بازدید 5648
۱

ماجرای کشف بسته مشکوک در نجف‌آباد

کد خبر: ۷۳۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 18 September 2017
مدیر کل امنیتی وزارت کشور می‌گوید: بسته مشکوکی که شب گذشته در نجف آباد کشف شد لزوماً انفجاری - تروریستی نبوده و ماهیت آن در نیروی انتظامی در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا،  زرین کلاه مدیر کل امنیتی وزارت کشور در این باره اعلام کرد: در هر صورت ارتباطی بین این موضوع و منزل شهید حججی وجود ندارد و آنچه در این زمینه مطرح شده، صرفاً فضاسازی غلط برخی از رسانه ها بوده است.
 
مدیر کل امنیتی وزارت کشور افزود: پس از بررسیهای کارشناسی ماهیت بسته کشف شده به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.

***

ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته در پی گزارش های مردمی مبنی بر توقف خودرویی مشکوک در یکی از محله های نجف آباد، نیروهای عملیات ناجا وارد عمل شدند و  بلافاصله با کنترل منطقه و شناسایی موقعیت خودرو سواری، متوجه نصب بسته مشکوک مجهز به چراغ چشمک زن شدند. در پی این شناسایی، نیروهای لشکر زرهی ۸ نجف اشرف نیز به گروه های عملیاتی پیوستند. گروه چک و خنثی این لشکر در ساعت 23:30 با بررسی های اولیه و با استفاده از امکانات تخصصی؛ پس از ایجاد فضایی ایمن برای خنثی کردن آن، نسبت به انتقال این بسته انفجاری به فضای باز بیرون شهر اقدام و ساعت 15 دقیقه بامداد آن را منهدم کردند.

***

سرهنگ پاسدار سیف الله رشیدزاده فرمانده‌ لشکر زرهی ۸ نجف اشرف نیز در این زمینه گفته است: خودروی سواری مشکوک به حامل بسته انفجاری در نجف آباد اصفهان شناسایی و مواد انفجاری جاسازی شده درآن خنثی شد.

وی گفت::برغم برخی شایعات مطرح شده ، این بسته انفجاری در اطراف منزل شهید حججی نبوده و  تلاش ها برای شناسایی عوامل آن ادامه دارد.

***

حسن رحیمی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان هم گفت: بمب صوتی کشف شده در نجف آباد اصفهان بر حسب بررسی ها و گزارش های اولیه مرتبط با مسائل امنیتی نبوده و احتمال انتقام گیری شخصی وجود دارد.

این بمب که صوتی بوده آثار و قدرت تخریبی نداشته و البته با منزل شهید حججی هم فاصله داشته است. این بمب صوتی در زیر خودرو شخصی یکی از اهالی ساکن در آن منطقه تعبیه شده و بر حسب گزارش ها  احتمال انتقام گیری شخصی در این مسئله مد نظر بوده است. کار شناسایی فرد یا افراد متهم در این موضوع با بررسی دوربین های حاضر در منطقه آغاز شده و ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
امان از جو گیری و جو زدگی.امان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل