بازدید 6047
۳

سرقت‌های میلیونی دانشجویان اخراجی از حساب‌ها

کد خبر: ۷۲۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 10 September 2017
دانشجویان اخراجی رشته رایانه که با همدستی چند تبهکار سابقه دار، سناریوی کلاهبرداری‌های کلان از حساب‌های بانکی مردم را طراحی واجرا کرده بودند با ردیابی‌های تخصصی مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش روزنامه ایران، سرهنگ محمد اقبالی -رئیس پلیس «فتا»ی استان البرز گفت: این تبهکاران دست‌کم بیش از 500 میلیون تومان از این طریق به جیب زده‌اند که همچنان نیز تحت بازجویی قرار دارند. به گفته وی، رسیدگی به این پرونده از اواخر پارسال و به‌دنبال اعلام شکایت چند نفر از شهروندان در دستور کار قرار گرفته بود. آنها می‌گفتند کارت‌های عابربانک نزد خودشان است اما تمام موجودی حساب هایشان برداشت شده است.

بدین‌ترتیب تیم ویژه‌ای از کارآگاهان برای رمزگشایی از این ماجرای عجیب وارد عمل شده و مأموران در جریان تحقیقات سه ماهه، بالاخره با ردیابی‌های تخصصی موفق به دستگیری تبهکارانی شدند که این سرقت‌ها را طراحی واجرا کرده بودند.‌ بدین‌ترتیب پنج مرد و دو زن در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند. فرامرز، حبیب، هاشم، تقی، شاهین و دو زن به نام‌های هانیه و مژگان، پس از دستگیری توسط پلیس فتا پرده از راز کلاهبرداری‌های نیم میلیارد تومانی خود برداشتند.
  
رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: در بازجویی‌ها متوجه شدیم اعضای این باند با هویت جعلی در یک دکه فعالیت داشته و همزمان با فروش مایحتاج مردم که اغلب‌شان مسافران گذری بودند، سناریوهای خود را اجرا می‌کردند. در ظاهر این افراد فروشندگان ساده‌ای به نظر می‌آمدند اما وقتی به‌طور ناگهانی در این دکه قفل شد و فروشندگان پا به فرار گذاشتند، مشخص شد تعدادی از آنها دانشجویان اخراجی رشته رایانه بوده‌اند که از طریق دستگاه کارت خوان و سایر تجهیزات تخصصی، از کارت‌های عابربانک و مشخصات فنی مشتری‌ها کپی‌برداری کرده و پس از دسترسی به حساب‌های مشتریان موجودی آنها را به سرقت می‌بردند.

بعد هم با پول‌های بادآورده سکه و طلا می‌خریدند بدون اینکه صاحبان اصلی کارت‌های عابر بانک از سرقت‌ها مطلع شوند. اگر چه همه اعضای باند شناسایی و دستگیر شده‌اند اما یک نفر از آنها قبل از دستگیری از کشور خارج شده که تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

سه نفر از اعضای باند نیز دارای سوابق متعدد کیفری هستند و پیشتر به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده بودند.

سرهنگ اقبالی با تأکید براینکه متهمان از ساده‌دلی و سهل‌انگاری مردم سوءاستفاده کرده و نقشه شوم خود را طراحی کره‌اند، گفت: قرار دادن کارت عابر بانک در اختیار افراد غریبه و همچنین شماره رمز آن باعث شده بود این افراد دست به سرقت موجودی حساب‌های مالباختگان بزنند.

وی گفت هم‌اکنون با تکمیل پرونده، متهمان در زندان بسر می‌برند.رئیس پلیس فتای البرز برای جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی افراد توسط سارقان، توصیه‌هایی نیز ارائه کرد:

- از قراردادن رمز کارت در کنار عابربانک خودداری کنید.
- کارت و رمز عبور را برای دریافت پول، در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.
- هنگام برداشت پول مواظب باشید کسی رمز شما را نبیند.
- برگ رسیدی را که از دستگاه خودپرداز دریافت می‌کنید، در محل‌ رها نکنید و در صورت عدم نیاز، آن را از بین ببرید.
- موجودی حساب‌های بانکی، بخصوص حساب‌های عابر بانک را در فاصله‌های زمانی مناسب بررسی کنید.
- از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت‌های اعتباری و... به سایت‌های متفرقه و مشکوک خودداری کنید.
- هر چند وقت یک بار، برای تغییر رمز عبور کارت‌های عابر بانک اقدام کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
مسئله چیز دیگری است ، این نوع کارتهای مغناطیسی را دیگر در هیچ بانکی در دنیا استفاده نمیکنند ، حتی هتلهای خوب هم از این نوع کارتها استفاده نمیکنند دستگاه کپی این کارتها را هم میتوان در آمازون و ای بی و ... پیدا کرد در عوض کارتهایی استفاده میکنند که در ظاهر عین همین کارتهاست ولی حاوی چیپ الکترونیکی است که دیگر کپی کردن را برای افراد عادی غیر ممکن میکند
ولی متاسفانه در ایران با اینکه هزینه زیادی برای صدور کارت میگیرند همان کارتهای قدیمی را استفاده میکنند
دانشجویان تبهکار!
هنوز هم این کار ادامه دارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر