بازدید 1969

۱۵۰ هزار کودک زیر ۵ سال یمنی به وبا مبتلا شده‌اند

صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرد که شمار مبتلایان به وبا در یمن به ۶۳۶ هزار نفر رسیده و ۱۵۰ هزار نفر آنان را کودکان زیر ۵ سال تشکیل می دهند.
کد خبر: ۷۲۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 10 September 2017
صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرد که شمار مبتلایان به وبا در یمن به ۶۳۶ هزار نفر رسیده و ۱۵۰ هزار نفر آنان را کودکان زیر ۵ سال تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «قدس پرس»، صندوق کودکان ملل متحد که با نام «یونیسف» شناخته می شود اعلام کرد که ۱۵۰ هزار کودک یمنی از زمان شیوع وبا در این کشور در ماه آوریل گذشته تا کنون به این بیماری مبتلا شده اند.

این سازمان اعلام کرد که شمار افراد مبتلا به وبا در یمن به ۶۳۶ هزار نفر رسیده که ۱۵۰ هزار نفر از آنان را کودکان زیر ۵ سال تشکیل می دهند و تا کنون ۲ هزار و ۶۲ نفر در پی ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس گزارش یونیسف حدود ۴۰ هزار داوطلب برای کمک به درمان ۲۵۰ هزار کودک و سالخورده در استان های یمن با نهادهای بهداشتی و درمانی همکاری می کنند.

پیشتر دفتر سازمان بهداشت جهانی در یمن اعلام کرد که از ۲۷ آوریل ۲۰۱۷ میلادی ۶۰۲ هزار و ۵۲۶ مورد مشکوک به بیماری وبا ثبت شده است که ۲۰۴۳ مورد در ۲۲ استان و ۳۰۰ بخش یمن جان خود را از دست داده اند.

سازمان ملل اعلام کرده است که نزدیک به ۱۵ میلیون نفر در یمن به دلیل تعطیلی مراکز بهداشتی که جنگ علت آن است از خدمات بهداشتی مناسب و کافی برخوردار نیستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر