بازدید 1927

نشست مخالفان سوریه در استانبول

ائتلاف مخالفان سوریه جهت بررسی تحولات این کشور در استانبول گردهم می‌آیند.
کد خبر: ۷۲۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 10 September 2017
ائتلاف مخالفان سوریه جهت بررسی تحولات این کشور در استانبول گردهم می‌آیند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، هیئت سراسری ائتلاف ملی گروه‌های انقلابی و مخالفان سوری در سی و پنجمین دور نشست خود در استانبول به بررسی موضعشان در قبال تحولات سیاسی و میدانی سوریه می‌پردازند.

این ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی این نشست همچنین به بررسی نتایج گزارش‌های کمیته مستقل سازمان ملل درباره متهم کردن نظام سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی پرداخته می‌شود.

در این راستا محمد الدغیم، عضو هیئت مذکور از استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه به خاطر دور شدن از واقعیت و پافشاری‌اش جهت آغاز مذاکراتی دور از واقعیت انتقاد کرد.

الدغیم بر ضرورت انتقال سیاسی در سوریه که بدون برکنار شدن بشار است، رئیس جمهوری سوریه ایجاد نمی‌شود، تاکید کرد.

از سوی دیگر، ائتلاف مخالفان سوریه اخیرا بیانیه‌ای مطبوعاتی‌ صادر کرد و در آن تحت فشار قرار دادن دو گروه مخالفان مسلح وابسته به ارتش آزاد برای خارج شدن از بادیه سوریه به سمت اردن را مورد انتقاد قرار داد.

در این بیانیه همچنین آمده‌ است که دو گروه "احمد العبدو" و "اسود الشرقیه" عملکرد متمایزی علیه نظام سوریه و داعش در مناطق مختلف سوریه دارند.

ائتلاف مخالفان سوریه در این بیانیه تاکید کرد که طی دیدارها در یکی از کشورهای همسایه بر خروج نیروهای دو گروه احمد العبدو و اسود الشرقیه همراه با سلاح به اردن و فرستادن خانواده‌هایشان به اردوگاه الازرق به رغم مخالفت این دو گروه اصرار وجود داشت.

این ائتلاف اعلام کرد، آنچه که اتفاق می‌افتد را درک نمی‌کند و نسبت به اینکه جزیی از معامله تخلیه بادیه از ارتش آزاد باشد، نگران است.

در این بیانیه همچنین آمده است که اعضای این ائتلاف با نمایندگان این دو گروه جهت رایزنی در خصوص اتخاذ گام‌های ضروری برای توقف این اقدامات دیدار و تماس‌هایی با طرف آمریکایی یا طرف‌های دوست دیگر و همچنین با طرف اردنی به منظور توضیح و روشن ساختن خطرات آن برقرار کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر