بازدید 4546

تلاش آمریکا برای ایجاد اتحاد منطقه‌ای علیه ایران

کد خبر: ۷۲۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 09 September 2017
کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تماس‌های جداگانه با روسای عربستان، امارات و قطر خواستار اتحاد آنها برای مقابله با ایران شد.
 
به گزارش ایسنا، هم‌چنین بر اساس گزارش المواطن، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قبل از این نیز در یک کنفرانس خبری مشترک با صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت در واشنگتن مدعی شد که کشورهای منطقه باید با ایران مقابل کنند و از حمایت‌های ایران و دیگر اطراف از گروهک‌های تروریستی جلوگیری کنند.

ترامپ در حالی رهبران این کشورها را به اتحاد در مقابل ایران فرامی‌خواند که این کشورها هر یک با یکدیگر بر سر مسایل منطقه و دوجانبه تنش‌های جدی دارند. روابط سیاسی و اقتصادی قطر و عربستان ماه‌هاست که با مشکل مواجه شده و برخی کشورهای عربی منطقه نیز با فشار عربستان مجبور به کاهش روابط با قطر شدند که این مساله موجب شده تا تعاملات کشورهای عربی در منطقه به هم بریزد.

آمریکا در حالی این کشورها را به اتحاد در برابر ایران فرامی‌خواند که دولتش هم‌چنان در رویکردهای منطقه‌ای و بین‌المللی سیاست خارجی سردرگم و بلاتکلیف است.
 
تیلرسون: شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با تهدید ایران متحد شود

در همین حال، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با خالد الحمد الصباح وزیر خارجه کویت بر ضرورت اتحاد شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با تهدید های منطقه ای از جمله تهدید ایران تاکید کرده است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با خالد الحمد الصباح وزیر خارجه کویت بر ضرورت اتحاد شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با تهدید های منطقه ای از جمله تهدید ایران تاکید کرده است.

به گزارش «انتخاب»، رکس تیلرسون از ابتکار امیر کویت برای حل اختلافات بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس حمایت کرده و گفته است: آمریکا و کویت بر نقش مهم اتحاد اعضای شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله باچالش های منطقه ای که ما همگی با آنها مواجهه ایم از جمله مقابله با تهدیدهای ایران،تاکید دارند.

در همین زمینه روز گذشته نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امیر کویت از کشورهای خاورمیانه خواست که با کشورهایی چون ایران مقابله کنند.
 
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شیخ جابر احمد الصباح، امیر کویت، ضمن تمجید از نقش کویت در زمینه کمک های بشردوستانه و مبارزه با داعش، اظهار داشت: در پی تسهیل فروش جنگنده های آمریکایی به کویت هستیم.

وی ضمن ابراز امیدواری به موفقیت میانجیگری کویت در حل بحران شورای همکاری خلیج فارس گفت: امیدواریم روابط در این شورا به روال عادی خود بازگردد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار