بازدید 57687
۷
تاملی بر اظهارات جنجالی پدر و مادر داغدار و یافت شدن متهم جدید؛

شگفتی‌های پرونده قتل «بنیتا» چه زمانی تمام خواهد شد؟!

از مرگ بنیتا حدود دو ماه می‌گذرد و در این مدت نسبتا کوتاه، دادگاه این پرونده دو نوبت تشکیل جلسه داده است، اما اگر فکر می‌کنید همه مسائل درباره این پرونده رسانه‌ای شده و به اطلاع عموم رسیده، سخت در اشتباهید؛ این را می‌شود از اخبار ۲۴ ساعت اخیر دریافت.
کد خبر: ۷۲۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 14 September 2017
از انتشار خبری جدید و کلیدی در خصوص پرونده تا اعتراضات خانواده بنیتا و طرح ادعاهای جدید توسط ایشان، ظاهرا این پرونده هنوز آنقدر توانایی دارد که پیگیری کنندگان را شوک زده کند!

به گزارش «تابناک»، از مرگ بنیتا حدود دو ماه می‌گذرد و در این مدت نسبتا کوتاه، دادگاه این پرونده دو نوبت تشکیل جلسه داده است اما اگر فکر می‌کنید همه مسائل درباره این پرونده رسانه ای شده و به اطلاع عموم رسیده، سخت در اشتباهید؛ این را می‌شود از اخبار 24 ساعت اخیر دریافت.

نخستین خبر روز گذشته منتشر شد و بر اساس آن، تعداد متهمان پرونده از دو نفر به سه نفر افزایش یافت. اتفاقی بسیار عجیب که می‌تواند ابهامات فراوانی بیافریند چراکه تمامی روایت‌های منتشر شده از سرقت خودروی حامل بنیتا از مقابل در منزلشان، دو متهم را شامل می‌شد.
 
شگفتی‌های پرونده قتل «بنیتا» چه زمانی تمام خواهد شد؟! 

این در حالی است که عصر روز گذشته خبری به نقل از محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران منتشر شد که حکایت از بازداشت «احمد»، سومین متهم پرونده بنیتا که پس از حادثه متواری شده بود، داشت. خبری که در ادامه آن، تحقیقات از متهم در دادسرا به خاطر حضور در صحنه سرقت خودرو و تحصیل اموال مسروقه در قیامدشت روایت شده بود.

بر این اساس، مشخص می‌شود که روایت های منتشر شده از این داغ بزرگ و فراگیر، اگر نگوییم حاوی اشتباه بوده، دست کم کامل و دقیق نبوده است. روایت هایی که راویانش پلیس و مسئولان قضایی مرتبط با پرونده بوده‌اند و از این رو، جا انداختن این نکته مهم در آنها ابهام آفرین و سوال برانگیز به نظر می‌رسد.

وضعیتی که با توجه به اهمیت فراوان این پرونده برای افکار عمومی و جریحه دار شدن جامعه از بابت مرگ دلخراش این نوزاد، انتظار وقوعش نمی‌رفت و می‌شد از آن پیشگیری کرد. به این صورت که کشفیات پرونده به اطلاع عموم برسد تا هم همگان در جریان ماوقع و روند رسیدگی به پرونده قرار گیرند و هم تشنج ناشی از این پرونده کاسته شده و آرامش به جامعه تزریق شود.

اما این تنها بخشی از تغییرات مهم رخ داده در این پرونده است و در ساعات اخیر، اتفاقات مهم‌تری هم در این خصوص رخ داده است. حواشی تکان دهنده‌ای که با برگزاری دومین نشست دادگاه بروز کرد و بار دیگر این پرونده و جزئیاتش را به صدر اخبار برگرداند و در کانون توجه عموم قرار داد.

با شروع نشست امروز دادگاه، ابتدا خبر رسید که داد و فریادهای مادربزرگ بنیتا موجب شده قاضی وی را از جلسه اخراج کند و بعد که دادگاه خاتمه یافت، پدر و مادر بنیتا سخنانی در جمع خبرنگاران بیان کردند که شوک آور بود؛ آنقدر شوک آور و عجیب که موجب شد قاضی پرونده واکنش نشان دهد.
 
شگفتی‌های پرونده قتل «بنیتا» چه زمانی تمام خواهد شد؟! 

ابتدا پدر بنیتا گفت: «ما از روز اول قصاص هر دو متهم را می‌خواستیم، اما آقای شهریاری به ما گفت نمی‌شود. آنها [مسئولان دادسرا] برگه‌هایی را به ما نشان دادند و گفتند این برگه‌ها حاوی عناوین اتهامی متهمان پرونده است و در صورتی‌ که ما امضا کنیم سرعت رسیدگی به پرونده بیشتر می‌شود. [امروز] نماینده دادستان عنوان کرده که ما برگه منع تعقیب متهم ردیف دوم در موضوع قتل را امضا کرده‌ایم و این موضوع به ما ابلاغ شده، در حالی‌که به هیچ عنوان این صحبت‌ها صحت ندارد.»

بعد از طرح این ادعاها، نوبت مادر بنیتا بود که ادعاهای دیگری مطرح کند و مدعی شود «نماینده دادستان با فریب از من امضا گرفته است.» ادعاهایی که قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در پاسخ به آنها گفت: «برخلاف اظهار نظر پدر و مادر بنیتا مبنی بر بی خبری از منع تعقیب متهم ردیف دوم این موضوع به آنها ابلاغ شده است.»

وی با تاکید بر اینکه «اظهارات آنها فاقد ارزش قضایی است»، افزود: «این خانواده در فضایی احساسی و تحت تأثیر القائات دیگران به دروغ گفته‌اند که این موضوع به آنها ابلاغ نشده است. این در حالی است که دستخطی از پدر و مادر بنیتا در پرونده وجود دارد که به خط خود نوشته‌‌اند نسبت به قرار منع تعقیب متهم ردیف دوم از اتهام قتل اعتراضی ندارند. برخلاف آنکه ادعا کرده‌اند من از آنها امضایی گرفته‌ام، باید بگویم که آخرین دیدار من با مادر و پدر متهم در تاریخ 12 مرداد بوده در حالی که قرار منع تعقیب 14 مرداد صادر شده است.»

حکایتی عجیب که فارغ از هرگونه قضاوت در خصوص آن، این را نشان می‌دهد که شاکیان یکی از مهم‌ترین پرونده‌های قضایی شکل گرفته در کشور که توجه ایرانیان را به خود جلب کرده، به قدر اطلاع یافتن از حقوق اولیه خود در روند رسیدگی قضایی به پرونده و اتخاذ تصمیمات مناسب، توجیه نبوده‌اند و آگاهی نیافته‌اند. نقصانی که حالا نشانه های آن بروز کرده و مشخص نیست چه واکنشی در جامعه به دنبال داشته باشد، اما می‌شد و انتظار می‌رفت دیده نشود.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۲
انتشار یافته: ۷
بی خودی بزرگش میکنید!!آدم کشتن اضافه دیشون را بدید طبق قانون اعدامشون کنید.دیگه این قدر چلوندن که نداره!!
احتمالا منع تعقیب متهم ردیف دوم به خاطر این است که ایشان روز سرقت خودرو بعد از اینکه از خودرو استفاده مینمایند مکان خودرو را به پاسگاه خبر داده
مقصر اصلى مواد مخدر شيشه است
هر دم از این باغ بری می رسد،تازه تر از تازه تری می رسد!!!!!
مگر وکیل (حتی تسخیری) ندارند که نمی دانند چه چیزی را امضاء کرده اند؟!
بدون هیچ قضاوتی باید بازرسان قوه قضائیه وارد این مسئله بشوند
در این پرونده ، ان کارمند نیروی انتظامی که با وجود اطلاع رسانی یکی از مجرم ها در همان روز اول از خود بی تفاوتی نشان داده و وجدان کاری نداشته است چه شد ؟
هم اکنون بی توجهی به کارهای محوله هر سازمان اثار زیادی دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل