بازدید 2700

درآمدزایی بیشتر پزشکان با ویزیت همزمان چندین بیماردرمطب

نماینده مجلس دهم با تاکید براختصاص حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان برای ویزیت یک بیماردرمطب،گفت: برخی پزشکان با ویزیت همزمان چند بیماربه دنبال درآمدزایی بیشتر هستند.
کد خبر: ۷۲۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 09 September 2017
اصغر سلیمی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص ویزیت همزمان چندین بیمار درمطب پزشکان،گفت: ویزیت یک بیمار باید طبق یک محدوده زمانی قانونی دردنیا انجام شود،گفت: اما متاسفانه با توجه به اینکه درکشورما تعداد پزشکان محدود بوده و نام برخی پزشکان نیز معروف شده است، بیماران سعی می کنند به روند درمانی خود به پزشکان خاصی مراجعه کنند؛ بنابراین ممکن است به دلیل انبوه مراجعه بیماران، پزشکان به ناچار چندین بیمار را دراتاق معاینه کنند.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی، افزود: اما اگر بتوان بحث پزشک خانواده را در کشورفعال کرد، یعنی بیماران از طریق پزشک خانواده به متخصصان ارجاع شوند؛ به طورحتم ازدحام مراجعه بیماران به برخی پزشکان کاهش پیدا می کند، بنابراین دراین شرایط پزشک مجبور نیست که از چندین بیمار همزمان درمطب پذیرایی و یا ویزت کند؛ البته برای هر بیمار باید 30 دقیقه زمان معاینه درنظرگرفت.

وی با بیان اینکه حداقل اختصاص 10 تا 15 دقیقه برای عینه بیمار نیز زمان قابل قبولی است،تصریح کرد: به طورحتم ویزیت همزمان چندین بیمار منجر به این می شود که برای معاینه نتوان زمان کافی رادرنظرگرفت.

وی گفت: ضمن اینکه ورود همزمان چند بیمار ممکن است شرایطی رابه وجود آورد که بیماران نتوانند نوع بیماری و مسائل خود را به طور روشن و شفاف با پزشک مربوطه مطرح کنند؛ بنابراین به لحاظ قانونی و شرعی ویزیت همزمان چند بیمار خلاف است.

سلیمی با تاکید براینکه وزارت بهداشت بایداجرای پزشک خانواده را به صورت جدی پیگیری و دنبال کند، گفت: یعنی بیماران نباید بدون مراجعه به پزشک خانواده درمطب های پزشکان متخصص حضور پیدا کنند، البته این اقدام درمیان  مدت تاثیرات مثبنی دارد؛ اما درکوتاه مدت تنها باید نظارت ها را بر عملکرد پزشکان افزایش داد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با انتقاد از اینکه برخی پزشکان نیز به دلیل درآمد زایی بیشتر اقدام به ویزیت همزمان چندین بیمار می کنند، افزود: این رویه نیز به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و باید دراین زمینه نیز نظارت ها را افزایش داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار