بازدید 3460

دستگیری جاعل عناوین دولتی در البرز

کد خبر: ۷۲۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 10 September 2017
جانشین فرمانده انتظامی استان اعلام کرد: فردی که با جعل عناوین دولتی از مردم کلاهبرداری کرده بود در این استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز، سرهنگ محمد کریم بیات گفت : در پی ارجاع تعداد زیادی پرونده شکایت به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر جعل عناوین منتسب به نهاد ریاست جمهوری و مراکز دولتی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت .
 
وی گفت : در بررسی اطلاعاتی سوابق متهم مشخص شد که نامبرده از مدت ها پیش به اتهام جعل عنوان و کلاهبرداری تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران بزرگ و حراست یکی از ارگان های دولتی است .
 
این مقام انتظامی افزود : با اقدامات گسترده و فنی ماموران، تعدادی از پاتوق ها و محل اختفای احتمالی متهم شناسایی و به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار گرفت تا اینکه محل اختفاء در اطراف شهر کرج شناسایی شد.
 
سرهنگ بیات با اشاره به دستگیری متهم در یک عملیات غافلگیرانه خاطرنشان کرد : متهم که پس از دستگیری منکر هر گونه جرمی بود و همچنان خود را منتسب به نهادهای دولتی معرفی و ماموران را تهدید به شکایت می کرد در نهایت در مواجهه حضوری با تعدادی از شکات لب به اعتراف گشود و گفت که ده ها فقره اخاذی و کلاهبرداری به مبلغ 9 میلیارد و 410 میلیون ریال با عناوین مختلف از شهروندان انجام داده است.
 
جانشین فرمانده انتظامی استان البرز در خصوص شیوه و شگرد متهم گفت: این فرد در ابتدا با ترفند ظاهر نمایی و جلب اعتماد عمومی در پوشش بازرس ویژه نهاد ریاست جمهوری و نهاد های دولتی و حضور در مکان ها و جلسات متعدد با ادعای پرداخت وام زود بازده ، تغییر کاربری زمین و ملک در شهرداری و ... و هدایت شکات تا جلوی ساختمان های اداری و دریافت گواهی همکاری و مساعدت از ارگان ها، اقدام به دریافت مبالغی وجه نقد از شکات کرده و بدون این که اقدامی در این زمینه انجام دهد با پول های دریافتی متواری می شد .
 
به گفته وی ، متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار