بازدید 30683

انهدام بمب کشف شده در نزدیک خانه پدر شهید حججی

عملیات تیم خنثی سازی سپاه موفقیت آمیز بوده و بمب کار گذاشته شده در زیر ماشین مزدا 323 در بیابان های نزدیک هنرستان پارسا منفجر شد. صدای انفجاری که در محلات جنوبی نجف آباد شنیده شد، به علت منفجر کردن بمب کشف شده در بیابان های اطراف شهر بوده است. برخی منابع خبری گزارش کردند، بمب کشف شده شامل دو پوند ماده منفجره قوی TNT توسط متخصصان امنیتی به صورت کاملا امن منهدم شد.
کد خبر: ۷۳۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰ 18 September 2017
مأموران امنیتی، یک بمب جاسازی شده زیر یک خودرو را در نزدیکی منزل پدر شهید حججی در نجف آباد بررسی و در یک عملیات، این بمب را منهدم کردند؛ بمبی که بر اساس تصاویر منتشر شده، ابعاد بزرگی ندارد، ولی با توجه به نوع ماده منفجره، می‌توانست سطح تخریب متفاوتی داشته باشد.
 
به گزارش «تابناک»؛ کارگر مغازه لبنیاتی حدود ساعت 22:30 در حوالی منزل پدر شهید حججی در نجف آباد اصفهان بسته مشکوکی را زیر خودرو پراید مشاهده کرد و در این خصوص با پلیس 110 تماس گرفت. به دنبال این اتفاق، نیروهای امنیتی و پلیس در بلوار شهیدان حجتی حضور پیدا کرده و ضمن مسدود کردن مسیرهای منتهی به این محله، تدابیر ویژه ای در این خصوص اتخاذ کردند. نیروهای انتظامی، خودروهای آتش نشانی، آمبولانس، نیروهای بسیج و سپاه از جمله حاضرین در این محدوه بودند.

بسته مشکوک در حد و اندازه یک ضبط صوت بود که از زیر خودرو به وسیله ربات کنترل از راه دور خارج شد و در پیاده رو قرار گرفت. دقایقی بعد تایمر سیستم متوقف شد و تیم خنثی سازی بمب سپاه به فرآیند خنثی سازی آن پرداخت. این بسته دارای سیم های متعدد و ساعت بود و به صورت آهنربایی زیر خودرو نصب شده بود و اطراف بسته مشکوک را با استفاده از کیسه های شن پوشش دادند. ساعتی بعد بسته مشکوک توسط یگان خنثی سازی به وسیله یک دستگاه تویوتا از محل خارج شد و چند آمبولانس نیز خوردوی حامل بسته مشکوک را تا محل مقصد همراهی کردند.
 
 
عملیات تیم خنثی سازی سپاه موفقیت آمیز بوده و بمب کار گذاشته شده در زیر ماشین مزدا 323 در بیابان های نزدیک هنرستان پارسا منفجر شده است. صدای انفجاری که در محلات جنوبی نجف آباد شنیده شد به علت منفجر کردن بمب کشف شده در بیابان های اطراف شهر بوده است. برخی منابع خبری گزارش کردند، بمب کشف شده شامل دو پوند ماده منفجره قوی TNT توسط متخصصان امنیتی کاملا امن منهدم شد.
 
سردار سیف‌الله رشیدزاده فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف با تأیید این عملیات خنثی سازی بمب، در تشریح این اتفاق گفت: رأس ساعت ۲۲:۳۰ شب مردم متوجه می‌شوند که یک خودروی هیوندا در نقطه‌ای پارک شده که چراغ چشمک‌زن دارد و پس از آن پلیس ۱۱۰ در محل حاضر شده و بررسی اولیه متوجه می‌شود که بسته مشکوکی زیر این ماشین قرار گرفته است.

او افزود: همه علایم این بسته نشان داده می‌شد، بمبمی در این منطقه کار شده است. پس از آن، در تماس با لشکر، درخواست شد که نیروهای چک و خنثی در محل حاضر شدند؛ بنابراین، نیروهای ما، در نیم ساعت نخست، با استفاده از امکانات و تجهیزات تخصصی، سعی کردند که یک فضای امن را ایجاد کنند. نیروی انتظامی مردم را کنترل کرده و منطقه را محصور کرد و بچه‌های چک و خنثی در مراحل کاری مختلف با استفاده از امکانات فضای امن را ایجاد کردند.

فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف تأکید کرد: این بسته مشکوک بود و در واقع در آن لحظه، امکان ریسک را به ما نمی‌داد؛ بنابراین، نیروهای ما به سرعت تلاش کردند که بسته مشکوک را از منطقه خارج کنند. با این حال، این بسته چراغ چشمک‌زن، سیم برق و شکل خاصی داشت که احتمال هرگونه خطر را می‌داد. بنابراین فرصت باز کردن آن نبود و با امکانات آن را از منطقه خارج کرده و در بیرون شهر منفجر کردند. این بسته، مشکوک بود و شواهد و قرائن نشان می‌داد که بسته حاوی مواد منفجره هست. در حال حاضر امنیت در شهرستان نجف‌آباد برقرار است و همه چیز تحت کنترل است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۲۷
بکشید مارو از کشته هامون پشته بسازید باز ما از راهی که شروعش کردیم خارج نمیشیم ما برای نابودی تروریسم کمر بستیم
لعن ابدی خدا بر قوم ظالمین و فرزندان ناپاک یزید و معاویه
داعش عقده ای پدر سگ
ببین چقدر نوشتی "این بسته مشکوک" ..!
فکر کنم یکم هول کردی موقع تایپ کردن
بسته مشکوکی را زیر خودرو پراید مشاهده کرد
بمب کار گذاشته شده در زیر ماشین مزدا 323 در بیابان های نزدیک هنرستان پارسا منفجر شده است
رأس ساعت ۲۲:۳۰ شب مردم متوجه می‌شوند که یک خودروی هیوندا در نقطه‌ای پارک شده که چراغ چشمک‌زن دارد
به هوش و تعاد این کارگر باید مدال افتخار ملی داد همچون چوپان فداکار جان خیلیها را نجات داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
دهقان فداکار نه چوپان فداکار
بنی منفجر شده ! بعد میگن خنثی کردیم!!!؟
چه بمب جالبی
حداقل انتظار از مامورین انتظامی این هستش که در کوتاهترین زمان عامل این بمب گذاری پیدا وبه سزای اعمالش برسه
عکسها رو دیدین؟ نیروی انتظامی حتی از این نوار زردها که همه جای دنیا مرسومه نداره! مقوا بستن رو طناب :(((
جالبه توی اخبار مرتبط با این بمب از 3 ماشین مختلف نام برده شده و سایت های دیگر نیز مدل های دیگری گفته اند. این جور عملیات ها و خبر سازی ها مشکوک به نظر می آید!
درست مثل تو فیلمها بمب ساعتی با یه ساعت که ساعت انفجار رو نشون م یده
الحمد لله. دست همه نیروهای خدوم امنیتی را می بوسیم و از مکسانی که گزارش های مردمی ارائه کرده اند تشکر می کنیم.
ببینید تو شبکه های مجازی چه جور دارند مسخره میکنند که این کار.. .!!! لبنیاتی تو کوچه به بسته زیر ماشین شک میکند... خخخخ
بعد میگن مردم به چراغ چشمک زن شک میکنن...
تصویر بمب، به خصوص اون صفحه کاغذی که برای ساعتی چسبانده اند، بیشتر موضوع را به یک جوک نزدیک می کند تا یک بمب و ترور؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس چرا اینقدر قیافش زاقارت و آماتوره ؟
منظورشون از این شکل چی بوده؟
بالاخره پراید بود یا هیوندا یا مزدا323
حداقل داستان رو درست بنویسید! آخرش پراید بود، مزدا 323 بود، هیوندا بود. این ساعت روی چی میگه؟
بالاخره پراید بود ،مزدابود یا هیوندای؟
ملت جمع شدن انفجار بمب را تماشا کنند؟
بسته مشکوکی را زیر خودرو پراید مشاهده کرد
بمب کار گذاشته شده در زیر ماشین مزدا 323
خودروی هیوندا در نقطه‌ای پارک شده
؟؟؟؟؟؟
حالا نوع ماشین فرقی هم میکند؟ مثلا بنز باشه یک جوره پراید باشه جور دیگه؟ این هموطنان ما هم فقط و فقط گیرند گیر. آقایان گیر بده شاید بحث امنیتی باشه که نوع ماشین متناقض گفته بشه. بازم گیر بدین .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
نوع ماشین فرقی نداره
تناقض گویی اسباب چگونگی میشه
ضمن اینکه این موضوع عدم اطلاع صحیح مسئولین از جزئیات رو نشون میده و البته ضعف خبرگزاری محترم در بازخوانی و ویرایش خبر قبل ازنشر و نه امنیتی بودن را
همچين نوشتيد متخصصين،وسايل مخصوص و... رفتيد منفجرش كرديد.خخخخخخ
این کار حتی در نیت کثیف و شیطانی است اما یه جای کار خیلی هالیوودی به نظر میرسه.

طرف بمب ساخته اونوقت ساعت عقربه دار گذاشته؟!!!!

یه خورده مشکوکه
عصر روبات و دیجیتال و تکنولوژی،ساعت عقربه دار دهه 60،بمب آماتور،یک بمب زیر 3خودرو با مدل های مختلف.بمب از نوع بمب خنده و احتمالاًسرکاری بوده.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار