بازدید 2326

وزیر خارجه بنگلادش: در میانمار نسل‌کشی در جریان است

وزیر خارجه بنگلادش ضمن «نسل‌کشی» خواندن اقدامات دولت میانمار علیه اقلیت مسلمان این کشور، ارسال کمک‌های بشردوستانه و ساخت سرپناه برای 700 هزار آواره سرازیرشده به کشورش را خوستار شد.
کد خبر: ۷۲۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ 10 September 2017
وزیر خارجه بنگلادش ضمن «نسل‌کشی» خواندن اقدامات دولت میانمار علیه اقلیت مسلمان این کشور، ارسال کمک‌های بشردوستانه و ساخت سرپناه برای 700 هزار آواره سرازیرشده به کشورش را خوستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود علی» وزیر خارجه بنگلادش که کشورش مقصد اصلی آوارگان روهینگیا است، امروز اقدامات نیروهای دولتی و بودائی‌های میانمار علیه اقلیت مسلمان این کشور را «نسل‌کشی» خواند.

بودایی‌های میانمار و نیروهای پلیس و ارتش این کشور، از اوایل شهریور ماه سال جاری، با بهانه قرار دادن حمله‌ای عده‌ای جوان به یک پاسگاه پلیس، حملات سیستماتیک گسترده‌ای را علیه روستاهای مسلمان‌نشین آغاز کرده‌اند؛ حمله‌ای که دو گزینه فرار به سمت مرز یا مرگ در میان آتش را در پیش پای روهینگیا گذاشته است.

در روزهای اخیر 300 هزار روهینگیایی توانسته‌اند از مرز بگذرند و به بنگلادش برسند؛ برخی منابع نزدیک به این اقلیت قومی می‌گویند که تاکنون حداقل 4 هزار نفر در روستاهای خود قتل عام شده‌اند.

تعداد زیادی کودک و افراد سالمند و ناتوان هم در مسیر رسیدن به بنگلادش امن، بر اثر گرسنگی و تشنگی جان سپرده‌اند که آمار دقیقی از تعداد این بخش از تلفات انسانی در دست نیست.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه بنگلادش که کشورش به پناهگاه امن روهینگیای میانمار بدل شده، امروز در توصیف اقدامات دولت میانمار گفت: «جامعه جهانی می‌گوید که این (رفتار با روهینگیا) نسل‌کشی است؛ ما هم آن را نسل‌کشی می خوانیم.»

محمود علی که اقدام جامعه بین‌الملل در برابر این کشتار فجیع را خواستار است، امروز با دیپلمات‌های سفارتخانه‌های عربی و روسای دفاتر متعلق به سازمان ملل در داکا دیدار کرد و تلاش برای یافتن راه‌حلی سیاسی برای این بحران، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و ساخت سرپناه برای آوارگان را خواستار شد.

وزیر خارجه بنگلادش سپس در برابر خبرنگاران حاضر شد و گفت که فقط در دو هفته اخیر، 300 هزار روهینگیایی به بنگلادش گریخته‌اند که با احتساب این آمار، تعداد کل آوارگان روهینگیایی در بنگلادش به 700 هزار نفر می‌رسد.

دو دیپلمات حاضر در این نشست خبری هم به شرط ناشناس ماندن گفتند که آمار قطعی از کشته شدن حداقل 3 هزار انسان در خشونت‌های اخیر دولت و بودایی‌های میانمار علیه اقلیت مسلمان این کشور خبر می‌دهد.

از میان کشورهای اسلامی و غیراسلامی، تاکنون فقط مالدیو در برابر این اقدام دولت میانمار اقدام عملی کرده و روابط تجاری خود با میانمار را قطع کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار