بازدید 11887
مقام ارشد نظامی اسرائیل از طرح جدید این رژیم سخن گفت؛

اسرائیل به دنبال اشغال بخش‌هایی از جنوب لبنان در جنگ بعدی با حزب‌الله / آموخته‌های اسرائیل از رصد فعالیت‌های حزب‌الله در سوریه

روز گذشته، یکی از مقامات ارشد نظامی IDF از طرح جدید این رژیم برای جنوب لبنان خبر داده و گفته است: اسرائیل به دنبال آن است که در صورت بروز جنگ بعدی با حزب‌الله، بخش‌هایی از جنوب لبنان را ـ که زیرساخت‌ها و تجهیزات حزب‌الله در آن است ـ به اشغال خود درآورد تا سازمان ملل را مجاب به صدور قطع‌نامه‌ای به نفع امنیت مرزهای فلسطین اشغالی کند.
کد خبر: ۷۲۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 12 September 2017
روز گذشته، یکی از مقامات ارشد نظامی IDF از طرح جدید این رژیم برای جنوب لبنان خبر داده و گفته است: اسرائیل به دنبال آن است که در صورت بروز جنگ بعدی با حزب‌الله، بخش‌هایی از جنوب لبنان  را ـ که زیرساخت‌ها و تجهیزات حزب‌الله در آن است ـ به اشغال خود درآورد تا سازمان ملل را مجاب به صدور قطع‌نامه‌ای به نفع امنیت مرزهای فلسطین اشغالی کند.

به گزارش «تابناک»؛ به گفته روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، سربازان رسته 319 زرهی ارتش اسرائیل در رزمایش اخیر این رژیم ـ که گفته می‌شود بزرگ‌ترین رزمایش در نوع خود در 20 سال گذشته است ـ چنین سناریویی را تمرین می‌کنند.

به گفته یکی از مقامات ارشد IDF که دست‌اندرکار این رزمایش برای شبیه‌سازی جنگ با حزب‌الله است، اسرائیل قصد ندارد برای مدت‌زمان طولانی، اقدام به اشغال اراضی جنوب لبنان کند، بلکه هدف اصلی پایان دادن سریع به جنگ با حزب‌الله با تخریب زیرساخت‌ها و از بین بردن پشتیبانی‌های لجستیک آن است.

اسرائیل به دنبال اشغال بخش‌هایی از جنوب لبنان در جنگ بعدی با حزب‌الله / آموخته‌های اسرائیل از رصد فعالیت‌های حزب‌الله در سوریه 
اسرائیل در سال 2000 اقدام به خروج نیروها و عقب‌نشینی از جنوب لبنان کرد. این عقب‌نشینی در پی اشغال این اراضی در سال 1982 بود که طی آن اسرائیل به بهانه حفظ امینت شهرک‌های خود در فلسطین اشغالی، بخش‌هایی از جنوب لبنان را به اشغال خود درآورد. طی چندین سال حزب‌الله تمام تلاش خود را برای بیرون راندن اشغالگران از جنوب لبنان به خرج داد و سرانجام در وضعیتی که به ویتنام اسرائیل تشبیه شده بود، این رژیم در سال 2000 مجبور به ترک این اراضی شد.

به گفته این مقام ارشد نظامی، اسرائیل بعد از جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان از یک گروه چریکی رسماً به یک ‌نهاد مقاومت با ساختار و سازمان مشخص و ارتش دائمی تبدیل ‌شد. وی بیان کرده: حزب‌الله یک ارتش است؛ هرچند تانک نداشته باشد. این گروه همانند یک ارتش فکر و عمل می‌کند. به گفته این مقام اسرائیلی، این وضعیت به اسرائیل کمک می‌کند تا به لحاظ تاکتیکی بهتر با این گروه مقابله کند.

به گفته روزنامه جروزالم پست، مقامات اسرائیل این ‌گونه تصور می‌کنند، در صورت بروز جنگ بعدی با حزب‌الله، این گروه روزانه 1500 تا 2000 موشک را به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد کرد و این کار را تا آخرین روز نبرد ادامه خواهد داد.
اسرائیل به دنبال اشغال بخش‌هایی از جنوب لبنان در جنگ بعدی با حزب‌الله / آموخته‌های اسرائیل از رصد فعالیت‌های حزب‌الله در سوریه 
علاوه بر این، مقامات اسرائیلی بر این باورند که در جنگ بعدی حزب‌الله، اقدام به ایجاد جبهه جنگ در خاک فلسطین اشغالی خواهند کرد و جنگ را به اراضی اشغال‌شده و شهرهای اسرائیل می کشانند؛ بنابراین، همه تلاش IDF بر آن است که در کمترین زمان ممکن با تخریب زیرساخت‌های حزب‌الله در جنوب لبنان این گروه را از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تهاجمی خود خلع سلاح کند و درنهایت با اشغال جنوب لبنان، مرزهای فلسطین اشغالی را برای خود امن سازد.

گفتنی است، رزمایش IDF اکنون در دومین و آخرین هفته خود قرار دارد و طی آن ارتش رژیم اسرائیل، تاکتیک‌ها تدافعی و تهاجمی را هم‌زمان و با توجه به آموخته‌های خود از رصد فعالیت‌های حزب‌الله در سوریه به اجرا گذاشته‌اند.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان