بازدید 4857
گزارش

بازی‌ایران‌باتوگووروسیه‌چندان‌هم‌دوستانه نیست!/شانس سید سوم

در قرعه کشی روز اول دسامبر مطابق با دهم آذرماه، رنکینگ کشورها در تاریخ 16 اکتبر یا 24 مهرماه محاسبه خواهد شد. یعنی پلی آف در رده بندی فیفا لحاظ نمی شود. تیم ملی ایران که در آخرین رده بندی فیفا در مقام 25 قرار دارد، از بخت بسیار بالایی برای سید سوم برخوردار است.
کد خبر: ۷۳۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷ 15 September 2017
کمیته برگزاری مسابقات فیفا بعد از جلسه روز پنج شنبه در زوریخ اعلام کرد که روش سیدبندی خود را نسبت به جام جهانی گذشته تغییر داده است.

به گزارش تابناک ورزشی، در روش جدید، معیار اصلی، رده بندی فیفا است به این صورت که 32 کشور صعود کننده بر اساس رنکینگ خود در چهار کلاه مجزا قرار می گیرند. کلاه اول، متشکل از روسیه میزبان به علاوه 7 کشور اول در رنکینگ فیفا خواهد بود. این کمیته همچنین اعلام کرده است که در هیچ گروهی بیش از یک کشور از یک کنفدراسیون قرار نخواهد گرفت به استثنای اروپا که حداکثر دو کشور از این قاره می توانند همگروه شوند.

نکته مهم اینکه در قرعه کشی روز اول دسامبر مطابق با دهم آذرماه، رنکینگ کشورها در تاریخ 16 اکتبر یا 24 مهرماه محاسبه خواهد شد. این به آن معنی است که تغییراتی که بازی های پلی آف در رده بندی فیفا ایجاد خواهند کرد لحاظ نمی شوند.  با این اوصاف، تیم ملی ایران که در آخرین رده بندی فیفا با 865 امتیاز در مقام 25 قرار دارد، از بخت بسیار بالایی برای قرار گرفتن در کلاه یا سید سوم برخوردار است.

کارلوس کی روش در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با سوریه گفته بود: دو گزینه برای قرعه کشی داریم. امکان دارد دو تیم اروپایی و یک تیم آمریکای جنوبی یا یک تیم اروپایی، آمریکای جنوبی و آفریقایی با ما هم گروه شوند. ما گزینه دوم را ترجیح می‌دهیم.
حالا با تغییراتی که فیفا اعلام کرده است، اگر اتفاق خاصی نیفتد گزینه مورد علاقه سرمربی پرتغالی تقریبا قطعی به نظر می رسد چرا که:
1.  سهمیه اروپا 13 تیم به علاوه روسیه میزبان است که در حال حاضر 16 تیم اروپایی بالاتر از ایران در رنکینگ قرار دارند. (ارتقای دو رتبه ای ایران) 

2.  سهمیه آمریکای جنوبی حداکثر 5 تیم است در حالی که هم اکنون 6 تیم از این قاره بالاتر از ایران قرار دارند.(ارتقای یک رتبه دیگر برای ایران)

3. 9 کشور، نامزد قرار گرفتن در بین هشت تیم کلاه چهارم هستند: 5 آفریقایی، سه و نیم آسیایی و نیم تیم از کونکاکاف. در بین آنها تنها سه کشور به ترتیب آمریکا با 828 امتیاز، مصر(815)، تونس(810) برای گرفتن جایگاه ایران تهدید محسوب می شوند. این در حالی است که هیچکدام از این سه کشور به صعود خود اطمینان ندارد.

با تمام این اوصاف دو بازی دوستانه ایران با توگو و روسیه در تاریخ های 13 و 18 مهر، دو بازی حیاتی از منظر حفظ جایگاه ما در رده بندی فیفا به حساب می آیند. باخت به روسیه که در رده 64 فیفا قرار دارد(هر چند در خانه حریف) اگر با نتیجه نامناسب با توگو که جایگاه 121 را اشغال کرده همراه باشد می تواند وضعیت ایران را در رنکینگ تعیین کننده و نهایی 24 مهر با خطر روبرو کند.


 


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل