بازدید 2410

سفر محرمانه ولیعهد عربستان به تل‌آویو

زمان زیادی از اظهارات دروغین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه روابط تل‌آویو با کشورهای عربی به سطحی بی‌سابقه رسیده، نمی‌گذرد که اطلاعات جدیدی از سفر محرمانه هیئت عالی‌رتبه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به اراضی اشغالی به تازگی منتشر شد.
کد خبر: ۷۲۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 11 September 2017
زمان زیادی از اظهارات دروغین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه روابط تل‌آویو با کشورهای عربی به سطحی بی‌سابقه رسیده، نمی‌گذرد که اطلاعات جدیدی از سفر محرمانه هیئت عالی‌رتبه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به اراضی اشغالی به تازگی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اسرائیلی ۳۶۰ ، به تازگی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در راس این هیئت وارد اراضی اشغالی شده و به دور از چشم دوربین‌ها با نتانیاهو دیدار کرده است.

طبق گزارش این سایت، یک افسر اطلاعاتی امارات در کنار انور عشقی، ژنرال سابق و چهره نزدیک به خاندان حاکم در عربستان و دیگر مسؤولان سیاسی و امنیتی، بن سلمان را در این سفر همراهی کرده‌اند.

دفتر نتانیاهو طبق معمول از هرگونه واکنش به این مساله خودداری کرده تا عربستان بابت آن به دردسر نیفتد به ویژه که عربستان وانمود می‌کند که حامی مساله فلسطین، حقوق تصویب شده و عادلانه فلسطینی‌هاست که اسرائیل هیچ یک از آنها را به رسمیت نمی‌شناسد.

صالح الشویکی، عضو ائتلاف برای قدس تاکید کرد که به شدت با این سفرها به هر دلیل و عنوانی که انجام می‌شود و شرایط آن هر چه که هست، مخالف است.

الشویکی گفت: ما موضعگیری قاطعی در این زمینه داشته و عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با رژیم اشغالگر اسرائیل و نیز تلاش‌های مخفیانه برخی طرف‌ها در راستای نزدیک شدن به اسرائیل علیه مردم، سرزمین و مقدسات فلسطین را جرم می‌دانیم.

این عضو ائتلاف برای قدس در ادامه اصرار برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای حرکت به سمت آشتی با اسرائیل را به شدت محکوم کردند، این در حالی است که این کشورها از مسؤولیت‌های خود  در زمینه کمک به مسالع فلسطین شانه خالی می‌کنند.

همچنین او رویکرد استعماری این تیم در تبدیل اراضی اشغالی به بخشی عادی در منطقه بدون توجه به رنج‌ها و مصیبت‌هایی که برای فلسطینی‌ها و اعراب ایجاد کرده را به شدت محکوم کرد و گفت: این هیئت به جای اینکه به جنگ با یمن رفته و در آنجا افراد بی‌گناه را به قتل برساند بهتر است به سمت مسجد الاقصی که از سوی شهرک‌نشین‌ها مورد حمله قرار می‌گیرد، رفته و امکانات و بودجه لازم برای کمک به جهاد در فلسطین و آزادسازی قدس را فراهم کند.

الشویکی در ادامه به علمای جهان اسلام لزوم مقابله با این اقدامات مشکوک یادآور شد و بر لزوم تلاش برای ناکام گذاشتن تلاش‌های کسانی که فریاد عادی‌سازی روابط با اسرائیل را سر می‌دهند به ویژه برخی چهره‌های مذهبی تاکید کرد.

سفر ولیعهد عربستان به اراضی اشغالی حرکتی در مسیر عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی است و می‌تواند راه را در مقابل دیگر طرف‌ها برای در پیش گرفتن چنین رویکردی گشوده و عملا آنها را در مسیری به دور از حل مساله فلسطین قرار دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی