‌های آتی دیده نمی‌شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است عربستان وظیفه تأمین امنیت و برقراری نظم برای حجاج دارد لذا اقدامات امسال باعث شد با نگاه مثبتی نسبت به اعزام حجاج در سال‌های آتی نگریسته شود.
کد خبر: ۷۳۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 19 September 2017
محمدجواد فتحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در آستانه بازگشت حجاج به کشور گفت: طبق گزارش های رسیده عربستان برخورد عزت محور و مبتنی بر کرامت با حجاج اعم از ایرانی و خارجی داشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اما باید مد نظر داشت که این اولین وظیفه متکفلین برگزاری حج است که با زائران و مهمانان حریم الهی با کرامت و بزرگداشت برخورد کنند لذا عربستان به وظییفه خود عمل کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه عربستان در حفظ امنیت و برقراری نظم زمان برگزاری مناسک حج تمتع کار قابل تحسینی انجام نداده عنوان کرد: وظیفه خادمین حرمین است که به زائران حرم احترام و تکریم کند.

فتحی در ادامه در خصوص امکان ازسرگیری اعزام حجاج برای عمره گفت: با توجه به اینکه درباره عمره بحث استحباب آن مطرح است، باید از جهات مختلف بررسی شود؛ بر این اساس که باید بررسی کنیم اینکه چه میزان می توانیم معتمر داشته باشیم و در هر سال چه میزان اعزام داشته باشیم که نگاه ها باید نه تنها امنیتی بلکه نگاه اقتصادی هم داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه برای حج تمتع باید حتما شرایط فراهم می شد تا این عمل واجب انجام شود، گفت: عمره واجب نیست و ممکن است از بعد اقتصادی و ارزی آسیب هایی به کشور وارد کند که با توجه به میزان فقر و گرفتاری و بیکاری سیاستگذاران باید به این بعد هم توجه شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مانعی برای برگزاری حج سال های آینده دیده نمی شود، خاطرنشان کرد: اگر عربستان به این میزان از معرفت و علم رسیده باشد که وظیفه اوست که به حج گزاران و زوار بیت الله الحرام احترام بگذارد، پیام روشنی واصل می شود که در سال های آینده با اطمینان بیشتر حجاج را اعزام کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست